کنترل کیفیت آب شرب استان همدان در ۱۴ آزمایشگاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از کنترل کیفیت آب شرب استان در ۱۴ آزمایشگاه خبر داد و گفت: خروجی فعالیت این آزمایشگاه‌ها بیانگر آن است که آب شرب استان همدان در وضعیت سلامت قرار دارد.

به گزارش فردای همدان، فرهاد بختیاری‌فر با اعلام این خبر، اظهارکرد: ۱۶ هزار و ۵۲ مورد آزمایش میکروبی و نمونه‌برداری از آب شرب استان در ۱۰ ماه سال‌جاری از سوی بازرسان انجام شده که از این تعداد ۲۶۷۶ نمونه آزمایش میکروبی در مناطق شهری و ۱۳ هزار و ۳۷۶ مورد نیز در روستاهای استان بوده است.

وی تصریح کرد: همکاران ما در آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت آب و فاضلاب استان همدان ۱۹۳۴ آزمون فیزیک و شیمیایی، ۲۰۵ آزمون بیولوژی شهری و ۴۴۸ آزمون فلزات سنگین انجام دادند.

وی ادامه داد: در سال‌جاری ۳۷۱ هزار و ۵۸۴ مورد آزمایش کلرسنجی و نمونه‌برداری از آب شرب استان از سوی بازرسان انجام شده که ۴۰ هزار و ۶۱۱ مورد مربوط به مناطق شهری و ۳۳۰ هزار و ۹۷۳ مورد مربوط به مناطق روستایی است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان همدان با بیان اینکه ۳۶۷ هزار و ۸۹۷ آزمون کدورت‌سنجی در استان انجام شده است، ادامه داد: ۴۰ هزار و ۳۱۰ مورد در مناطق شهری و ۳۲۷ هزار و ۵۸۷ مورد در مناطق روستایی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نتایج این آزمایشات بیانگر این است که آب آشامیدنی ساکنان استان همدان در وضعیت سلامت قرار دارد. نمونه‌برداری‌ها و آزمایش‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود و کیفیت آب خط قرمز شرکت آب و فاضلاب استان است.