زباله مجتمع‌هاي بين‌راهي در همدان مديريت شود

معاون برنامه‌ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان با اشاره به ضرورت مديريت زباله مجتمع‌هاي بين راهي در همدان گفت: سال گذشته 300 ميليون تومان به همدان در حوزه مديريت پسماند اختصاص داده شد. به گزارش “فردای همدان”، رضا زماني در کارگروه مديريت پسماندهاي شهرستان همدان، با تبريک هفته بسيج و پيروزي جبهه اسلام بر گروه […]

معاون برنامه‌ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان با اشاره به ضرورت مديريت زباله مجتمع‌هاي بين راهي در همدان گفت: سال گذشته 300 ميليون تومان به همدان در حوزه مديريت پسماند اختصاص داده شد.

به گزارش “فردای همدان”، رضا زماني در کارگروه مديريت پسماندهاي شهرستان همدان، با تبريک هفته بسيج و پيروزي جبهه اسلام بر گروه داعش، اظهار کرد: در بخش مرکزي همدان، مديريت زباله و پسماند از قبل شروع شده و نتايج خوبي داشته است.

وي با بيان اينکه دهياري‌ها نيز در بحث پسماند و زباله ضابطه‌مند هستند، گفت: البته در بخش شراء کار دير شروع شده قرار بر پيگيري بود که خروجي تا کنون حاصل نشده است.

معاون برنامه‌ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان بيان کرد: شهرداري قهاوند موظف است تا پايان سال همزمان با روز درختکاري افتتاح پروژه سايت زباله قهاوند، کاشت نهال در اطراف سايت، فنس‌کشي و مديريت ورود و خروج به سايت را انجام دهد.

وي با تأکيد بر اينکه مديريت پسماند جزء دغدغه مسوولان است و اعتباراتي نيز در نظر گرفته شده است، افزود: اعتبار به شهرداري‌ها و دهياري‌ها ابلاغ و سال گذشته به حساب دهياري‌ها و پس از آن به حساب شهرداري واريز شد که در همدان 300 ميليون تومان بوده است که از اين محل سلول دفن بهداشتي و حوضچه شيرابه توسط شهرداري طبق برنامه زمانبندي احداث مي‌شود.

زماني با بيان اينکه مقداري از زباله‌هاي کشاورزي توليد شده در خود مجموعه مديريت مي‌شود و براي طبيعت مضر نيست، تصريح کرد: تنها چندين مورد از جمله پلاستيک‌ها، کودهاي شيميايي و قوطي‌هاي آنها و سموم مضر است.

وي خواستار ورود جهاد کشاورزي به فاز اجرايي شد و ادامه داد: جهاد کشاورزي نيز بايد از اهرم‌هاي بازدارنده استفاده کند و از دهياري‌ها نيز در اين خصوص کمک گرفته شود؛ از بحث توزيع کودهاي شيميايي ارائه شده توسط دولت به عنوان اهرم بازدارنده استفاده شود.

معاون برنامه‌ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان خاطرنشان کرد: موضوع نصب GPS در ماشين‌هاي حمل در کارگروه استان مطرح شده است که بايد در دبيرخانه براي اجرا در شهرستان پيگيري و ماشين‌هاي حمل نيز مشخص شود.

وي با بيان اينکه مديريت پسماند بايد در بحث زباله و پسماند نظارت داشته باشد، يادآور شد: با توجه به جمع‌آوري زباله، نامه‌اي به شهرداري مناطق ارسال شود که ماشين‌هاي حمل زباله از نظر بهداشتي و ريزش شيرابه بررسي و در صورت وجود مشکل، مشکل احتمالي رفع شود.

زماني خواستار مديريت زباله مجتمع‌هاي بين راهي شد و اظهار کرد: روستاهاي بخش شراء در بحث تحويل زباله به سايت دفن زباله مديريت شود؛ بحث محيط زيست شوخي‌بردار نيست چراکه با زندگي انسا‌ن‌ها سر و کار دارد.

رئيس اداره راهداري و حمل نقل شهرستان همدان نيز گفت: همواره به طور پيوسته حريم جاده‌ها را به منظور تأمين ايمني خودروها از وجود زباله و نخاله در مسير پاکسازي مي‌کنيم.

رسول ابراهيم‌خاني با اشاره به چندين مورد گزارش مکتوب شماره ماشين‌هاي تخليه نخاله در حريم جاده‌ها، بيان کرد: برخي از ماشين‌ها حتي مربوط به پيمانکاران شهرداري است که در اين خصوص به منظور جلوگيري از انجام اين کار مکاتباتي با سازمان‌هاي مرتبط انجام  و چندين پرونده قضائي نيز تشکيل شد.

وي با تأکيد بر اينکه براي حل مشکل تخليه نخاله در مسير و حريم جاده‌ها بايد چندين ارگان از جمله پليس راه ورود کنند، افزود: در شهرستان همدان سه مجتمع داريم که اين مجتمع‌ها نيز پايش مي‌شود.

انتهای پیام/