کاهش 25 درصدی حجم مخزن سد اکباتان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از کاهش 25 درصدی حجم مخزن سد اکباتان خبر داد. به گزارش “فردای همدان”، ستوده با اشاره به کاهش 25 درصدی حجم مخزن سد اکباتان گفت: ادامه این روند در آینده تأمین آب آشامیدنی را با مشکل روبه‌رو می‌کند.   مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اظهار داشت: مجموع بارندگی در […]

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از کاهش 25 درصدی حجم مخزن سد اکباتان خبر داد.

به گزارش “فردای همدان”، ستوده با اشاره به کاهش 25 درصدی حجم مخزن سد اکباتان گفت: ادامه این روند در آینده تأمین آب آشامیدنی را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اظهار داشت: مجموع بارندگی در سال آبی 97‌ــ‌96 تا 16 فروردین ماه 176 میلی‌متر برآورد شده که این میزان برای مدت مشابه در سال آبی 96‌ــ‌95، 290 میلی‌متر بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه میزان بارندگی در استان همدان نسبت به سال گذشته با کاهش 39.3 درصدی روبه‌رو شده است ابراز کرد: بررسی تغییرات نسبت به متوسط دوره آماری کاهش 28.6 درصدی بارش‌ها را نشان می‌دهد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان در مورد آب ذخیره‌شده پشت سدها بیان کرد: از ابتدای مهر ماه سال 96 تا 16 فروردین ماه امسال حجم آب مخزن اکباتان 12.78 میلیون مترمکعب برآورد شده در حالی که حجم مخزن این سد در مدت مشابه سال گذشته 21.14 میلیون مترمکعب بود.

 

وی با اعلام اینکه سد اکباتان مهمترین منبع تأمین‌کننده آب شرب شهر همدان است تصریح کرد: آب این سد 8.4  درصد کاهش یافته و ادامه این روند تأمین آب آشامیدنی در آینده را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

 

ستوده آب پشت سد کلان ملایر را 43.71 میلیون مترمکعب برشمرد و گفت: حجم مخزن این سد نیز سال گذشته 45.17 میلیون مترمکعب بود که 3 درصد کاهش یافته است.

 

وی ادامه داد: حجم مخزن سد سرابی تویسرکان، وجود آب به‌اندازه 7.82  میلیون مترمکعب را نشان می‌دهد که نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نکرده است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان حجم مخزن سد آبشینه در سال گذشته را 1.57 میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: آب این سد با کاهش 10 درصدی به 1.41 میلیون مترمکعب رسیده است.

 

ستوده خاطرنشان کرد: در چنین سالی که با موضوع کم آبی و خشکسالی مواجه هستیم ، آب کمی در سد داریم و نمی توانیم پاسخگوی همه نیازهای متقاضیان و کشاورزان پایین دست سد اکباتان باشیم.

انتهای پیام/