سهم 50 ميليارد توماني براي ايجاد اشتغال در روستاهاي همدان

سرپرست امور روستايي و عشايري استانداري همدان از تخصيص سهم 50 ميليارد توماني براي ايجاد اشتغال در روستاهاي استان خبر داد و گفت: دستگاه‌ها براي ايجاد اشتغال سخت‌گيري را کنار بگذارند. به گزارش “فردای همدان”، ظاهر پورمجاهد در ستاد اقتصاد مقاومتي شهرستان همدان اظهار کرد: تمامي امکانات از جمله آب، برق، گاز، تلفن، اينترنت و […]

سرپرست امور روستايي و عشايري استانداري همدان از تخصيص سهم 50 ميليارد توماني براي ايجاد اشتغال در روستاهاي استان خبر داد و گفت: دستگاه‌ها براي ايجاد اشتغال سخت‌گيري را کنار بگذارند.

به گزارش “فردای همدان”، ظاهر پورمجاهد در ستاد اقتصاد مقاومتي شهرستان همدان اظهار کرد: تمامي امکانات از جمله آب، برق، گاز، تلفن، اينترنت و زيرساخت‌ها در روستاها ايجاد شد ولي به مسئله اساسي اقتصاد خانواده روستايي توجه نشد.

وي با اشاره به اينکه اقتصاد روستاييان به صورت جدي در برنامه‌ها ديده نشد، افزود: دولت در کنار موضوعاتي چون فناوري، اقتصاد دانش‌بنيان و بهره‌وري به مسئله اقتصاد روستاييان و عشاير توجه جدي در برنامه ششم داشته است.

سرپرست امور روستايي و عشايري استانداري همدان با بيان اينکه دولت مشابه تمامي اقدامات تلاش کرد تا با نظر نخبگان در اين زمينه گام بردارد، تصريح کرد: ابتدا بايد به بخش کشاورزي به عنوان بخش غالب توجه کرده و زنجيره ارزش تکميل شده و حلقه‌هاي مفقوده را شناسايي کرد تا به برنامه درست و منطقي دست پيدا کرد.

وي اظهار داشت: اتفاقات رخ داده در روستاها بايد مورد بازنگري جدي در 20 سال گذشته قرار گيرد تا بتوان اهداف مشخصي براي توسعه روستايي طرح‌ريزي کرد.

پورمجاهد بيان کرد: در زمينه اشتغالزايي 8 ميليارد تومان با سود هشت درصد در بانک سينا وجود دارد که طرح‌هاي خوبي براي آن معرفي شده است ولي در کنار اين بانک اضافه بر سهميه طرح‌هاي متعددي براي صندوق کارآفريني اميد نيز ارسال شده است.

وي با اعلام اينکه نظام به اين رسيده که همه براي اشتغال بايد کار کنند، تصريح کرد: لايحه برداشت يک ميليون و 500 هزار دلار از صندوق توسعه ملي براي اشتغالزايي روستاييان و عشاير از برنامه‌هاي اساسي دولت در حوزه اشتغال است.

سرپرست امور روستايي و عشايري استانداري همدان عنوان کرد: معادل ريالي اين ميزان 5 هزار ميليارد تومان بوده که سهم استان همدان از اين مبلغ 50 ميليارد تومان است که بايد تلاش جدي براي جذب حداکثري صورت گيرد چون اين اعتبارات عمومي بوده و براساس ظرفيت ارسال طرح هر استان به آنها سهميه تسهيلات داده مي‌شود.

پورمجاهد با اشاره به اينکه اين تسهيلات با نرخ سود صفر درصد است، اظهار داشت: براساس قانون چهار بانک و صندوق از جمله بانک کشاورزي، صندوق توسعه تعاون، صندوق کارآفريني اميد و صندوق توسعه سرمايه‌گذاري بخش کشاورزي به عنوان عامل پرداخت اين تسهيلات معرفي شده‌اند.

وي با بيان اينکه امروز همه معضل بيکاري را درک مي‌کنند، گفت: انتظار مي‌رود مديران برخي دستگاه‌ها سخت‌گيري‌ها را کاهش دهند تا بتوان در راستاي ايجاد اشتغال پايدار گام‌هاي اساسي برداشت.

مديرکل بازرسي و نظارت استانداري همدان با اعلام اينکه با کارشناسان مانع سرمايه‌گذاري برخورد مي‌شود، تصريح کرد: هفته‌هاي گذشته با کارشناس دستگاهي که امور سرمايه‌گذار را معطل کرده بود برخورد جدي شد چراکه کارشناسان با دولت قرارداد دارند تا امور مردم را انجام دهند.

انتهای پیام/