ویزیت بیش از یک بیمار در مطب پزشکان تخلف است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مطابق با قوانین نظام پزشکی ویزیت بیش از یک بیمار در مطب پزشک تخلف بوده و مدت زمان معاینه بیمار حداقل 8 دقیقه می باشد. به گزارش “فردای همدان”، محمدرضا عبادیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت قبل دولت سلامت محور بود اظهار کرد: در تاریخ پزشکی […]

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مطابق با قوانین نظام پزشکی ویزیت بیش از یک بیمار در مطب پزشک تخلف بوده و مدت زمان معاینه بیمار حداقل 8 دقیقه می باشد.

به گزارش “فردای همدان”، محمدرضا عبادیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت قبل دولت سلامت محور بود اظهار کرد: در تاریخ پزشکی ایران دولتی با این همه فعالیت بهداشتی درمانی نداشتیم که نتیجه تبیین مسایل و مشکلات بهداشتی توسط وزیر، نگاه ویژه دولت و مقام رهبری است.

عبادیان با بیان اینکه مشکلات حوزه سلامت با توصیه اخلاقی برطرف نمی شود گفت:  برای اجرای درست نظام سلامت باید هزینه شود که خوشبختانه تاکنون اعتبار لازم در اختیار بهداشت و درمان کشور قرار گرفته و بسیاری از مشکلات درمانی مردم مرتفع شده است.

وی با تاکید بر اجرای نظام ارجاع افزود: متاسفانه بسیاری از بیماران در ابتدای امر و حتی برای درمان یک سرماخوردگی به جای مراجعه به پزشک عمومی و متخصص مستقیما به فوق تخصص ها مراجعه می کنند که عامل ایجاد حجم بالای مراجعین به مراکز درمانی است.

وی گفت: در سال 92 بیمارستانهایی تحویل گرفتیم که در حال ورشکستگی بودند و دستگاههای معیوب قدرت ارائه خدمات به بیماران را نداشتند.

وی به تجهیزات مستقر شده در بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: بزودی بیمارستان فاقد سی تی اسکن در استان همدان نخواهیم داشت و ۱۳ میلیاردتومان برای کلینیکهای ویژه هزینه شده است.

وی ادامه داد: امروز هتلینگ بیمارستانهای استان بی نظیر است و درخشان ترین دوران را سپری می کنیم و در حوزه تجهیزات پزشکی 2 دستگاه ام ار آی که در ملایر و همدان فعال است و شیمی درمانی و رادیوتراپی در حوزه سرطان با خدماتی در حد رایگان انجام می شود.

عبادیان با بیان اینکه پیش از این در شهرستانها یا متخصص وجود نداشت یا محدود بود، گفت: هم اکنون کوچکترین شهرستان استان همدان از لوکس ترین بخشهای زایمان بهره مند است و بیش از ۲۵ متخصص در شهرستانهای استان همدان مستقر هستند و متخصصان مقیم نیز برای بیمارستانها در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص فضاهای ایجاد شده نیز گفت: بیمارستان قدوسی نهاوند با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد و به تدریج این بیمارستان برای خدمات دهی آماده می شود و منتظر استخدام نیروهای جدید است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه به جز فامنین در تمام شهرستان های استان همدان کلینیک ویژه ساخته شد که در آن مردم خدمات تخصصی و فوق تخصصی را با یارانه دریافت می کنند و مراجعه کنندگان در کمترین زمان در شهر خود خدمات دریافت می کنند، اظهار کرد: در بیشتر شهرستانها بخشهای خصوصی زایمان طبیعی ساخته شد هرچند ایجاد این بخش در بیمارستان فاطمیه همدان هنوز تمام نشده اما در بیمارستان مهر ملایر در مراحل آخر است.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته ۷۰ درصد به ظرفیت بخشهای ویژه بیمارستان ها اضافه شد و بیمار بدحال دیگر به شهرها اعزام نمی شوند، گفت: طی ۳.۵ سال گذشته از اجرای طرح تحول نظام سلامت حدود یک میلیارد تومان یارانه به مردم داده شد و حدود ۸۰ میلیون نفر ویزیت توسط پزشک ثبت شده است.

عبادیان با بیان اینکه رضایت مندی مردم در حوزه درمان حدود ۸۳ درصد اعلام شده و این خدمت افتخارآمیز است، گفت: اگر مطالبات بیمه ها پرداخت شود دستیابی به رضایت‌مندی بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه تا سال ۹۳ حدود ۱۵ اهدای عضو در استان همدان ثبت شده بود، گفت: تاکنون بالغ بر ۹۰ اهداکننده عضو در همدان به ثبت رسیده است.

عبادیان ادامه داد: فرد دچار حادثه مغزی که خون رسانی به مغز وی آسیب دیده و ارگانهای دیگرش فعال است با توجه نظرات مراجع تقلید متوفی است و می توان از ارگانهای فرد برای افراد نیازمند استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در استان همدان افراد زیادی دیالیزی، نیازمند کبد، ریه، قلب هستند، گفت: در آینده نزدیک در همدان پیوند کبد انجام خواهد شد و امید است پیوند دیگر اعضا هم بزودی در این استان شاهد باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان در خصوص خدمات دانشگاه علوم پزشکی در ایام اربعین گفت: تیم هایی از سوی دانشگاه به مرز مهران و چزابه معرفی شدند و از طرفی دانشگاه پشتیبان بیمارستان مرزی است و بیماران بسیار بد حال در واحدهای ایزوله تنفسی تحت مراقبت های ویژه قرار می گیرند.

وی همچنین با بیان اینکه اصلاح تعرفه ها ماندگاری پزشکان را موجب شد و امروزه دانشگاه قادر به ارائه خدمات در مناطق مختلف است در پاسخ به سئوالی در خصوص پیشرفت فیزیکی مرکز جامع سرطان همدان گفت: این مرکز سال ۹۷ قابل استفاده خواهد بود.

عبادیان در خصوص مطالبات خاطرنشان کرد: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان مطالبه دانشگاه علوم پزشکی همدان از بیمه ها است ودانشگاه روزی یک میلیارد تومان در استان همدان به بیمه ها خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/