وزنه‌بردار ملایری در راه مسابقات جهانی

مهدی نبی‌الهی قهرمان باسابقه ملایری ۱۹ مهرماه عازم مسابقات قهرمانی جهان در آلمان می‌شود.       به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری، وی در مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری پیشکسوتان ایران که با حضور 180 وزنه‌بردار در شهر مراغه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و یادبود شهدای مدافع حرم برگزار شد توانست جایگاه […]

مهدی نبی‌الهی قهرمان باسابقه ملایری ۱۹ مهرماه عازم مسابقات قهرمانی جهان در آلمان می‌شود.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری، وی در مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری پیشکسوتان ایران که با حضور 180 وزنه‌بردار در شهر مراغه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و یادبود شهدای مدافع حرم برگزار شد توانست جایگاه نخست را از آن خود کند. در این دوره از رقابت‌ها که به‌منظور انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان در آلمان در رده‌های مختلف پیشکسوتان برگزار شده بود، کسب مقام نخست توسط نبی‌الهی موجب شد تا وی در ۱۹ مهرماه سال جاری عازم این مسابقات شود.

 

رده سنی 40 تا 44

نبی‌الهی اظهار می‌کند: مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری پیشکسوتان خردادماه در سطح خوبی و با حضور بیشتر قهرمان ایران برگزار شد که حکم انتخابی تیم ملی ایران را داشت و محمد نصیری، اسطوره وزنه‌برداری ایران، نیز در این مسابقات به‌عنوان مربی تیم ملی ایران حضور داشت. این ورزشکار با اشاره به حضورش در رده سنی 40 تا 44 سال در این رقابت‌ها، می‌گوید: در این مسابقه در مجموع با 300 کیلوگرم جایگاه اول را از آن خود کردم تا موفق به کسب سهمیه مسابقات قهرمانی جهان در آلمان شوم.

وی در پاسخ به این سؤال که تا کی وزنه‌برداری را ادامه خواهید داد، عنوان می‌کند: مسابقه جهانی امسال در آلمان سهمیه المپیک ۲۰۱۷ در کشور نیوزلند را دارد و اگر این سهمیه را کسب کنم و اعزام شوم، آخرین مسابقه من خواهد بود.

 

کسب عناوین متعدد قهرمانی

این قهرمان جهانی وزنه‌برداری در پاسخ به این سؤال که از چند سالگی به وزنه‌برداری روی آوردید، می‌افزاید: به دلیل فیزیک بدنی و تشویق اطرافیان از 10 سالگی وارد رشته بدنسازی شدم و تاکنون این ورزش را ادامه داده‌ام. وی بیان می‌کند: مقام‌های متعدد در سطح شهر، استان، کشور و جهانی کسب کردم که شاخص آن‌ها قهرمانی در 4 دوره پی‌درپی مسابقات جهانی اوکراین، مالزی، آذربایجان، فنلاند و انتخابی مسابقات جهانی ۲۰۱۶ آلمان

است.  نبی‌الهی عنوان می‌کند: همچنین قهرمانی 2 دوره ارتش، قهرمانی نوجوانان و جوانان ایران، اولین ۲۰۰کیلوگرم 2 ضرب استان در دسته ۹۴ کیلوگرم سال ۱۳۸۰ که تاکنون کسی موفق به زدن رکورد آن نشده است از جمله مقام‌ها و موفقیت‌های من است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتم تا به اینجا رسیدم، ادامه می‌دهد: پدر بودن و سرپرستی خانواده، کارمند دولت و تحصیل در مقطع کارشناسی رشته تربیت بدنی بخشی از وظایف و تلاش‌های من در کنار ادامه ورزش حرفه‌ای بوده است.

 

نبود ورزشکار مطرح

این قهرمان جهانی وزنه‌برداری در پاسخ به این سؤال که به نظر شما جایگاه وزنه‌برداری همدان در کشور چگونه است، می‌گوید: من کارشناس وزنه‌برداری نیستم بلکه یک ورزشکارم اما از نظر من ورزشکار مطرحی از استان همدان با توجه به پتانسیل استان وجود ندارد؛ اگر هم هست بسیار کم است.

نبی‌الهی درباره مشکلات وزنه‌برداری در ملایر و استان همدان اظهار می‌کند: کمبود امکانات مثل سالن‌های مجهز، مربیانی که به علم روز وزنه‌برداری مسلط باشند، تبلیغات و از همه مهم‌تر حامی مالی از جمله مشکلاتی است که با آن‌ها مبارزه

کرده‌ام. وی ادامه می‌دهد: امیدوارم با آمدن رسول منعم، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، مشکلات وزنه‌برداری به سرعت حل شود؛ زیرا زمانی که او رئیس ورزش و جوانان شهرستان ملایر بود تمامی رشته‌های ورزشی شهر از جمله وزنه‌برداری پیشرفت چشمگیری داشتند.

 

بها دادن به ورزشکاران

این ورزشکار ملایری اظهار می‌کند: از مسئولان می‌خواهم بیش از پیش به ورزشکاران بها دهند و همچنین از ورزشکاران عزیز می‌خواهم برای برافراشتن پرچم مقدس ایران اسلامی و نواختن سرود جاودان ملی‌ ایران در جای جای دنیا تلاش کنند. گفتنی است در حال حاضر بیش از ۲۰۰ ورزشکار در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان در هیأت وزنه‌برداری استان فعال هستند؛ همچنین شهرستان‌های ملایر، اسدآباد، نهاوند، تویسرکان و کبودراهنگ از هیأت‌های شهرستانی فعال استان همدان در این رشته محسوب می‌شوند و همدان جزو 6 استان برتر در امر استعدادیابی پرورش نونهالان و نوجوانان است.

نویسنده: مهری درویش‌قنبر