بهره برداری از انبار مکانیزه 30هزار تنی در استان همدان

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان از بهره برداری انبار مکانیزه 30هزار تنی در روستای چایان رزن بمناسبت هفته دولت خبر داد. به گزارش فردای همدان، رضا عباسی با بیان این خبر گفت: با همت اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان رزن و شرکت تعاونی روستایی رسالت چایان عملیات احداث انبار مکانیزه 30هزار تنی در اواخر سال […]

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان از بهره برداری انبار مکانیزه 30هزار تنی در روستای چایان رزن بمناسبت هفته دولت خبر داد.
به گزارش فردای همدان، رضا عباسی با بیان این خبر گفت: با همت اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان رزن و شرکت تعاونی روستایی رسالت چایان عملیات احداث انبار مکانیزه 30هزار تنی در اواخر سال 1396 آغاز شد که امروز بصورت رسمی با حضور مسئولان ملی و استانی به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری برای احداث این انبار مکانیزه 35 میلیارد بوده که با توجه به عملیات آسفالت و محوطه سازی این رقم به 46 میلیارد ریال نیز می رسد.
وی افزود:25 میلیارد ریال از اعتبار این طرح با تسهیلات بانکی طرح اشتغال پایدار روستایی و از محل منابع صندوق توسعه ملی تامین شده و برای 25 نفر اشتغالزایی بدنبال دارد.
عباسی اضافه کرد: مساحت این طرح حدود یک هکتار بوده که از این میزان 5430 مترمربع مساحت انبار و 450 مترمربع مساحت ساختمان اداری، آزمایشگاه ، نگهبانی و باسکول می باشد.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان پیرامون مزایای این طرح به تجمیع گندم در منطقه به دلیل لزوم جمع آوری گندم کشاورزان در محل مناسب و نگهداری اصولی آن ، کاهش خطرات و تردد محموله های گندم برداشتی کشاورزان در جاده ها و کاهش هزینه های حمل و جابجایی گندم کشاورزان اشاره کرد.
لازم به ذکر است شرکت تعاونی روستایی رسالت چایان در بخش سردرود شهرستان رزن واقع شده و در سال 1342 به ثبت رسیده است. تعداد اعضاء این شرکت بیش از 1200 نفر بهره بردار می باشد و در سال زراعی جاری تا کنون 18 هزار تن گندم از کشاورزان این منطقه را با قیمت تضمینی خریداری کرده است.