با شادی مردم مخالف نیستیم/ افزایش 15 درصدی کشف مواد مخدر در استان

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: به دنبال امنیت و آرامش مردم هستیم و با شادی مردم مخالف نیستیم اما می‌خواهیم قانون رعایت شود. به گزارش خبرنگار “فردای همدان”سردار حاجی‌محمد مهدیان‌نسب، فرمانده انتظامی استان همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به چهارشنبه آخر سال و مراسم(چهارشنبه سوری) عنوان کرد: عملیات بزرگ تعطیلات نوروزی نیروزی انتظامی استان […]

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: به دنبال امنیت و آرامش مردم هستیم و با شادی مردم مخالف نیستیم اما می‌خواهیم قانون رعایت شود.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”سردار حاجی‌محمد مهدیان‌نسب، فرمانده انتظامی استان همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به چهارشنبه آخر سال و مراسم(چهارشنبه سوری) عنوان کرد: عملیات بزرگ تعطیلات نوروزی نیروزی انتظامی استان همزمان با چهارشنبه آخر سال آغاز و 13 فرودین ماه به پایان خواهد رسید و تمام عملیات‌های نوروزی از جمله چهارشنبه آخر توسط قرارگاه نوروزی امام علی(ع) در استان که از یک ماه پیش تشکیل شده هدایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته چهارشنبه آخر سال تبدیل به یک نقطه بحران شده بود، ادامه داد: برای جلوگیری و کاهش از آسیب و خسارات از یک ماه پیش منع خرید و فروش مواد محترقه به صورت عمومی آغاز شده است.

کشف بیش از 6 میلیون موادمحترقه در استان

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: هر ساله کشفیات زیادی در زمینه موادمحترقه داریم و در حال حاضر نیروهای پلیس بیش از 6 میلیون موادمحترقه کشف کرده‌اند.

مهدیان‌نسب اضافه کرد: با انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی به دنبال کاهش آسیب های این مراسم هستیم و حتی مراجع تقلید نیز و خرید و فروش موادمحترقه را حرام اعلام کرده‌اند تا این شادی تبدیل به عزا نشود.

وی با بیان اینکه والدین می‌توانند با مراقبت و کنترل فرزندان خود آسیب‌های آن را کاهش دهند، ابراز کرد: در روز چهارشنبه سوری از ساعت 18:30 در نقاط میدان پژوهش، بلوار بعثت و میدان بیمه تا ابتدای بلوار دره مرادبیگ محدودیت شدید ایجاد می‌شود.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: هر موتور سوار یا خودرو سواری که حرکت ناهنجاری انجام دهد، اگر دستور موتور توقیف شود تا پایان تعطیلات نوروز در حالت توقیف باقی خواهد ماند.

مهدیان‌نسب اظهار کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوکی با 110 تماس بگیرند و محدودیت در چهارشنبه سوری برای کسانی‌که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، نیست.

وی با اشاره به شعار سال نیروی انتظامی یعنی«آرامش و نشاط بهاری با قانونمندی و نظم اجتماعی» بیان کرد: قطعا نشاط بهاری در آرامش و امنیت محقق می‌شود و تا الان مردم استان پشتوانه خوبی در این مسئله بودند.

فرمانده انتظامی استان همدان اذعان کرد: در پنجشنبه و جمعه آخر سال همشهری‌های می‌توانند به راحتی بتوانند به مزار درگذشتگان خود بروند و همچنین یاد و خاطره شهدا را زنده کنند.

مهدیان‌نسب اضافه کرد: با توجه به اینکه استان همدان هم معبر و هم مقصد است، بیشترین ترددها در ایام نوروز در حوزه استان است در همین راستا 6 هزار نفر نیرو را در طرح نوروزی در دو شیفت به کار گرفتیم و از شبگردها، نگهبان‌ها و پلیس‌های افتخاری که صلاحیتشان تأیید شده نیز استفاده خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: همچنین 480 گشت پلیس در قالب خودرو و پیاده، 56 ایستگاه پلیس نوروزی، 46 ایستگاه انتظامی، 13 ایستگاه پلیس راهور نیز در ایام نوروز امنیت مردم را تامین می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: طرح نوروزی از 28 اسفند در استان آغاز می‌شود و کمربند امنیتی در مناطق مختلف استان تعریف شده و با این اقدامات فاصله بین مردم و نیروی انتظامی را به حداقل رسانده‌ایم.

مهدیان‌نسب ابراز کرد: در ایام عید کسانی که قصد جابجایی اسباب منزل خود را دارند، باید حتما به کلانتری محل اطلاع دهند و فرم پر کنند تا ما مطمئن شویم مشکلی نیست.

وی عنوان کرد: عامل بیشتر تصادفات در بزرگراه‌ها واژگونی است و در وقوع تصادفات عامل انسانی، شتاب‌زدگی و بی‌توجهی به مسائل و هشدارهای راهنمایی و رانندگی دخیل است.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطر نشان کرد: به دنبال امنیت و آرامش مردم هستیم و با شادی مردم مخالف نیستیم اما می‌خواهیم قانون رعایت شود.

مهدیان‌نسب تصریح کرد: یکی از اولویت‌های مهم پلیس مبارزه با تهیه و توزیع موادمخدر است که در این مدت بیش از پنج تن انواع موادمخدر کشف کرده‌ایم به طوریکه میانگین افزایش کشف موادمخدر در استان 15 درصد بوده که 10 درصد از میانگین کشوری بیشتر است و طی 11 ماهه امسال 78 باند و شبکه توزیع‌کننده منهدم شده و در برخورد با خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان 18 درصد افزایش داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: شبکه بزرگ قاچاق موادمخدر کشوری کشف و 23 نفر با 17 دستگاه خوردو 872 کیلوگرم انواع مواد دستگیر شدند، این باند در 11 استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، قم، کرمانشاه، همدان، تهران‌غربی و گیلان فعالیت داشته و شبکه اصلی آن در افغانستان است.

فرمانده انتظامی استان همدان از انجام 963 طرح پاکسازی و کنترل محورهای مواصلاتی خبر داد و تصریح کرد: 2028 نفر معتاد متجاهر به ماده 15 و 16 معرفی شده و پنج هزار و 966 نفر که در معرض خطر موادمخدر بودند، آموزش چهره به چهره دیده‌اند.

مهدیان‌نسب اظهار کرد: در آینده فوریت‌های پلیسی متمرکز خواهد شد و تمام مأموریت‌ها بر اساس اولویت در فرماندهی انتظامی استان توزیع می‌شود.

کاهش 26 درصدی سرقت در استان

مهدیان‌نسب اضافه کرد: در 11 ماهه امسال کاهش 26 درصدی سرقت را در استان شاهد بودیم این در حالیست که میانگین متوسط کاهش سرقت در کشور 4 درصد است بیش از 87 هزار پرونده قضائی پیگیری شده و 680 هزار اوراق قضائی توسط پلیس انجام شده است.

وی گفت: 5026 نفر شبگرد و نگهبان در ایام نوروز در سطح استان فعالیت می کنند.

کشف  144 باند قاچاق به ارزش 134 میلیارد تومان

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه 74 درصد از وقوع های استان منجر به کشف پیش‌دستانه شده است، عنوان کرد: قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا را راه‌اندازی کردیم و با 178 عملیات پلیسی، 144 باند قاچاق به ارزش 134 میلیارد تومان کشف شده است.

مهدیان‌نسب خاطر نشان کرد: در مجموع تصادفات جاده‌ای تعداد متوفیان از 380 نفر در سال گذشته به 346 نفر در سالجاری کاهش یافته است.

وی اذعان کرد: در سال جاری 34 هزار و 680 دستگاه موتورسیکلت مزاحم و متخلف و 17 هزار و 106 خودروی متخلف را توقیف کرده‌ایم، همچنین 19 هزار و 200 مورد مشاوره رایگان در کلانتری‌های استان ارائه شده و از تعداد پرونده‌هایی که به مشاوره ارجاع دادیم، 85 درصد به سازش منجر شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: فرماندهی انتظامی استان همدان رتبه سوم کشوری را در مقابله با مواد مخدر و رتبه نخست را در کاهش سرقت کسب کرده است.

خبرنگار: زهرا قاسمی نیما

انتهای پیام/