اجرای 430 برنامه به مناسبت روز ملی کودک در همدان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از برگزاری 430 برنامه به مناسبت هفته ملی کودک برای 200 هزار کودک با همکاری 18 دستگاه و نهاد اجرایی در همدان خبر داد. به گزارش “فردای همدان”، محمدرضا جوادی در جمع خبرنگاران از برگزاری 430 برنامه به مناسبت هفته ملی کودک برای 200 هزار کودک با […]

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از برگزاری 430 برنامه به مناسبت هفته ملی کودک برای 200 هزار کودک با همکاری 18 دستگاه و نهاد اجرایی در همدان خبر داد.

به گزارش “فردای همدان”، محمدرضا جوادی در جمع خبرنگاران از برگزاری 430 برنامه به مناسبت هفته ملی کودک برای 200 هزار کودک با همکاری 18 دستگاه و نهاد اجرایی در همدان خبر داد و شعار هفته ملی کودک در کشور را “هر کودک نشانه خداست” اعلام کرد.

وی گفت: هدف اصلی برگزاری برنامه‌ها جلب افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی و ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز است.

جوادی افزود: در آموزه‌های دینی و فرمایشات ائمه اطهار(ع) در حوزه پرداختن به نیازهای کودک بر توجه به ابعاد مختلف تربیتی آموزشی کودکان بسیار تأکید شده است و از این رو سیاست‌ها برای برگزاری برنامه‌ها به استان‌ها ابلاغ شده و رویکرد امسال با توجه به تقارن هفته ملی کودک با ایام محرم و عزاداری‌ سرور و سالار شهیدان، اولویت ترویج فرهنگ عاشورایی خواهد بود.

وی تأکید کرد: به دنبال این اصل مهم هستیم که به نیازهای کودک در حوزه شادی و نشاط پرداخته ‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به دیگر اهداف کانون پرورش فکری در اجرای برنامه‌ها اظهار کرد: هم‌گرایی و هم‌افزایی دستگاه‌ها در استان، نهادینه کردن ارزش‌های تربیتی و انسان‌ساز واقعه عاشورا در جامعه، معرفی کانون و ظرفیت‌های آن به خانواده‌ها و ارتقای سطح دانش و آگاهی فعالان حوزه کودک و نوجوان از جمله اهداف کلی برگزاری هفته ملی کودک است.

وی ادامه داد: در اجرای برنامه‌ها علاوه بر کودکان و نوجوانان، مربیان و اولیا تربیتی جامعه هدف برنامه‌ها خواهند بود.

جوادی در ادامه سخنان خود به نام‌گذاری روز شمار روز ملی کودک اشاره کرد و گفت:‌ 15 مهر ماه با نام کودک زیر چتر ایمان، 16 مهر کودک در پناه خانواده، 17 مهر ماه کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی، 18 مهر با نام کودک، سلامت و امنیت، 19 مهر با عنوان کودک و فناوری‌های نوین و روزهای 20 و 21 مهر ماه نیز به نام کتاب و محصولات فرهنگی و مفهوم کودکی نام‌گذاری شده است.

جوادی با اشاره به عناوین مهم برنامه‌های هفته کودک گفت: در مراکز 40 گانه کانون در استان برنامه‌های مختلفی از جمله برپایی نمایشگاه و غرفه‌های فرهنگی، هنری، خیمه‌های عاشورایی، دعوت از مدارس و برگزاری برنامه‌های مشترک با مدرسه‌ها، تئاتر و کارگاه نقاشی، سفال اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: ویژه‌برنامه روز جهانی کودک فردا، 16 مهرماه از ساعت 10 تا 12 همزمان با بخش پایانی جشنواره ملی قصه‌گویی در سینما کانون برگزار می‌شود.

جوادی عنوان کرد: همایش کودکان عاشورایی با حضور 500 نفر از دانش‌آموزان نیز روز چهارشنبه 19 مهرماه از ساعت 9 تا 11 در باغ‌موزه دفاع مقدس همدان برگزار می‌شود ضمن اینکه ایجاد حلقه صلح و دوستی، نقاشی روی پارچه و قرائت بیانیه در حوزه حقوق کودک و راهپیمایی نمادین از دیگر برنامه‌های جنبی این روز خواهد بود.

وی تصریح کرد: برنامه پرواز بادبادک‌ها همراه با بازی‌های بومی-محلی از ساعت 15 تا 17 در منطقه گردشگری عباس‌آباد همدان برای کودکان پیش‌بینی شده است.

جوادی افزود: برنامه نقد کتاب در روز 20 مهرماه در قروه رزن و با حضور نویسنده کشوری و نویسندگان استان برگزار می‌شود و غبارروبی از مزار شهدا در روز پنجشنبه 20 مهرماه برگزار می‌شود.

وی همچنین از دیدار با خانواده شهیدان مدافع حرم دارای کودک خبر داد و افزود: عیادت از کودکان بستری در بیمارستان‌ها، انجام آزمایش‌های غربالگری و فلورایدتراپی و برگزاری نشست‌های تخصصی از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، اهدا کتاب و تجهیز کتابخانه شش مدرسه روستایی، برنامه کودکان آنلاین، اجرای مسابقات مختلف، برگزاری نشست کتاب‌خوان در 9 شهرستان، عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در نهاد کتابخانه‌های استان، رونمایی از کتاب بکتاش در حوزه کودک در ملایر، برنامه دست‌های مهربان با هدف اهدا اسباب بازی‌های بدون استفاده در منزل، مانور زلزله، همایش آموزش محیط‌زیست به مخاطبان و اجرای یک روز بدون کیف در مدارس را از دیگر برنامه‌های هفته کودک در استان بیان کرد.

محمد رضا جوادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 200 روستای استان زیر پوشش خدمات فرهنگی و هنری مراکز سیار کانون قرار دارند، عنوان کرد: 40 روستا نیز زیر پوشش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مراکز پستی قرار دارند که این تعداد نسبت به سال قبل 34 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/