خبرنگار باید عاشقانه کار کند/ عرصه رسانه یکی از پرمخاطره‌ترین عرصه‌هاست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه خبرنگار باید عاشقانه کار کند و کار او تحمیلی نباشد، گفت: خبرنگار باید بداند که کار او برای رضایت خداست و همچنین دفاع از حقوق مظلومین، روشنگری ها و برملاکردن فسادهای اقتصادی بسیار ارزشمند است.       به گزارش خبرنگار “فردای […]

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه خبرنگار باید عاشقانه کار کند و کار او تحمیلی نباشد، گفت: خبرنگار باید بداند که کار او برای رضایت خداست و همچنین دفاع از حقوق مظلومین، روشنگری ها و برملاکردن فسادهای اقتصادی بسیار ارزشمند است.

 

 

 

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، آیت الله غیاث الدین طه محمدی به مناسبت هفته خبرنگار در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اهالی رسانه باید آنچه وظایف یک خبرنگار است در حد رضایت خداوند پیاده کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دین اسلام به عنوان دینی کامل چیزی را فروگذار نکرده و همه موارد را تبیین کرده است، افزود: اسلام از انسان ها درخواست می کند که عهده دار هر مسئولیتی در حد اعلا، کامل، بی عیب، بی نقص و استاندارد باشند و کارهای خود را به خوبی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از آفت های جدی کشور این است که محصولات را همچون کشورهای کفر بی عیب و بی نقص انجام نمی دهند، بیان کرد: فرهنگ نیز به گونه ای است که مردم کالای خارجی را می پسندند و این یک موضوع ننگی برای جامعه به شمار می رود.

آیت الله محمدی عنوان کرد: عرصه رسانه یکی از پرمخاطره ترین عرصه هاست و باید این گزارش ارائه شود که خبرنگارانی که جرایم را به تصویر می کشند تا چه اندازه خود نیز گرفتار می شوند.

امام جمعه همدان در ادامه گفت: خبرنگاران با انواع و اقسام خطرات روبه رو هستند و از آنجا که خبرنگاران با تمام شئونات اجتماعی و پیشرفت و یا افت آن درگیر هستند، کار بسیار خطیری دارند.

وی با بیان اینکه کسانی که در این عرصه اهلیت ندارند باید شغل خود را تغییر دهند، ابراز کرد: کسی که عاشقانه وارد میدان شده و فعالیت می کند، کار آن بسیار ارزشمند است.

آیت الله محمدی با اشاره به اینکه حقوق های نجومی نوعی آفت است، خاطرنشان کرد: اگر این موضوع از سوی رسانه اطلاع رسانی نمی شد افرادی بیت المال را به یغما می بردند اما تعدادی از اهالی رسانه احساس مسئولیت کرده و این موضوع را اطلاع رسانی کردند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید به ارزش کار خود واقف باشند، اظهار داشت: اگر زمانی که ارتش صدام به شهرهای ایران حمله کرد، اطلاع رسانی به موقع انجام می شد مردم از شهرها خارج می شدند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه خبرنگار باید عاشقانه کار کند و کار او تحمیلی نباشد، گفت: خبرنگار باید بداند که کار او برای رضایت خداست و دفاع از حقوق مظلومین، روشنگری ها و برملاکردن فسادهای اقتصادی بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه خبرهایی که منتشر می شود باید بر اساس تقوا باشد، افزود: اگر خبرنگار مواردی را رعایت نکند ممکن است مفسده و نابسامانی ایجاد شود.

آیت الله محمدی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی رسانه ها جناحی می نویسند، بیان کرد: جناح پرستی نوعی بت پرستی است و باید حق را دید و به این فکر کرد که خداوند رضایت داشته باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه کار خبرنگار سرنوشت ساز است و باید تلاش شود که جلب افکار عمومی صورت بگیرد، عنوان کرد: خبرنگار باید مفید باشد چراکه می توان با خبرهای خبرنگاران دنیا و سعادت مردم را تأمین کرد.