برندسازی خلاق با تکرار غافلگیری/ نگاهی به نمایشگاه احمد آریامنش

نمایشگاه آثار نقاشیخط استاد احمد آریامنش با عنوان گذر در گالری مژده گشایش یافت.

احمد آریامنش، استاد انجمن خوشنویسان ایران، متولد 1347 در شهر همدان است و در این نمایشگاه 20 اثر با تکنیک ترکیب مواد روی بوم از او به نمایش درآمد.

برند سازی خلاق در هنر
فردای همدان/ برای برند شدن باید متمایز بود برای تمایز داشتن هم خلاقیت لازم است.علاوه بر همه اصول و قواعد در برندسازی هنری داشتن خلاقیت بخش جدایی ناپذیر آن است. مهمترین مزیت رقابتی برای یک هنرمند بعد از شناخت و بیان و مهارت، خلاقیت است چه اساتید و هنرجویانی که بعد از سالها و تلاش و دود چراغ خوردن هنوز جایگاهی که باید را پیدا نکردند چراکه به برندسازی اهمیتی ندادند یا نمیدهند این روزها عدم توجه به مقوله برند سازی آن هم از نوع خلاقانه اش در هنرمندان نتیجه‌اش انزوا و دیده نشدن است و برعکس اهمیت دادن به تضمین فروش آثار و خدمات است. امیدوارم با آگاهی از مارکتینگ و برندینگ در هنر تغییر محسوسی در هنر و هنرمند ایرانی ایجاد شود و پیوند محکمی به این هنر و کسب و کار برقرار شود.
استاد احمد آریامنش مسیر برندسازی خلاق خود را به خوبی طی کرده کارنامه درخشان ایشان گواه این موضوع است ابداع دو خط سفیر و کرشمه در دورانی که متعصبان و سنتی نویسان آن را گناه نابخشوده ای می دانستند و می دانند یا ورود به عرصه نقاشیخط نیز گناهی کمتر از آن نبود و دعواهایی میان پیروانشان (که کی از همه اول تره) هیچکدام از موانع و نقدها، مسیر و سرعت و جسارت خلاقانه آریامنش را کم نکرد.

تکرار غافلگیری

استاد در هر نمایشگاه بیننده، علاقه مندان به عرصه خوشنویسی و نقاشیخط را غافلگیر می کند او چیزی به غیر از غافلگیری را تکرار نمی‌کند به کلیشه تبدیل نمی شود و هر بار از خود عبور (گذر) می کند. احمد آریامنش در آخرین نمایشگاه اش به راستی از تنوع رنگ عبور کرده از فرم های کلاسیک از یکنواختی از تکرار قبل، گذشته و به یک شیدایی و پختگی جدید در آثارش رسیده تنوع فرم دربی فرمی تنوع رنگ در بی رنگی عبور از مهارت با رقصیدن قلمو روی بوم در یک شیدایی عارفانه که این بار حرفی تازه دارد .ترکیب بندی هایی بدیع تر در آثار تابلوها دیگر اثری از قدرت نمایی نیست هرچه هست خود اوست که در روی بوم آمده و سالها تجربه درونی است در نمایشگاه گذر ادای صحیح کلمات را نمی بینیم بلکه حسشان می کنیم گویی در مقابل طبیعت نشسته ای نسیم و عطر گلها صدای رود را حس می کنیم آریامنش بخشی از تاریخ هنر معاصر ایران است که با ابداع و خلاقیت ارزش آفرینی کرده و برندی ماندگار از خود ساخته است.

خوشبختانه او مانند شخصیت حقیقی اش سخاوتمندانه شاگردانی چون خودش را پرورش داده و نگاه خلاقش را به جامعه هنر معاصر تزریق می‌کند. دستانش برای خلق خلاقیت توانا باد و سایه اش بر سر هنر معاصر مستدام.