توزیع ماده ضدعفونی کننده نانو سیلور در مناطق محروم همدان

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه همزمان با شیوع کرونا در کشور، داوطلبان این جمعیت در جبهه های مختلف برنامه هایی برای مقابله با این ویروس اجرا کردند، از توزیع بسته های بهداشتی در میان مددجویان به عنوان یکی ار این برنامه ها نام برد.

به گزارش “فردای همدان”، سیلوانا صلح میرزایی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح تا پایان ششم فروردین ماه، بیش از 16 هزار بسته بهداشتی در میان مردم توزیع شده است، اظهار کرد : مجموع ارزش ریالی این بسته ها به اضافه توزیع بیش از 59 هزار ماسک در معابر عمومی، 2 میلیارد و 284 میلیون و 480 هزار ریال بوده است.
وی از تولید ماسک در یکی از کارگاه های ملایر خبر داد و در توضیح گفت: با توجه به نیاز مردم به ماسک، یک نیکوکار ملایری با همکاری یکی از سمن های این شهرستان، فعالیت کارگاه خیاطی خود را به تولید ماسک اختصاص داد که در نتیجه این اقدام خداپسندانه، 45 هزار ماسک تولید و توزیع شده است.
صلح میرزایی همچنین به تولید یک ماده ضدعفونی کننده نانو سیلور از سوی نیکوکار همدانی اشاره و اظهار کرد: آقای سوزنچی که از داوطلبان باسابقه هلال احمر هستند، در کارگاه خود این ماده را تولید کرده و با همکاری سایر داوطلبان، مواد تولید شده بسته بندی و در میان اهالی مناطق محروم توزیع می‌شود.
معاون داوطلبان هلال احمر همدان از حضور 302 داوطلب در 14 ایستگاه بازرسی سلامت دایر شده در مبادی ورودی شهرها و اماکن عمومی سخن گفت و افزود: در نتیجه خدمات این نیروهای داوطلب، بیش از45 هزار نفر از مسافران، از نظر تب، غربالگری شده اند.
وی ضدعفونی و گندزدایی 610 کیلومتر از معابر و خیابان های استان، 8 دستگاه اتوبوس، 2 گرمخانه، یک زندان و 141 مسجد را از دیگر اقدامات تیم های اعزام شده متشکل از نیروهای داوطلب دانست و افزود: از107 پزشک و پیراپزشک داوطلب هم برای ارائه خدمات مشاوره ای و اطلاع رسانی در خصوص نحوه مراقبت های فردی و عمومی دعوت کردیم که بیش از 8 هزار نفر از این خدمات مجازی بهره مند شدند.