برنامه های هفته هلال احمر 5 روز زودتر اجرا می شود

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان از برگزاری زودهنگام ویژه برنامه های هفته هلال احمر به مناسبت تقارن با زمان تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری و شورای شهر خبر داد و گفت: امسال هفته هلال احمر در مدت زمان 13 الی 19 اردیبهشت ماه برگزار می شود. به گزارش “فردای همدان”، مقصود شعبانی، اظهار کرد: […]

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان از برگزاری زودهنگام ویژه برنامه های هفته هلال احمر به مناسبت تقارن با زمان تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری و شورای شهر خبر داد و گفت: امسال هفته هلال احمر در مدت زمان 13 الی 19 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
به گزارش “فردای همدان”، مقصود شعبانی، اظهار کرد: امسال برنامه های هفته هلال احمر با شعار “دنیایی برای صلح” اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه هرساله هفته ی هلال احمر در مدت 18 تا 24 اردیبهشت ماه برگزار می شود، اعلام کرد: امسال به سبب تقارن این هفته با زمان تبلیغات کاندیاهای ریاست جمهوری و شورای شهر ، ویژه برنامه های هفته ی هلال احمر، یک هفته زودتر و در مدت زمان 13 تا 19 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان با اشاره به ویژه برنامه های جمعیت هلال احمر در این هفته بیان داشت: غبار روبی گلزار شهدا، مسابقات رقابت مهر ، همایش اعتیاد ، در حوزه ی جوانان جمعیت هلال احمر و کنترل فشار خون و قند خون نمازگزاران در نماز جمعه هفته ی جاری ، با شعار جمعه ، ایمان ، ایمنی ، اجرا می شود.
شعبانی ادامه داد: نجاتگران با برپایی چادر و حضور در محل نمازجمعه به صورت رایگان از نمازگزاران تست قندخون و فشار خون می گیرند.
وی از سخنرانی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان در یکی از شهرستانهای استان به عنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه خبر داد و افزود: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز در شهرستان دیگری به سخنرانی پیش از خطبه ینماز جمعه خواهد پرداخت.
وی جلسات مستمر پرسش و پاسخ کارکنان این جمعیت با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان را نیز بیان کرد و گفت: این جلسات و نیز جلسات مطبوعاتی و نشست با اصحاب رسانه از دیگر برنامه های جمعیت هلال احمر در هفته هلال احمر خواهد بود.
شعبانی از برنامه افتتاح پایگاه امداد جاده ای صالح آباد سخن گفت و اظهار کرد: با توجه به اینکه رئیس سازمان امداد و نجات کشور برای افتتاح این پایگاه در همدان حضور خواهد یافت، در اواخر هفته جاری انجام خواهد گرفت.
وی همچنین برگزاری مانور امداد و نجات در شهرستان کبودرآهنگ را عنوان کرد و گفت: این مانور امداد و نجات در غار صورت خواهد گرفت.
مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان از برگزاری دوره آموزش عمومی تخصصی امداد و نجات و آموزش دوره تخصصی پدافند غیر عامل خبرداد و اظهار کرد: در روز جشن نیمه  شعبان همایش پیاده روی و جشن با حضور معاونان، کارکنان و امدادگران جمعیت هلال احمر به مناسبت تقارن دو روز مبارک نیمه شعبان و بزرگداشت روز هلال احمر خواهیم داشت.
شعبانی در ادامه گفت: تبلیغات محیطی و برنامه های آموزشی با رویکرد مشارکت عمومی ، توزیع پوسترهای هفته هلال احمر ، تخفیفاتی که ازسوی  معاونت درمان و مرکز توانبخشی هلال احمر استان لحاظ می شود و کلیه خدمات عمومی و تخصصی توانبخشی خود را در این هفته با تخفیف ویژه ارائه خواهد کرد و کاروان بهداشتی و درمانی خود را مانند سالهای گذشته راهی مناطق محروم جامعه خواهد کرد.
وی از اجرای طرح خادم و مراجعه نجاتگران به درب منازل خبر داد و گفت: در این طرح تمام سرفصل های آموزش همگانی به شهروندان ارائه می شود و در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون، امدادگران و نجاتگران با حضور در سازمان انتقال خون به اهدای خون اقدام می کنند.
وی همچنین بیان داشت: عیادت اعضای شاخص و امدادگران جمعیت هلال احمر از بیماران خاص، اجرای مسابقات ورزشی و کتابخوانی از دیگر برنامه هایی است که در هفته هلال احمر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/