تولید بیش از 4میلیون تن محصولات کشاورزی در همدان

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهادکشاورزی استان همدان ازافزایش حجم سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 500 میلیارد تومان تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان وجود دارد. به‌گزارش خبرنگار فردای همدان، علی‌اصغر نقی‌ئی شنبه 5 اسفند در جمع خبرنگاران، با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری یکی از مهمترین عوامل […]

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهادکشاورزی استان همدان ازافزایش حجم سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 500 میلیارد تومان تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان وجود دارد.
به‌گزارش خبرنگار فردای همدان، علی‌اصغر نقی‌ئی شنبه 5 اسفند در جمع خبرنگاران، با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری یکی از مهمترین عوامل تولید در بخش کشاورزی است، اظهار کرد: در بخش سرمایه‌گذاری چند برنامه عملیاتی درنظر گرفته شده که در نهایت به تأمین غذای سالم و با کیفیت می‌انجامد به‌طوریکه حفظ تولید و اشتغال نخستین برنامه عملیاتی سازمان جهادکشاورزی است.

وی با اشاره به وجود 2100 واحد صنعتی در استان همدان تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی در راستای حفظ تولید و اشتغال باید از این واحدها حمایت کند تا تولید و اشتغال بخش کشاورزی استمرار داشته باشد و 110 هزار بهره‌بردار کوچک روستایی دراستان همدان فعالیت می‌کنند که قسمت بزرگی از تولید استان را  برعهده دارند.

نقی‌ئی ادامه داد: 4 میلیون و 700 هزار تن محصول کشاورزی در استان همدان تولید می‌شود که یک میلیون و 70 هزار تن آن فرآوری می‌شود بنابراین باید با برنامه عملیاتی از این واحدها حمایت شود تا تولید و اشتغال استمرار داشته باشد.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهادکشاورزی استان همدان توسعه تولید و اشتغال را از دیگر برنامه‌های عملیاتی این سازمان دانست و افزود: متناسب با نیازها و اولویت‌های استان فعالیت‌هایی برای بهره‌برداران درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی استان همدان بخشی محرک و پویاست، تأکید کرد: بخش کشاورزی در استان همدان دارای وضعیت مثبتی است و در حال حاضر بیش از 500 میلیارد تومان تقاضای سرمایه‌گذاری در این بخش وجود دارد.

نقی‌ئی خاطرنشان کرد: در بخش گلخانه، صنایع کشاورزی، تجهیزو راه‌اندازی مجدد واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل حجم تقاضای سرمایه‌گذاری افزایش یافته است و همچنین در زمینه پرورش ماهی در مزارع گرمابی و سردآبی افزایش تقاضا وجود دارد.

مدیرامور سرمایه‌گذاری سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه سازمان جهادکشاورزی در راستای مدیریت مصرف آب در چند سال اخیر پیگیر طرح‌های نوین آبیاری بوده است، بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه 7215 هکتار آبیاری تحت فشار در مزارع استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون 110 درصد تعهدات سازمان در زمینه اجرای سیستم آبیاری نوین اجرایی شده است، یادآور شد: تعهد سازمان جهادکشاورزی در سالجاری اجرای 8500 هکتار آبیاری نوین و تحت فشار است که پیش‌بینی می‌‌شود تا پایان سال 10هزار هکتار اجرایی شود.

نقی‌ئی با تأکید براینکه اقتصادی کردن بخش کشاورزی یکی دیگر از برنامه‌های عملیاتی جهاد کشاورزی است، ادامه داد: بخش کشاورزی استان نیمه‌صنعتی است که با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان به دنبال اقتصادی‌تر کردن این بخش هستیم.

وی با اشاره به اینکه 85 فعالیت در بخش کشاورزی استان تعریف شده است، خاطرنشان کرد: به دنبال افزایش توجیهات اقتصادی، فنی و مالی واحدهای تولیدی بخش کشاورزی هستیم تا این واحدها از حالت نیمه‌صنعتی به واحدهای اقتصادی تبدیل شوند.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه بانک‌ها تمایل بیشتری برای مشارکت در طرح‌های کشاورزی دارند، خاطرنشان کرد: استفاده مطلوب از اعتبارات تجهیز شده در استان از برنامه های عملیاتی سازمان جهادکشاورزی است که تحت عناوین مختلف از جمله رونق تولید، توسعه روستایی و مکانیزاسیون به شکل شناور در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: 1500 میلیارد تومان اعتبار در سطح استان در ردیف‌های مختلف تجهیز شده که تا کنون 120 میلیارد تومان اعتبار از منابع اشتغالزا عقد قرارداد و پرداخت شده است همچنین 200 میلیارد تومان از منابع داخلی بانک‌ها بهره‌مند شدیم و هدفگذاری شده تا پایان سال  108 میلیارد تومان از اعتبارات آبیاری تحت فشار جذب شود.

وی با تأکید براینکه ایجاد 3600 شغل در بخش کشاورزی استان پیش‌بینی شده است، بیان کرد: تا پایان دی‌ماه سالجاری 3313 شغل در بخش کشاورزی استان همدان ایجاد شده است که با عملکرد بهمن و اسفند اشتغالزایی این بخش تا پایان سال به بیش از 3600 نفر خواهد رسید.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه در سالجاری 64 مصوبه در ستاد تسهیل استان ارجاع شده که 60 مصوبه اجرایی شده است، یادآور شد: ستاد تسهیل استان در بخش کشاورزی از ابتدای سال 95 تا کنون283 مصوبه داشته که 214 مصوبه کامل اجرایی شده و 69 مصوبه هنوز اجرایی نشده است.

وی در پایان با اشاره به ارزش محصولات کشاورزی استان در سال 95 خاطرنشان کرد: درپایان سال گذشته ارزش فروش محصول کشاورزی استان 8500 میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/

خبرنگار: مهسا جعفری