پيام استاندار همدان به مناسبت فرارسيدن 16آذر، روز دانشجو

استاندار همدان به مناسبت فرارسيدن 16آذر ، روز دانشجو پیام تبریک داد. بسم الله الرحمن الرحيم   16 آذر سالروز حرکت آزادي خواهانه ، وطن دوستانه، استقلال طلبانه و ضد استکباري دانشجويان و شهادت سه دانشجوي غيور در سال 1332 و نمادي از مبارزه با خفقان، استبداد، ظلم، وابستگي و تلاش براي اقتدار کشور است. […]

استاندار همدان به مناسبت فرارسيدن 16آذر ، روز دانشجو پیام تبریک داد.

بسم الله الرحمن الرحيم

 

16 آذر سالروز حرکت آزادي خواهانه ، وطن دوستانه، استقلال طلبانه و ضد استکباري دانشجويان و شهادت سه دانشجوي غيور در سال 1332 و نمادي از مبارزه با خفقان، استبداد، ظلم، وابستگي و تلاش براي اقتدار کشور است.

 

در دوران پهلوي دانشجويان ايران اسلامي در پيوندي که با امام امت داشتند با پيروي از ايشان، وظيفه خود را در بيداري جامعه به خوبي ايفا کردند ودانشگاه کانون مبارزه با رژيم ستمشاهي شد، پس از انقلاب نيز اين دانشگاه بود که انقلاب دوم و تسخير لانه جاسوسي آمريکا را رقم زد تا به دنيا پيام دهد که دانشجوي ايراني هرگز وابستگي و حقارت کشورش را نمي پذيرد و اگر لازم باشد در مقابل قدرت استکباري جهان متهورانه قد علم مي کند.

 

دفاع مقدس ، اوج دلدادگي و وطن پرستي وحق جويي دانشجوي ايراني بود. دفاع مقدس ثابت کرد که دانشجوي ايراني هوش ودانش وذکاوت خود را به بهترين شکل براي دفاع از وطن به کار مي گيرد.

 

پس از آن نيز در هر حماسه اي نام دانشجويان مي در خشد. دانشجويان با حضور روشنگرانه در صحنه هاي انتخابات، در هدايت قطار توسعه به مسير عقلانيت، تدبير و اميد نقشي مؤثر و بي بديل ايفا کرده اند. جنبش داشجويي در ايران جنبشي ريشه دار و موثر است.

 

اين جنبش ثابت کرده که هرگاه بخواهد، جامعه را به سوي پيشرفت وتوسعه هدايت خواهد کرد. دانشجويان حق جو ، حق طلب ، مؤمن، مسلمان ، با اخلاق، عدالت طلب ، آرمان خواه و واقع گرا مي توانند مسير تحولات اجتماعي ، سياسي واقتصادي يک جامعه را ترسيم کنند.

 

دانشجويان ما در دوره هاي مختلف تاريخ، امتحان خود را در خدمت به کشور و جامعه پس داده اند واين دانشجويان، شايسته اعتمادند. اينک استان همدان نيز در راستاي تحقق اهداف توسعه، نيازمند ياري دانشگاه ودانشجو است، دانشگاه ها، محور توسعه استان هستند و بايد نقش خود را به بهترين شکل در توسعه ايفا کنند. به فضل الهي، افق بسيارروشني در پيش روي مردم استان وايران اسلامي قرار دارد و قطعا پويايي وهمراهي دانشگاه دستيابي به اين افق را تسهيل و تسريع خواهد کرد.

 

اينک در آستانه 16 آذر، سالروز نمايش قدرت استکبارستيزي ايران اسلامي، فرصت را غنيمت شمرده، روز دانشجو را به تمامي دانشجويان حق طلب بويژه دانشجويان عزيز استان تبريک عرض نموده، توفيق روز افزون همگان را از درگاه خداوند متعال مسألت مي نمايم.

محمد ناصر نيکبخت استاندار همدان

انتهای پیام/