مهندسی شرط توسعه کشور است

رئیس دانشگاه صنعتی همدان بیان کرد: صنعت پیشران توسعه استان خواهد بود و راه حل اشتغال و پیشرفت استان در صنعت و فارغ التحصیلان این رشته است. به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری”فردای همدان” محمود نیلی در جمع اصحاب رسانه عنوان کرد: دانشگاه صنعتی همدان در دوازدهمین سال تأسیس خود به سر میبرد،  قریب به دو […]

رئیس دانشگاه صنعتی همدان بیان کرد: صنعت پیشران توسعه استان خواهد بود و راه حل اشتغال و پیشرفت استان در صنعت و فارغ التحصیلان این رشته است.
به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری”فردای همدان” محمود نیلی در جمع اصحاب رسانه عنوان کرد: دانشگاه صنعتی همدان در دوازدهمین سال تأسیس خود به سر میبرد،  قریب به دو هزار دانشجو در این دانشگاه فارغ التحصیل شده و هزار و 930 دانشجو در حال تحصیل در رشته های مختلف هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر 62 درصد دانشگاه پیشرفت عمرانی داشته و نیمی از آزمایشگاه های تجهیز و مستقر شدند و بقیه در حال جا به جایی در مکان جدید شده اند در دانشگاه 53 عضو هیئت علمی ثابت و 70 عضو حق التدریسی در حال فعالیت هستند.
رئیس دانشگاه صنعتی همدان بیان کرد: خوشبختانه دانشگاه صنعتی همدان از رتبه 18 موفق شده به رتبه 16 در بین دانشگاه های صنعتی کشور کسب کند و توانستیم در دانشگاه های تراز یک قرار بگیریم و موفقیت زیادی کسب کردیم همچنین همدان رتبه 15 را در مقالات استادهای دانشگاه از لحاظ پژوهشی و رتبه اول را در دانشگاه های صنعتی منطقه 4 کسب کردیم.
نیلی اظهار کرد: در راستای ارتباط با صنعت و آماده سازی دانشجویان برای حضور و فعالیت در صنعت و بازار کار، کانون شکوفایی و نوراوری را با همراهی پارک علم و فناوری راه اندازی کردیم و در حال حاضر در این کانون 9 گروه در حال فعالیت هستند و این کانون مرکز رشد دانشجویان خواهد شد.
وی ابراز کرد: قراردادهای داخل کشور با وزارت دفاع به عنوان یکی از همکاران اصلی در قراردادها صورت گرفته و با صنایع دفاعی کشور ارتباط تنگاتنگی میسر شده و وزارت دفاع برخی از پروژه‌های خود را به دانشگاه واگذار می کند.
رئیس دانشگاه صنعتی همدان افزود: حدود سه و نیم میلیارد تومان قرارداد تا به الان بستیم همچنین با شرکت های مهران، گلرنگ و بریس در همدان به عنوان مشاوره های تبدلی ارتباط داریم و ارتباط تنگاتنگی برقرار کردیم.
نیلی صنعت را پیشران توسعه استان دانست،عنوان کرد: همدان را شهری غیر صنعتی و یا نیمه صنعتی می شناسند ولی ما معتقد هستیم راه حل اشتغال و یشرفت استان در صنعت و فارغ التحصیلان این رشته است.
وی خاطر نشان کرد:یکی از اهداف راهبردی دانشگاه این است که به اهدافی دست بزند که در تغییر وضع مردم اثرگذار باشد و در تلاش هستیم با مهارت زایی در دانشجویان بخشی از مشکلات را حل کنیم همچنین با وجود وضعیت تحریم ها که به تعبیر من یک فرصت است راهی جز روی آوردن به دانشگاه ها نداریم.
رئیس دانشگاه صنعتی همدان بیان کرد: از مدیران سیاسی استان و کشور انتظار داریم رویکرد خود را به دانشگاه های تخصصی حرکت دهند و به ما اعتماد کنند در اینصورت پیشرفت و توسعه خواهیم داشت زیرا دانشگاه پتانسیل و معدن بزرگی از نیروهای فنی و جوان است.
نیلی اذعان کرد: ما نباید مهندس بیکار داشته باشیم، جامعه ما نسبت به مهندسی غفلت می کند مهندسی شرط توسعه کشور خواهد بود.
رئیس دانشگاه صنعتی همدان از اجرای طرح مشترک مدرسه اشتغال خبر داد و گفت: این طرح به صورت مشترک با دانشگاه صنعتی شریف اجرا می‌شود؛ این طرح تلفیقی و مشارکتی با آموزش و پرورش خواهد بود که دانشجویان می‌توانند از سال سوم با گذراندن 120 واحد با شرایط جدید خود را آشنا کنند.
انتهای پیام/

خبرنگار: زهرا قاسمی نیما