هلال احمر عصای دست مردم است/ کار عمرانی جدیدی در دست نداریم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان هلال احمر را عصای دست مردم دانست و گفت: اگر در این حوزه اقدامی صورت نگرفته به خاطر تنگ نظری در این شهر بوده و یا این جمعیت هنوز خوب شناخته نشده است. به گزارش “فردای همدان”، بهروز کارخانه ای با اشاره به اینکه در سال گذشته هزینه جمعیت […]

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان هلال احمر را عصای دست مردم دانست و گفت: اگر در این حوزه اقدامی صورت نگرفته به خاطر تنگ نظری در این شهر بوده و یا این جمعیت هنوز خوب شناخته نشده است.

به گزارش “فردای همدان”، بهروز کارخانه ای با اشاره به اینکه در سال گذشته هزینه جمعیت هلال احمر استان 24 میلیون تومان بود، اظهار کرد: همچنین کار عمرانی جدیدی در دست نداریم.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه درآمد اختصاصی این جمعیت 15 میلیارد بود که فقط پنجاه درصد از اعتبار استانی تخصیص یافته محقق نشد، افزود: مجتمع ورزشی تویسرکان به‌زودی افتتاح‌شده و عملیات اجرایی پایگاه امدادی خیرآباد نیز با 96 درصد پیشرفت فیزیکی تا یک ماه آینده به پایان می رسد.

 

وی با اشاره به اینکه پیگیر مجوز پایگاه امدادی در محور آورزمان، هستیم، بیان کرد: همچنین در نظر داریم بخشی از ساختمان آن را برای اشتغال‌زایی اختصاص دهیم چراکه اگر جمعیت‌های هلال‌احمر خودگردان شوند، بیشتر می‌توانند به محرومان کمک کنند.

 

کارخانه ای با بیان اینکه به زلزله زدگان 316 میلیون تومان کمک های مردمی شد، ادامه داد: در زمان وقوع زلزله کرمانشاه بیش از ۴۰۰ تن کمک‌ مردمی برای توزیع در بین مردم سرپل ذهاب به جمعیت هلال احمر همدان ارسال و بین مردم آن منطقه توزیع شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان عنوان کرد: همچنین انتظار می رود مسئولین استان، ضمن همکاری با هلال احمر همدان، از سنگ اندازی و مقاومت برای تغییر کاربری ها در اجرای اقدامات عمرانی این جمعیت خودداری کنند.

 

وی هلال احمر را عصای دست مردم دانست و خاطرنشان کرد: اگر در این حوزه اقدامی صورت نگرفته به خاطر تنگ نظری در این شهر بوده و یا این جمعیت هنوز خوب شناخته نشده است.

 

کارخانه‌ای با بیان اینکه با محدودیت منابع و نیروی انسانی روبرو هستیم، اظهار کرد: بیشتر کارهای انجام‌شده از طرف مردم و حوزه داوطلبان هلال‌احمر بوده که با کمک‌های مالی یا حضوری خود موجب اجراشدن برنامه‌های خوبی چون طرح فرشتگان رحمت و نیابت و اهدای سبد غذایی به نیازمندان شده‌اند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با تاکید بر اینکه از رسانه‌ها می‌خواهیم خیران را برای کمک به هلال‌احمر ترغیب کنند، افزود: چراکه کمک‌ها به هلال‌احمر به‌جای سایر نهادها موجب بالا رفتن جایگاه ایران در شاخص جهانی “بخشش” می‌شود؛ مقام ما در سال‌های اخیر پایین رفته، اما اخیراً بهبودیافته و به مقام هفدهم دست‌یافتیم که شاید دلیل آن، کمک‌های مردمی در زلزله کرمانشاه بوده باشد.

 

وی با بیان اینکه طی سال گذشته امدادگران این جمعیت در ۱۳۰ عملیات امدادی شرکت کردند، گفت: از این تعداد ۷۷ حادثه مربوط به حوادث جاده ای، شش مورد حوادث کوهستان، سهم حوادث شهری هشت مورد و سهم سیل و آب گرفتگی از مجموع عملیات امدادی انجام شده توسط امدادگران جمعیت هلال احمر همدان چهار مورد بوده است.

 

کارخانه ای با بیان اینکه حوادث جاده ای ۸۱ درصد از مجموع عملیات انجام شده توسط امدادگران را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: ۳۶ مورد از حوادث مربوط به واژگونی خودرو، ۳۰ مورد مربوط به تصادف، یک مورد حریق خودرو و ۱۰ مورد انحراف از مسیر بوده است.

انتهای پیام/