افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۴۳۳ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی در دهه فجر/ تأمین مسکن خبرنگاران با جدیت پیگیری می‌شود

استاندار همدان گفت: ۱۴۳۳ پروژه‌ی عمرانی و طرح‌ اقتصادی با اعتبار ۱۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر امسال در سطح استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند.

به گزارش فردای همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ امام راحل(ره) و شهدای والامقام، اظهار داشت: ۱۴۳۳ پروژه‌ عمرانی و طرح‌ اقتصادی با اعتبار ۱۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال در سطح استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند.

استاندار همدان با بیان اینکه از این تعداد پروژه و طرح، ۱۳۵۰ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی افتتاح و ۸۳ پروژه و طرح کلنگ‌زنی می‌شوند، افزود: در بخش عمرانی تعداد ۱۳۷۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار و ۲۸ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند که از این تعداد ۱۲۹۰ پروژه افتتاح و عملیات اجرایی ۸۲ پروژه آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین در بخش اقتصادی تعداد ۶۱ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۳۹۲ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند که از این تعداد ۶۰ طرح با اشتغال‌زایی برای ۱۷۸۴ نفر افتتاح و عملیات اجرایی (کلنگ‌زنی) یک پروژه آغاز خواهد شد.

قاسمی فرزاد ادامه داد: این در حالی است که در ایام‌الله دهه فجر سال ۱۴۰۱ جمعاً ۱۱۰۶ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی با اعتبار ۴ هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی شده که از این تعداد ۹۵۶ پروژه با اعتبار ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی ۱۵۰ پروژه با اعتبار ۸۵۲ میلیارد تومان انجام شده بود.

تأمین مسکن خبرنگاران با جدیت پیگیری می‌شود

استاندار همدان عنوان کرد: در راستای حمایت و پشتیبانی از اصحاب رسانه، خبرنگارانی که دارای شرایط طرح نهضت ملی مسکن و یا طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند، در نوبت دریافت مسکن و زمین قرار گرفته و خانه‌دار می‌شوند.

وی در ادامه گفت: مقایسه‌ شاخص‌های زندگی در زمان کنونی و دوران پیش از انقلاب‌اسلامی باید در راستای تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری‌اسلامی ایران در دستور کار باشد.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: فیلم‌ها، مستندات و کتاب خاطرات وابستگان و نزدیکان رژیم پهلوی در دوران طاغوت در راستای آشکارسازی چهره‌ی واقعی و منحوس آنها به نمایش گذاشته شود و اطلاع‌رسانی گردد.

استاندار همدان با بیان اینکه ذخایر آب کاهش یافته و اقلیم دچار خشکسالی شده و باید منابع و ذخایر موجود انرژی مدیریت شود، افزود: کشاورزان باید مصرف بهینه‌ آب را در نظر داشته و محصولات کم‌آب‌بر کشت کنند.

قاسمی فرزاد بیان کرد: فرهنگ‌سازی در جهت رعایت الگوی مصرف آب شرب و آب‌های زیر زمینی حیاتی است.

اقلام و کالاهای اساسی شب عید تأمین شده است و کمبودی وجود ندارد

استاندار همدان گفت: خرید و ذخیره‌سازی میوه‌ی‌شب عید با همراهی بخش خصوصی انجام شده و برای تأمین برنج، خرما، روغن و دیگر اقلام اساسی اقدامات بسیارخوبی صورت گرفته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه مصرف گوشت مرغ در استان همدان روزانه بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ تُن است اما تولید ۲۲۰ تن است که پس از تأمین مصرف روزانه، مازاد تولید به استان‌های دیگر ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: در چندماه گذشته با همت تولیدکنندگان جوجه‌ریزی حدود سه میلیون قطعه در هر دوره انجام شده است.