بازدارندگی بالای نظام اسلامی به برکت وجود نیروهای مسلح پا به کار است

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: اگر امروز می‌بینید نظام اسلامی در یک حد بازدارندگی بسیار بالایی رسیده به برکت وجود نیروهای مسلحی است که پا به کار هستند.

به گزارش فردای همدان، سردار مظاهر مجیدی در آیین تکریم و معارفه معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، ضمن تسلیت ماه محرم اظهار کرد: به لحاظ اینکه ما یک وظیفه و ماموریت بزرگ داریم و باید سپاه را به روز نگه داریم و فرمایش رهبر معظم انقلاب بر این است که نگذارید سپاه کهنه و پیر شود.

وی افزود: اگر تغییراتی هست در این راستا است که ما باید سپاه را به روز نگه داریم و بتوانیم از این وجود پربرکت و نعمت بزرگی که خداوند برای انقلاب اسلامی مهیا کرده استفاده کنیم و در پیش برندگی انقلاب اسلامی از این ظرفیت بزرگ بهره ببریم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: وقتی به مسائل سیاسی جهان می‌نگریم آنجا است بعد از ۴۴ سال از عمر انقلاب اسلامی، ارزش نهادهایی را همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و ارتش را بهتر متوجه می‌شویم، آن عنایتی که خداوند در ذهن امام راحل ما انداخت و توانست حکیمانه مدیریت کند تا اینکه انقلاب به سرمنزل مقصود خود برسد.

وی ادامه داد: با توجه به دشمنی‌هایی که نظام سلطه در جهان طراحی می‌کند، امروز بیشتر متوجه ارزش خود می‌شویم و باید توان بیشتری بگذاریم برای اینکه این نهادهای ایجاد شده را در همان راستا و اهدافی که برای ما تعریف شده است تقویت کنیم.

سردار مجیدی با اشاره به حوادث اخیر گفت: سال گذشته بعد از اغتشاشاتی که در ایران اتفاق افتاد، دیدیم که چقدر فضا ناامید کننده بود، و فشارهای سیاسی روی این کشور زیاد شد اما آن چیزی که به ما امیدواری می‌داد سخنان حکیمانه رهبر بود؛ در همان فضای سخت امنیتی درگیری‌های چند ماهه کشور، وقتی که این حکیم فرزانه لب به سخن می‌گشود همه از امید و آینده روشن بود.

وی با بیان اینکه با گذر زمان متوجه می‌شویم چه خبر است، گفت: در همین اتفاقاتی که در اروپا و فرانسه افتاد تمام آرمان‌های ایده‌آلی که برای خود ترسیم کرده بودند از تمام آنها گذشتند و قرآن سوزی را شروع کردند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه تمام شبکه‌ها توجه‌ها را به سمت کسی که قرآن را آتش زده کشاندند، گفت: اینها می‌خواهند صحنه را بگردانند و اینگونه کار می‌کنند و تمام افکار را برمی‌گردانند؛ بنابراین در مقابل این نظام سلطه، ما باید بدانیم نظام جمهوری اسلامی چه رسالت بزرگ و سنگینی را دارد و ما به عنوان سبزپوشان رکاب رهبر معظم انقلاب چه وظیفه‌ای داریم.

وی با بیان اینکه چگونه می‌شوند که انقلابی در سطح جهان رخ می‌دهد و این انقلاب رشد می‌کند و در جهان تاثیرگذار است، ادامه داد: امروز حرکتی که ریاست جمهوری ما اتخاذ و هدف‌گذاری کرده است، ارتباط با کشورهای همسایه و قدرت‌هایی است که می‌توانند با ما همسو باشند و حیات خلوت آمریکا هستند.

سردار مجیدی با بیان اینکه دشمنان امروز مرتب در روزنامه‌های خود تبلیغ و سم پاشی می‌کنند، ابراز کرد: هنر رهبر معظم انقلاب چقدر عظیم بود که توانست دو ابرقدرت بزرگ را از این پیوستگی پنج قدرت دنیا جدا کند، چه کسی تصور می‌کرد امروز نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت بزرگ در هندسه سیاسی کشورهای جهان موثر باشد و باید به خود ببالیم که یک رهبر عظیم و یک رئیس جمهور شجاع و نترس داریم که در همه صحنه‌ها ورود پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت و قدرت امروز نظام جمهوری اسلامی به قوت و قدرت رهبر معظم انقلاب است، عنوان کرد: مظلومیت رهبر عزیز، مظلوم و با اقتدار، مانند حضرت علی(ع) است که مظلوم بود اما اقتدار داشت و ما امروز این شکل از رفتار را در منش رهبر معظم انقلاب مشاهده می‌کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: رهبری از ما می‌خواهد که نگذاریم سپاه پیر و کهنه شود بنابراین باید برای آن تدبیر کنیم؛ ماموریتی که برای سپاه تعریف شده، سپاه باید با اقتدار حرکت کند که خداوند این نعمت بزرگ را برای ما فراهم کرده است؛ اگر امروز می‌بینید نظام اسلامی در یک حد بازدارندگی بسیار بالایی رسیده به برکت وجود نیروهای مسلحی است که پا به کار هستند.

وی گفت: اگر سپاه به این درجه رسیده و بحث بازدارندگی را هدفگذاری می‌کنند، وقتی اتفاقی رخ می‌دهد و ما موشک فاتح را پرده‌برداري می‌کنیم، می‌بینیم که نظامی‌های جهان که دستشان پر از امکانات است درباره ما چگونه قضاوت می‌کنند.

سردار مجیدی تصریح کرد: امروز وقتی اتفاقی رخ می‌دهد سپاه و بسیج یک قسمتی از جامعه است و مدیران استانی کمک می‌کنند که ما این ماموریت بزرگ را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: باید بستر را برای حضور مردم فراهم کنیم، دشمن به دنبال این است که ما را به سمت انزوا و تجزیه، استحاله، تحریم و موضوعات این چنینی بکشاند؛ اگر ما توانستیم ظرفیت را در استان و در کشور به سمت هم افزایی ببریم در مقابل این راهبرد دشمن، کاملا می‌توانیم موفق باشیم؛ چراکه نگاه ما به این است که در آینده سپاه با دوام و با قدرت پیش رود و حتما نیاز است جابجایی‌هایی صورت بگیرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: تمام افرادی که به شکلی از سپاه جدا می‌شوند به نوعی در جای دیگر سپاه مشغول به خدمت می‌شوند و رسالت دوم خود را انجام می‌دهند.

در پایان این مراسم از زحمات سرهنگ مصطفی رستمی تقدیر و سرهنگ کامران کریمی به عنوان معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان معرفی شد.