مشکلات ایستاده در برابر والیبال نشسته همدان

گروه ورزش: والیبال نشسته همدان که در لیگ یک تیم دارد، این روز‌ها با کمبود امکانات و مربی دست و پنجه نرم می‌کند.     به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری والیبال نشسته همدان که در لیگ یک تیم دارد، این روز‌ها با کمبود امکانات و مربی دست و پنجه نرم می‌کند. […]

گروه ورزش: والیبال نشسته همدان که در لیگ یک تیم دارد، این روز‌ها با کمبود امکانات و مربی دست و پنجه نرم می‌کند.

 

 

به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری والیبال نشسته همدان که در لیگ یک تیم دارد، این روز‌ها با کمبود امکانات و مربی دست و پنجه نرم می‌کند.
عضو تیم والیبال نشسته همدان با اشاره به اینکه تیم والیبال نشسته مردان در استان همدان فعال است، بیان می‌کند: این تیم هر هفته در سالن غدیر ۳ جلسه تمرین دارد که به دلیل کمبود زمان متأسفانه یک سئانس از آن به طور مشترک بین تیم بانوان و آقایان به صورت یک هفته در میان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مهدی میرزائی می‌گوید: متأسفانه در ۲ سال اخیر به دلیل اینکه بعضی نهادهای مرتبط با ورزش توان‌یابان مانند بهزیستی و بنیاد شهید همکاری لازم را انجام نداده‌اند مشکلاتی در تمرین‌ها و ساعت تمرین تیم به وجود آمد که با پیگیری ناصر احمدیان، رئیس هیأت ورزش جانبازان و توان‌یابان، در سالن غدیر ساعاتی به تمرین‌های تیم اختصاص یافت که البته کفاف تمرین تیم را نمی‌دهد.
میرزائی خاطرنشان می‌کند: امیدواریم صاحبان امر گامی در بهبود امکانات و تمرینات این تیم بردارند و با اختصاص زمان بیشتری به تمرین تیم این مجموعه را در ارتقای فنی و کیفی یاری کنند.
وی عنوان می‌کند: به دلیل اینکه تیم والیبال نشسته همدان در مسابقات کشوری حضور دارد به یک سئانس ثابت تمرین و یک مربی درجه یک والیبال نشسته احتیاج دارد.

کمبود مربی
عضو تیم والیبال نشسته همدان با بیان اینکه در استان همدان فقط یک مربی والیبال نشسته حضور دارد که ساعات تمرین تیم و ساعت کاری وی با هم تداخل دارد، می‌گوید: همچنین به دلیل معلولیت و پراکندگی محل زندگی بازیکنان در سال‌های قبل یک خودرو مخصوص رفت‌و‌آمد بازیکنان وجود داشت که اکنون به علت عدم همکاری دستگاه‌های مربوط سال‌هاست بازیکنان از این خدمت محروم شده‌اند و بعضی از بازیکنان بسیار خوب به همین علت خانه‌نشین شده‌اند.
میرزائی اضافه می‌کند: به دلیل بالا رفتن سن بازیکنان از ۲ سال پیش اعضای مجموعه تیم والیبال نشسته سیر نزولی داشته است. برنامه پشتوانه‌سازی آغاز شده اما به دلیل عدم همکاری مدارس در اطلاع‌رسانی، توان‌یابان جوان و نوجوان در جریان برنامه‌ها و تمرین‌های تیم‌های ورزشی مرتبط قرار نمی‌گیرند.

حضور در لیگ دسته یک
عضو تیم والیبال نشسته همدان با بیان اینکه تیم همدان در مسابقات لیگ دسته یک کشور حضور دارد، ادامه می‌دهد: هر ساله مسابقات لیگ دسته یک کشوری در ۴ گروه ۶ تیمی به میزبانی یکی از تیم‌های حاضر برگزار می‌شود اما به دلیل ضعف امکانات، استان همدان تا به حال امکان میزبانی برای این مسابقه را نداشته است.
وی با اشاره به اینکه در صورت فراهم شدن امکانات و جذب چند بازیکن از سایر شهر‌ها می‌توان به صعود و کسب نتایج بهتر امیدوار بود، اضافه می‌کند: در سایر رشته‌های ورزشی هزینه‌های باشگاه‌داری بسیار بالاست اما با یک سرمایه‌گذاری حدود ۱۰ میلیون تومان در این رشته می‌توان به کسب مقام امیدوار بود.

حمایت مالی
میرزائی با بیان اینکه تیم والیبال نشسته مردان همدان با داشتن حدود ۱۵ نفر عضو، هر ساله در رقابت‌های لیگ دسته یک کشوری شرکت می‌کند، می‌گوید: این تیم از ابتدای دهه ۸۰ در مسابقات لیگ دسته یک زیر گروه کشوری در دوره‌های مختلف با حداقل بودجه حضور داشته است. با همت و مساعدت مسئولان هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان و خود بازیکنان و کمترین امکانات هرساله این حضور تکرار و سهمیه استان در این مسابقات حفظ می‌شود.
عضو تیم والیبال نشسته همدان با اشاره به اینکه با فنی‌تر شدن و همچنین حرفه‌ای شدن مسابقات حامی مالی مناسبی برای تیم مشخص شد، بیان می‌کند: هر ساله با مساعدت حامی مالی، مجموعه تیم والیبال نشسته موجودیت خود را حفظ کرده است.

نویسنده: مهری درویش‌قنبر