اداره ارشاد همدان مخالف ایجاد پردیس سینمایی است

رئیس شورای شهر همدان  با اشاره به اینکه برای ساخت سینما پردیس ارشاد مخالفت دارد نه شهرداری، گفت: در سفر دولت نهم شهرداری همدان 17 -18 هزار متر زمین را واگذار کرده و در اختیار مجموعه‌ای قرار می‌دهد و سرمایه‌گذار مکلف می‌شود ظرف مدت سه سال پروانه ساختمانی اخذ کرده و به اتمام برساند اما […]

رئیس شورای شهر همدان  با اشاره به اینکه برای ساخت سینما پردیس ارشاد مخالفت دارد نه شهرداری، گفت: در سفر دولت نهم شهرداری همدان 17 -18 هزار متر زمین را واگذار کرده و در اختیار مجموعه‌ای قرار می‌دهد و سرمایه‌گذار مکلف می‌شود ظرف مدت سه سال پروانه ساختمانی اخذ کرده و به اتمام برساند اما تا کنون هیچ کدام از این موارد اجرایی نشده و اداره ارشاد مخالف اجرای این پروژه است و مطرح کرده که سرمایه‌گذار و کننده‌کار نیست.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، ابراهیم مولوی امروز، یازدهم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسیر برگشت گنجنامه مسیری استراتژیک است، اظهار کرد: قطعا برای ساماندهی این مسیر مطالعات و بررسی‌های متعددی نیاز است و تا این لحظه هم هیچ فشاری از سازمانی به شهرداری برای این اتفاق نبوده است.

 

وی با اشاره به اینکه شورای شهر برای انجام هر کاری مشاوره‌های لازم را گرفته و طبق همان مشاوره تصمیم می‌گیرند، افزود: شهر همدان سال ۱۳۰۴ تا ۱۳۰۷ طراحی شده و رینگ میدان آن از همان سال‌ها به این شکل بوده است اما تصمیم بر آن شد که این رینگ زیباسازی شده و اجرا شود.

 

مولوی با بیان اینکه بخش شرقی- غربی رینگ سوم که از میدان امام حسن(ع) تا پلیس‌راه همدان و میدان مریانج است، بخش زیادی از ترافیک موجود بر روی همدان را تأمین خواهد کرد ضمن اینکه پل شهید همدانی و شهید قهاری 100 درصد از جیب شهروندان همدانی احداث می‌شود، گفت: اما شاید 20 درصد از شهروندان همدانی از این پل‌ها عبور می‌کنند و 80 درصد عبور سایر استان‌هاست.

 

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه 70تا 80 درصد از میهمانان استان از لاین تهران_همدان عبور می‌کنند، ادامه داد: لاین تهران-همدان شروع به فعالیت کرده و در حال پایان پروژه است اما مسیر ورودی به دلیل مشکلاتی که با مدیران کیوان وجود دارد، متوقف شده است.

 

مولوی با تاکید بر اینکه صوفی شهردار جوان بومی و پر تلاشی برای همدان است، اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد بارندگی‌های زیادی بودیم که خسارتی به شهر وارد نکرداما در همین روزها شهردار جوان استان پا به پای مردم برای آبگرفتگی‌ها و مشکلات مردم کار کرد؛ همین رضایتمندی مردم از بازگشایی سعیدیه شمالی، اعتمادیه شرقی، اتوبوس‌های شهر، عقد قرارداد با بانک شهر و.. بیانگر آن است که در سال‌های آتی با وجود برنامه‌ریزی‌های شده اتفاقات خوبی برای همدان خواهد افتاد.

 

وی با اشاره به اینکه برای ساخت سینما پردیس ارشاد مخالفت دارد نه شهرداری، اظهار کرد: در سفر دولت نهم شهرداری همدان 17 -18 هزار متر زمین را واگذار کرده و در اختیار مجموعه‌ای قرار می‌دهد و سرمایه‌گذار مکلف می‌شود ظرف مدت سه سال پروانه ساختمانی اخذ کرده و به اتمام برساند اما تا کنون هیچ کدام از این موارد اجرایی نشده و اداره ارشاد مخالف اجرای این پروژه است و مطرح کرده که سرمایه‌گذار و کننده‌کار نیست.

 

مولوی در پایان در خصوص سوالی مبنی بر آنکه تا به امروز شورای شهر همدان چه کاری را انجام داده تا در ذهن شهروندان ماندگار باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌ها و استقبال‌های اعضای شورای کلان‌شهرها باید گفت ساخت پیاده‌راه بوعلی یکی از کارهای ماندگار شورای شهرداری استان است.

 

حسین قره‌باغی عضو شورای اسلامی شهر همدان در ادامه بیان کرد: ساخت سینما پردیس و صدور مجوزها برای آن، از طرف شهرداری انجام گرفت چرا که کاری پسندیده‌ بود؛ حتی تمام زمین‌های مورد نیاز هم واگذار شد اما اداره ارشاد پس از ارسال نامه‌ای به شورای شهر عدم موافقت خود را اعلام کرد.

 

وی با تاکید بر آنکه از ۳۰ اردیبهشت ماه تفریغ بودجه سال ۹۶ آغاز خواهد شد، گفت: در سال جاری شهرداری سهم هر شهروند همدانی را نسبت به سال گذشته دو برابر می‌کند، در تلاشیم تا سهم هر شهروند از ۵۵۰ هزار تومان به یک میلیون تومان برسد تا راه توسعه و پیشرفت شهر باز شود.

 

رضوان سلماسی دیگر عضو شورای اسلامی استان با بیان اینکه  شورای اجتماعی محلات را برای رفع نیازهای مردم تشکیل دادیم، اظهار کرد: اعضای شورای محلات افرادی هستند که ساکن همان مناطق و نماینده همان مردم هستند، افراد حقوقی دیگری نیز برای حل مشکلات خارج از بروکراسی هر منطقه در تلاش هستند.

 

وی در خصوص سگهای ولگردی که این‌روزها تعداد آنها زیاد و مسبب نارضایتی شهروندان شده، بیان کرد: عامل اصلی افزایش تعداد این سگها خود مردم و عدم جمع آوری زباله‌ها از سطح شهر است، اگر زباله‌ها و طبیعتا تغذیه آنها بیشتر باشد تولید مثل بیشتری خواهند داشت و همین امر مسبب آزار مردم می‌شود.

 

وی افزود: در گذشته با تیراندازی و کشتن این سگها سعی در جمع‌آوری آنها شد اما این کار هم طبیعتا درست نیست. اما درآینده جایگاهی برای جمع‌آوری و نگهداری آنها اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/

خبرنگار: مهسا جعفری