رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به همدان سفر می‌کند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به همدان خبر داد و افزود: مردم همدان 2 اسفندماه میزان دکتر ابتکار هستند.   به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” محمدرضا محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در جمع خبرنگاران بیان کرد: دکتر معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست […]

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به همدان خبر داد و افزود: مردم همدان 2 اسفندماه میزان دکتر ابتکار هستند.

 

به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” محمدرضا محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در جمع خبرنگاران بیان کرد: دکتر معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و معاون رئیس جمهور دوشنبه 2 اسفند ماه به استان همدان سفر می‌کند.

وی ادامه داد: بازدید از نیروگاه خورشیدی 7 مگاواتی مزرعه احیایی، شرکت در نخستین همایش شهر سبز پایدار، حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی، دیدار با مسئولان قضائی مرتبط با محیط زیست، شرکت در شورای اداری و سفر به شهرستان ملایر از جمله برنامه‌های سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از حضور استان همدان در نمایشگاه بین المللی محیط زیست خبر داد، ابراز کرد: شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست 6تا 9 اسفند در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان تهران برگزار می‌شود و محیط زیست استان همدان نیز با 15 واحد صنعتی و تولیدی در 14 غرفه دستاورد‌های خود را حوزه عرضه تولیدات، خدمات محیط زیستی و تلاقی آن با صنعت در معرض بازدید قرار می‌دهد.

رونمایی از کتاب حوزه شکار ممنوع استان همدان

محمدی افزود: همچنین کتاب نفیس استان همدان با محوریت معرفی مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع رونمایی می‌شود و مدیریت پسماند‌های عفونی، مدیریت در حوزه آب، مدیریت حمل و نقل و فضای سبز از جمله اقدامات قابل ارائه توسط دستگاه‌های مختلف در این نمایشگاه هستند.

وی اضافه کرد: هر ساله 20 استان در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و سال گذشته غرفه استان همدان به عنوان غرفه برتر شناخته شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان عنوان کرد: رویکرد دولت موجب برداشتن سایه تحریم از حوزه محیط زیست شد و تجهیزات پایش آلودگی هوا باید از سایر کشور‌ها وارد می‌شد که با رفع تحریم‌ها این مشکل برطرف شد.

محمدی خاطر نشان کرد: خوشبختانه حضور سازمان‌های مردم نهاد حوزه محیط زیست نسبت به قبل رشد خوبی یافته  و تعداد تشکل‌ها به 31 تشکل فعال افزایش پیدا کرده است.

با بحران و چالش پسماند‌ها رو‌به‌رو هستیم

وی با بیان اینکه در حال حاضر با بحران و چالش پسماند ها رو به رو هستیم، اظهار کرد: برخورد با چاه‌های غیرمجاز و مجهز مزارع به سیستم آبیاری تحت فشار از جمله اقدامات در برابر بحران آب بوده به طوریکه استان همدان حائز رتبه اول در آبیاری تحت فشار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در ادامه سخنانش به وضعیت تالاب آق گل پرداخت و افزود: این تالاب در در دوران هشت سال اخیر در وضعیت بحرانی به سر می‌برد اما در ظرف یکسال اخیر براساس تکالیفی که برای دستگاه‌های مختلف تعیین شد بحث لایه‌روبی ورودی‌ها به تالاب، برخورد با چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتور هوشمند بر چاه‌ها، بهینه‌سازی الگوی کشت در پهنه تالاب، مواجه حقوقی با متخلفان برداشت‌های مستقیم از آب تالاب انجام شد.

محمدی با بیان اینکه هنوز گزارشی از تلفات حیات وحش از مناطق به دلیل بیماری و سرما حفاظت شده استان دریافت نکردیم، عنوان کرد: امسال تاکنون حتی یک رأس از پستانداران و پرندگان استان به دلیل بیماری‌های اپیدمی آنفولانزا بیمار و یا تلف نشده‌اند.

محمدی درپایان با اشاره به وضعیت محیط‌بانی که طی ماه‌های گذشته با یک شکارچی در منطقه حفاظت شده نشر درگیر شده بود و منجر به مرگ شکارچی شد، اذعان کرد: این محیط‌بان در حال حاضر بازداشت است و اداره کل نیز مستندات لازم را جمع‌آوری واقدام به گرفتن وکیل کرده و امیدوارم بر آن چیز که حق است حکم صادر شود.