پیشرفت 90 درصدی پروژه هدایت آب‌های سطحی تقاطع رسالت

مدیر منطقه دو اعتبار عمرانی این پروژه را ۱۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: دو هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری درخیابان‌های اطراف میدان رسالت و بلوار چمران انجام شده است.

به گزارش “فردای همدان”، آبگرفتگی تقاطع رسالت در جریان بارش های شدید از جمله مشکلات سنواتی این محدوده از شهر همدان است که مشکلات عدیده ای را برای شهروندان و ساکنان این منطقه بوجود آورده بود که مدیریت شهری همدان پروژه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی در این منطقه را با هدف کاهش مشکلات و خدمات رسانی به شهروندان کلید زد.

مدیر منطقه دو شهرداری همدان در این باره گفت: ارتقای کیفیت زندگی شهری یکی از شاخص‌های رضایتمندی شهروندان از مدیریت شهری است که در این بین هدایت آب های سطحی از اولویت های مهم محسوب می شود.

حامد جلیلوند تصریح کرد: تسهیل عبور و مرور، ارتقای سطح ایمنی معابر، مدیریت به هنگام بحران در شرایط جوی نامناسب، دفع آب‌های سطحی به منظور ایمن‌سازی مناطق مسکونی از خطر وقوع سیلاب، رفع خسارت‌های احتمالی به تاسیسات شهری و پروژه های عمرانی نظیر: آسفالت معابر، جداول و درختان و…  از جمله اهداف شهرداری منطقه دو در اجرای پروژه هدایت آب های سطحی به شمار می رود.

مدیر منطقه دو با بیان اینکه برای اجرای این پروژه اقدام به لوله گذاری و هدایت آب های سطحی در تقاطع رسالت شده است، گفت: جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی محدوده بلوار رسالت، کوی نایب احمد، بلوار 9 دی و پیشگیری از مشکلات آبگرفتگی در زمان بارش به همت شهرداری منطقه دو در حال انجام است که با اجرای آن کاهش هزینه ها را به دنبال خواهد داشت.

جلیلوند افزود: در اجرای این پروژه مهم شهری 20 هزار متر مربع خاکبرداری انجام شده است و تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیر منطقه دو اعتبار عمرانی این پروژه را ۱۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری درخیابان‌های اطراف میدان رسالت و بلوار چمران انجام شده است تا از طریق آن آب‌های سطحی به سمت رودخانه پشت پمپ بنزین فروغ هدایت شود.

وی بیان داشت: با عنایت به اتمام فاز نخست پروژه هدایت آب های سطحی تقاطع رسالت در حفاری سنگ سخت، هم اکنون فاز دوم در قالب لوله گذاری حد فاصل میدان 9 دی تا تقاطع رسالت در دستور کار قرار دارد که بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا سه ماه آینده این پروژه به اتمام می رسد.

جلیلوند از صبر و شکیبایی شهروندان و ساکنین این منطقه در اجرای این پروژه «لوله گذاری و هدایت آبهای سطحی تقاطع رسالت» قدردانی کرد و خواستار مشارکت بیشتر شهروندان در اجرای پروژه های شهری شد.