نایب قهرمانی تیم ایران با حضور دو بانوی جوان همدانی در مسابقات رباتیک جهانی

دبیر موسسه جوانان پیشرو در علم گفت: تیم ایران با حضور دو بانوی جوان همدانی در مسابقات رباتیک جهانی نایب قهرمان شد. آرمینه عقیلیان در گفت و گو با خبرنگار “فردای همدان”، اظهار کرد: مسابقات رباتیک جهانی 2017 fira به میزبانی شهر گائوشونگ تایوان، در لیگ دانشجویی ربات های امدادگر هوایی برگزار شد. دبیر موسسه […]

دبیر موسسه جوانان پیشرو در علم گفت: تیم ایران با حضور دو بانوی جوان همدانی در مسابقات رباتیک جهانی نایب قهرمان شد.

آرمینه عقیلیان در گفت و گو با خبرنگار “فردای همدان”، اظهار کرد: مسابقات رباتیک جهانی 2017 fira به میزبانی شهر گائوشونگ تایوان، در لیگ دانشجویی ربات های امدادگر هوایی برگزار شد.

دبیر موسسه جوانان پیشرو در علم با بیان اینکه از ایران تیمی با حضور سیده آرمینه عقیلیان(همدان)، مهسا عبدلی(همدان)، روزبه فرهادی، حسین صوفی، زهرا شمسی و عارف حسینی حضور داشت، افزود: این تیم موفق به کسب نایب قهرمانی مسابقات شد.

وی بیان کرد: بیست و دومین دوره رقابت های جهانی رباتیک فیرا (23 تا 27 اگست) از 1 الی 5 شهریور ماه سال 96 و در ۱۲ لیگ از کشورهای مختلف دنیا در شهر گائوشونگ کشور تایوان برگزار شد.

عقیلیان در ادامه گفت: این مسابقات همه ساله به میزبانی یکی از کشورهای دنیا و برای توسعه دانش رباتیک و هوش مصنوعی بین نسل جوان دنیا برگزار شده و در آن پژوهشگران آخرین دستاوردهای خود را به اشتراک می گذارند.

دبیر موسسه جوانان پیشرو در علم عنوان کرد: همچنین در کنار برگزاری مسابقات رباتیک، کنفرانس بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی همزمان برگزار شده و کشورها نیز به ارائه آخرین دستاوردهای خود می پردازند.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه با توجه به پتانسیل خوب دانشمندان ایرانی، کمیته برگزاری مسابقات و فدراسیون جهانی رباتیک فیرا از حضور داوران و مسئولین لیگ ها از کشور ایران استفاده نموده و این امر باعث توسعه ارتباطات بین المللی کشور با سایر کشورهای صاحب سبک این حوزه می شود.

عقیلیان در پایان خاطرنشان کرد: مسابقات فیرا از سال 1997 هر ساله با هدف انتقال روح علم و فناوری رباتیک به نسل جدیدتر از طریق بازی رباتیک برگزار می شود.

انتهای پیام/