افتتاح 5 هتل تا نيمه نخست سال 96 در همدان

استاندار همدان، فرماندار همدان، مديرکل ميراث فرهنگي استان، معاون امور اقتصادي استانداري و هيئت همراه از پروژه‌هاي در حال ساخت در حوزه گردشگري بازديد کردند. به گزارش” فردای همدان”، وعده افتتاح هتل آپارتمان 3 ستاره کتيبه، هتل اميران يک، هتل آپارتمان «سفير»، مجتمع تفريحي توريستي «مرواريد غلتان» و هتل آپارتمان 2 ستاره «آرين2»تا نيمه نخست […]

استاندار همدان، فرماندار همدان، مديرکل ميراث فرهنگي استان، معاون امور اقتصادي استانداري و هيئت همراه از پروژه‌هاي در حال ساخت در حوزه گردشگري بازديد کردند.

به گزارش” فردای همدان”، وعده افتتاح هتل آپارتمان 3 ستاره کتيبه، هتل اميران يک، هتل آپارتمان «سفير»، مجتمع تفريحي توريستي «مرواريد غلتان» و هتل آپارتمان 2 ستاره «آرين2»تا نيمه نخست سال 96 به استاندار داده شد.

بهره برداري از هتل آپارتمان 3 ستاره کتيبه تابستان 96

بازديد از هتل آپارتمان 3 ستاره کتيبه واقع در بلوار ارم ابتداي مسير مجتمع توريستي عباس‌آباد همدان اولين برنامه بررسي پروژه‌هاي در حال ساخت گردشگري بود.

علي اصغر صداقتي همداني سرمايه‌گذار پروژه مذکور اظهار داشت: اين پروژه در زميني به مساحت 3 هزار و 500 متر در 5.5 طبقه با زيربناي 5 هزار و 300 متر در حال ساخت است.

وي عنوان کرد: اين پروژه 80 درصد پيشرفت فيزيکي دارد که 31 سوئيت اقامتي در اين محل ساخته مي‌شود و حدود 100 تخت خواهد داشت.

صداقتي همداني بيان کرد: اين پروژه 60 نفر به طور مستقيم و 200 نفر به طور غيرمستقيم اشتغالزايي دارد.

مسئول پروژه هتل کتيبه گفت: 12 ميليارد تومان فقط براي ساختمان اين پروژه هزينه شده و اعتبار و سرمايه‌گذاري کل پروژه 23 ميليارد تومان است، ضمن اينکه تسهيلات عقد قرارداد شده 5 ميليارد تومان است که 4 ميليارد تومان از اين تسهيلات دريافت شده است.

صداقتي از استاندار همدان خواست تا در بحث واگذاري تأسيسات و انشعابات آب، برق و گاز به اين مجموعه حمايت‌ها انجام گيرد.

وي عنوان کرد: در اين هتل بام سبز طراحي شده است و با توجه موقعيت استقرار آن، در پشت بام هتل فضايي طراحي شده که گردشگران مستقر در اين هتل بتوانند از نماي همدان لذت ببرند.

هتل اميران يک در همدان نوروز 96 مسافر مي‌پذيرد

در دومين بازديد استاندار و هيئت همراه وي وعده افتتاح هتل اميران يک در 11 طبقه تا نوروز 96 داده شد.

هتل اميران يک واقع در بلوار بعثت نزديک به ميدان بعثت قرار دارد و داوود خلجي سرمايه‌گذار پروژه هتل اميران يک اظهار داشت: اين هتل 8 هزار متر زيربنا دارد و مساحت زمين آن نيز به ميزان 1060 متر است.

وي با اشاره به اينکه کاربري اين زمين تجاري_ مسکوني بوده است، بيان کرد: عملاً کاربري تجاري اين زمين را حذف کرده‌ايم.

خلجي گفت: در طراحي اين هتل 60 اتاق پيش بيني شده، يک طبقه تالار رستوران و طبقه ديگر سالن اجتماعات و کنفرانس خواهد بود, ضمن اينکه 2 طبقه در زيرزمين به عنوان پارکينگ در نظر گرفته شده است.

وي افزود: 30 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري کل پروژه است که 12 ميليارد آن هزينه تملک زمين و مقرر شده 7 ميليارد تومان نيز از صندوق توسعه ملي به عنوان تسهيلات دريافت کنيم.

خلجي با بيان اينکه اين پروژه در سفر روحاني رئيس‌جمهور به همدان کلنگ زني شد عنوان کرد: هتل اميران يک تا نوروز 96 افتتاح مي‌شود و پذيراي مسافران و گردشگران به همدان خواهد بود.

وي با اشاره به ديگر ويژگي‌هاي اين پروژه بيان کرد: اين هتل 240 تخت خواهد داشت ضمن اينکه 11 طبقه و 12 سقف دارد.

خلجي اظهار داشت: اشتغال‌زايي از اهداف من و برادرانم در اين پروژه بوده که در اين راستا نيز 120 نفر اشتغال‌زايي انجام گرفته و بعد از افتتاح هتل نيز 60 الي 55 نفر اشتغال مستقيم دارد.

سرمايه‌گذار پروژه هتل اميران يک با اشاره به خسته کننده بودن بروکراسي اداري براي دريافت تسهيلات گفت: روند اداري با سرعت و شتاب مورد نظر ما هماهنگ نيست و در ابتدا که قرار بود از تهران تسهيلات دريافت کنيم 5 ماه به طول انجاميد که بر روي روند پروژه دوم ما تأثير گذاشت ولي بعد از درخواست انتقال پرونده به همدان کمتر از يک ماه مراحل را به انجام رسانديم.

نبود هتل مناسب و امکانات اسکان از نواقص همدان به عنوان قطب گردشگري

استاندار همدان نيز در حاشيه بازديد از اين پروژه اظهار داشت: نبود هتل مناسب و امکانات اسکان از نواقص همدان به عنوان قطب گردشگري در کشور بود که با افتتاح هتل‌هايي که در مراحل ساخت قرار دارند اين مشکل رفع مي‌شود.

محمدناصر نيکبخت با بيان اينکه در اين پروژه جاي بانک و سرمايه‌گذار عوض شده است, گفت: سرمايه‌گذاران اين پروژه 23 ميليارد تومان از سرمايه خود را هزينه کرده و تنها 7 ميليارد تومان تسهيلات درخواست کرده‌اند که اين موضوع نشان از اعتقاد به خدمتگزاري برادران خلجي در استان همدان دارد.

نيکبخت از دستگاه‌هاي خدمات رسان استان خواست تا نسبت به هر گونه حمايتي به سرمايه‌گذاران اين پروژه اقدام کنند و عنوان کرد: شتاب برادران خلجي در دو پروژه موجب شتاب گرفتن کارکنان دولت براي خدمات‌رساني به آنها شده است.

وي در پاسخ به سخنان سرمايه‌گذار پروژه در مورد اينکه بروکراسي بانک براي اخذ تسهيلات بسيار سخت است، بيان کرد: همه ما در اين زمينه سخت مقصر هستيم واميدواريم ديگر بانک‌ها سرمايه گذاران را معطل نکنند.

بهره‌برداري از هتل آپارتمان «سفير» ارديبهشت ماه 96

پروژه سوم هتل آپارتمان «سفير» بود که در بلوار جانبازان واقع شده است به گفته فرهاد خسروي سرمايه گذار اين پروژه، هتل سفير در زميني به مساحت 250 متر در 7 طبقه و با ظرفيت 45 تخت، 15 سوئيت و دو طبقه تالار طرحي شده است.

خسروي بيان کرد: اين پروژه اکنون 85 درصد پيشرفت فيزيکي دارد و تاکنون حدود 8 ميليارد تومان براي آن هزينه شده و 2 ميليارد هزينه نيز براي تجهيزات لازم دارد.

سرمايه گذار پروژه با بيان اينکه هنوز تسهيلات لازم براي اين پروژه را دريافت نکرده‌ام، اعلام کرد: در تلاش هستيم تا ارديبهشت ماه سال 96 اين پروژه به بهره‌برداري برسد.

خسروي گفت: يک ميليارد و400 ميليون تومان تسهيلات براي اين پروژه در نظر گرفته شده که بسيار ناچيز است.

وي از ساخت پروژه بعدي با عنوان هتل چهار ستاره سفير 2 نام برد و افزود: خاکبرداري از پروژه بعدي با مساحت 900 متر در هشت طبقه و نيم تيرماه سال 96 آغاز مي‌شود.

مجتمع تفريحي توريستي «مرواريد غلتان»

چهارمين پروژه مورد بازديد با عنوان زيباي«مرواريد غلتان»  در بلوار آيت‌الله نجفي ابتداي جاده غار عليصدر واقع شده که سرمايه گذار آن احمد مهرابي است.

مهرابي با بيان اينکه 5 ميليارد تومان براي اين پروژه هزينه شده است، اظهار داشت: اين مجتمع شامل پارک آبي، هتل سفره‌خانه سنتي و مرکز خريد است که در زميني به مساحت 25 هزار متر مربع احداث شده است.

وي با بيان اينکه پارک آبي آن 72 هزار متر مربع در 17 هزار متر بنا پيش بيني شده است، گفت: هتل و مجموعه تالار اين مجتمع در مساحت يک‌هزار و 200 متر مربع با 25 هزار متر بنا در نظر گرفته شده است.

مهرابي افزود: سفره‌خانه سنتي در 380 متر زيربنا و مرکز خريد مستقل با يک‌هزار و 400 متر بنا نيز در حال احداث است.

استاندار همدان از سرمايه گذار پروژه خواست تا پروژه خود را فاز بندي کرده و پارک آبي را براي فاز بعدي به انجام رساند، ضمن اينکه نيکبخت قول مساعدت در زمينه اعطاي تسهيلات را به مهرابي داد.

هتل آپارتمان 2 ستاره «آرين 2» ارديبهشت 96 افتتاح مي‌شود

بازديد از پروژه هتل آپارتمان «آرين 2» آخرين پروژه بازديدي استاندار همدان بود که در بلوار نظر بيگ نزديک محله جولان واقع شده است و قاسم بابايي سرمايه گذار پروژه توضيحاتي را در مورد مشکلات خود و مشخصات پروژه ارائه داد.

بابايي بيان کرد: اين پروژه اکنون 50 درصد پيشرفت فيزيکي دارد که 17 سوئيت رد آن پيش بيني شده و هر سوئيت 38 متر است و پس از بهره برداري اشتغالزايي براي 18 نفر پس از افتتاح را شامل مي‌شود.

وي عنوان کرد: اين هتل آپارتمان ظرفيت پذيرش 76 نفر را به صورت اسمي دارد که تا 100 نفر نيز قابل افزايش است.

سرمايه گذار پروژه تاکنون يک‌ميليارد و 800 ميليارد تومان براي اين هتل آپارتمان هزينه کرده و با دستور استاندار مقرر شد تا مدير بانک هرچه سريع‌تر نسبت به ارائه تسهيلات اقدام کند و سرمايه گذار پروژه نيز قول داد تا در صورت دريافت اعتبار تا ارديبهشت ماه 96 عمليات اجرايي را به پايان برساند.

انتهای پیام/