ایجاد مجمع خیرین کار آفرین، گامی بلند در راه تحقق اقتصاد مقاومتی

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد مجمع خیرین کار آفرین میتواند گامی بلند در راه تحقق اقتصاد مقاومتی و احیای صنعت در استان و ایجاد اشتغال باشد.     به گزارش “فردای همدان”، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه و امور اجتماعی استان همدان با امیر خجسته نماینده […]

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد مجمع خیرین کار آفرین میتواند گامی بلند در راه تحقق اقتصاد مقاومتی و احیای صنعت در استان و ایجاد اشتغال باشد.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه و امور اجتماعی استان همدان با امیر خجسته نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان همدان ديدار و در خصوص زمينه هاي مختلف کاری این اداره کل و میزان اثر گذاری آن در بهبود فضای کسب و کار و تحقق اقتصاد مقاومتی گفتگو کرد.

امیر خجسته در اين ديدار با يادآوري نقش گسترده اداره کل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی مدیریت در این مجموعه را برای آینده اقتصادی و نیل به توسعه پیش بینی شده در استان حیاتی و سرنوشت ساز عنوان کرد و گفت: تحقق این امر با برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت و تلاش شبانه روزی ممکن است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که ملت همیشه در صحنه ایران جای خالی و کاستی ها را پر کرده و کمک و همراه نظام بوده اند، عنوان کرد: سالها خیرین مدرسه ساز و خیرین بهداشت و درمان جای خالی برنامه ریزی جامع برای این دو حوزه را پر کرده و می توان گفت نقش اعظمی در شرایط کنونی در فضای تعلیم و تربیت و بهداشت درمان بازی می کنند.

وی بیان کرد: امروز باید با قطعیت از مردم و خیرینی که توانایی مالی برای انجام کار را دارند در خواست کنیم که در حوزه تولید سرمایه گذاری کنند چراکه امروزه کشور و نظام بیش از هر چیز به بارور سازی تولید داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز دارد.

 

خجسته با بیان اینکه امروز مشکل اشتغال یکی از بزرگ ترین خطرات در کمین جوانان کشورمان است، ادامه داد:  ایجاد یک شغل که به طبع باعث آرامش فکری یک جوان و تشکیل خانواده بالاتر از هر کار ثوابی می تواند باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: از اداره کل تعاون کار رفاه و امور اجتماعی استان همدان و مجموعه کارگروه اشتغال که دبیری آن به عهده این اداره است می خواهم با برنامه ریزی مدون در تحقق این اندیشه در استان قدم بردارند تا فرهنگ وقف، مدرسه سازی، بیمارستان و درمانگاه سازی به سمت ایجاد شرکت های تولیدی با هیت مدیره خیرین پیش برود.

وی ابراز کرد: ایجاد مجمع خیرین کار آفرین میتواند گامی بلند در راه تحقق اقتصاد مقاومتی و احیای صنعت در استان و ایجاد اشتغال باشد.

خجسته با اعلام حمایت مجمع نمایندگان استان همدان از عملکرد مثبت و توسعه محور دستگاههای استان، افزود: باید ادارات و سازمان ها وابسته به اشتغال استان به صورت شفاف گزارش عملکرد خود راه ماهانه و سالانه با المانهای قابل بررسی ارائه دهند تا مدیرانی که بیلان کاری مفید ندارند از دیگر مدیران تمیز داده شوند.

وی گفت: وقتی کسی گزارش عملکرد شفاف نمیدهد جدا کردن مدیر مفید و غیر مفید سخت  و نا ممکن می شود.

احمد توصیفیان سرپرست اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان همدان نیز با اشاره به 15 سال تجربه در حوزه های مختلف اشتغال در کشور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه ای استان را در گرو همدلی و همراهی تمامی اداره های مرتبط با صنعت در استان عنوان کرد و افزود: در کارگروه اشتغال به ریاست مدیر ارشد استان تمامی سعی خود را در مستند دبیری و هماهنگ کننده این جلسه خواهیم کرد تا دارای نتایج عملیاتی و اجرایی گردد.