تبلیغ خدمات سازمانهای دولتی و خصوصی در فعالیت‌های اربعین ممنوع است

دبیر ستاد اربعین استان همدان با انتقاد از اینکه سال گذشته گروه هایی از استان تحت عنوان استانهای دیگر خدمات خویش را در فعالیت‌های اربعین ارائه کردند، گفت: همچنین خواستار جلوگیری برجسته کردن نمادهای ایرانی و ممانعت از تبلیغ خدمات سازمانهای دولتی و خصوصی شد.   به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، مهرداد نادری فر در […]

دبیر ستاد اربعین استان همدان با انتقاد از اینکه سال گذشته گروه هایی از استان تحت عنوان استانهای دیگر خدمات خویش را در فعالیت‌های اربعین ارائه کردند، گفت: همچنین خواستار جلوگیری برجسته کردن نمادهای ایرانی و ممانعت از تبلیغ خدمات سازمانهای دولتی و خصوصی شد.

 

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، مهرداد نادری فر در ستاد هماهنگی اربعین درسالن شهدای استانداری همدان، اظهار داشت: در سال گذشته دستورالعملی از وزارت کشور به استانداری ها ابلاغ شد که برنامه ریزی های لازم را در رابطه با اربعین درسطح استان داشته باشند.

دبیرستاد اربعین استان همدان افزود: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور ریاست ستاد اربعین هر استان با استاندار و معاون سیاسی امنیتی به عنوان جانشین کمیته هماهنگی اربعین  و دبیری این ستاد به عهده یکی از مدیران کل استانداری است.

وی بیان کرد: طبق هماهنگی های صورت گرفته با وزارت کشور علاوه بر اینکه مسیرهای مواصلاتی و ترددی درون استان را به استان واگذارکرده بود بخشی از مرزهای مهران و تامین و پشتیبانی آن را نیز به عهده استان همدان گذاشته بود.

نادری فر با اشاره به اینکه همچنین چند موکب را نیز درون کربلا به استان واگذارکرده بود، ادامه داد: امسال تصمیم گرفته شد استان در مرز مهران مستقر نشود.

دبیر ستاد اربعین استان همدان عنوان کرد: امسال فقط درون استان و کربلا مسئولیت داریم و داخل استان را پوشش میدهیم و تعداد موکب هایی که در کربلا و استان باید مستقر شود مکان یابی و مشخص شده است.

وی گفت: با توجه به تجربیات سالهای قبل از چند کمیته ای که وزارت کشور برای ستاد اربعین مشخص کرده فقط چند کمیته از جمله کمیته امنیتی و انتظامی با مسئولیت مدیرکل امنیتی و انتظامی، کمیته فرهنگی و آموزشی با مسئولیت سپاه، کمیته مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه با مسئولیت ستاد بازسازی عتبات عالیات، کمیته حمل ونقل وسوخت با مسئولیت سازمان پایانه ها، کمیته بهداشت و درمان با مسئولیت علوم پزشکی‌، کمیته امداد و نجات و زیرساخت با مسئولیت مدیریت بحران و کمیته اعزام با مسئولیت سازمان حج و زیارت تشکیل می شود.

نادری فر خاطرنشان کرد: سال گذشته اقدامات بسیارخوبی در ستاد صورت گرفت البته کم و کاستی هایی نیز داشت اما در ایران و کشورعراق بی نظیربود و ما توانستیم چندین استان را در مرز مهران پشتیبانی کنیم.

دبیرستاد اربعین استان همدان خواستار شد: همه متولیان امر تا قبل از ماه صفر تمام اقدامات لازم را برای تسهیل این امر انجام وخدمات خود را در مسیر برنامه ریزی شده ارائه دهند.

وی با انتقاد از اینکه سال گذشته گروه هایی ازاستان تحت عنوان استانهای دیگر خدمات خویش را ارائه کردند، گفت: همچنین خواستار جلوگیری برجسته کردن نمادهای ایرانی و ممانعت از تبلیغ خدمات سازمانهای دولتی و خصوصی شد.

نادری فر با تاکید بر حفظ وحدت مسلمین، ابراز کرد: مایک حرکت بزرگ از مانور تشیع در عراق خواهیم داشت.