نجات دو نفر در ارتفاعات الوند

سرپرست معاونت امداد ونجات جمعیت هلال احمراستان همدان از نجات دونفر ارتفاعات الوند با استفاده از بالگرد خبر داد.     به گزارش “فردای همدان”، حمید عرفی اظهار داشت: نفر اول خانمی 35ساله بود که دچار هایپوترمی (گرمازدگی شدید) و افت فشارخون و تنفس تند شده بود و نفر دوم هم مصدومی بود که همین […]

سرپرست معاونت امداد ونجات جمعیت هلال احمراستان همدان از نجات دونفر ارتفاعات الوند با استفاده از بالگرد خبر داد.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، حمید عرفی اظهار داشت: نفر اول خانمی 35ساله بود که دچار هایپوترمی (گرمازدگی شدید) و افت فشارخون و تنفس تند شده بود و نفر دوم هم مصدومی بود که همین عارضه باعث بی هوشی وی گردیده بود.
عرفی افزود: روزشنبه مورخه 9مردادماه 95 ،گزارشی مبنی بر مصدومیت یک کوهنورد به مرکز کنترل وهماهنگی عملیات امدادونجات(EOC) اعلان گردید که تیم پایگاه کوهستان دشت میشان را به حالت آماده باش در آورد.

وی اضافه کرد: حادثه ای که برای یکی از کوهنوردان تهرانی که با همنوردان خود در حال صعود به قله الوند بودند رخ داده بود که در ارزیابی اولیه مشخص شد مصدوم خانمی35ساله است و دچار هایپوترمی (گرمازدگی شدید) و افت فشارخون وتنفس شدید گردیده است.
سرپرست معاونت امداد و نجات استان گفت: نجاتگران بعد از انجام  اقدامات اولیه واکسیژن تراپی درحال انتقال مصدوم به محوطه تخت نادربودند که در حین همین گزارشی مبنی بر مصدومیت شخص دیگری درنزدیکی همان منطقه را دریافت نمودند که سریعا دونفر از نجاتگران به محل مذکور اعزام شدند.
وی گفت: نفردوم هم دچار همین عارضه شده بود که این امر باعث بی هوشی وبی حالی وی گردیده بودکه نجاتگران با کمک دوستان و همنوردان مصدوم ،او را به نزدمصدوم اول انتقال دادند و وبعد از انجام اقدامات لازم وهماهنگی باتیم امدادهوایی،هردو مصدوم را توسط بالگرد به بیمارستان بعثت همدان منتقل شدند.
لازم بذکراست: این دو عملیات نجات که حدود 3ساعت و40 دقیقه به طول انجامید توسط،علی وحدت مجید، مسعود بهنام فر، محمدرضا مومنیو و وحید اسکندری از نجاتگران پایگاه دشت میشان هلال احمر استان همدان انجام گرفت.