يک هزار و 220 ميليارد ريال اعتبار سفر رئيس جمهوري در بخش آب تخصيص يافت

معاون امور عمراني استانداري همدان گفت: در سفر رئيس جمهوري به اين استان در سال گذشته يک هزار و 220 ميليارد ريال در بخش آب و وزارت نيرو بود که تخصيص يافت.   به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان”محمود عراقي، معاون امور عمراني استانداري همدان روز شنبه در آغاز عمليات برج خشک دوم نيروگاه شهيد مفتح […]

معاون امور عمراني استانداري همدان گفت: در سفر رئيس جمهوري به اين استان در سال گذشته يک هزار و 220 ميليارد ريال در بخش آب و وزارت نيرو بود که تخصيص يافت.

 

به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان”محمود عراقي، معاون امور عمراني استانداري همدان روز شنبه در آغاز عمليات برج خشک دوم نيروگاه شهيد مفتح همدان افزود: در سفر رئيس جمهوري به استان همدان هشت هزار و 500 ميليارد ريال مصوب شد که يک هزار و 220 ميليارد ريال از آن در بخش آب و وزارت نيرو بود.

وي با بيان اينکه امروز همدان ميزبان وزير متخصص نيرو بود که خدمات بسيار ارزشمندي را در کشور انجام داده است تصريح کرد: اتفاق هاي خوبي که هم اکنون در دولت تدبير و اميد مي افتد نتيجه عقلانيت و خرد جمعي است که در دولت تدبير و اميد اتفاق افتاده و امروز اين عقلانيت براي احداث نيروگاه خورشيدي و طرح هاي تخصصي براي اخذ تصميم هاي عاقلانه است که در دولت و مجلس اتفاق مي افتد.

وي ادامه داد: امروز واقعي و منطقي شدن قيمت برق در دولت تنها براي شعار نبوده بلکه با عقلانيت و توجيه اقتصادي داشته که واقعي شدن قيمت آن موجب شده از اقصي نقاط دنيا براي سرمايه گذاري در اين بخش به کشور ايران بيايند که اين اتفاقي مهم در دولت تدبير است.

عراقي بيان کرد: امنيت سرمايه گذاري يکي از برکات برجام است که سرمايه گذاران خارجي احساس امنيت مي کنند ثابت مي کند که هدف دولت ارتقاي شاخصه هاي محيطي زيستي است.

وي ادامه داد: با افتتاح طرح آبرساني در رزن که از اين طرح ها بوده 15 روستا زير پوشش آب آشاميدني قرار مي گيرند و 25 درصد از جمعيت روستايي که در سفر رئيس جمهوري به استان مصوب شده بود از آب آشاميدني استفاده کردند.

وي اضافه کرد: در سه سال گذشته 2 هزار حلقه چاه مسدود شد که منجر به صرفه جويي 200 ميليون متر مکعب آب شده است که پنج برابر ظرفيت سد اکباتان است .

عراقي افزود: استان همدان به دليل هماهنگي مديران موفق شد نيروگاه 7 مگاواتي را به سرعت وارد مدار کند و مي تواند نمونه ايجاد نيروگاه خورشيدي در کشور باشد.

معاون هماهنگي مادر تخصصي شرکت برق حرارتي نيز گفت : با توجه به اينکه در همه نيروگاه هاي کشور صرفه جويي در مصرف آب در دستور کار قرار گرفت در نيروگاه مفتح نيز با برنامه ريزي هاي انجام شده اولين اقدام در مورد انتقال پساب از همدان به نيروگاه با کيفيت عالي انجام شد و اولين برج خشک نصب و بهره برداري شد.

عبدالرسول پيشاهنگي افزود: براي اين نيروگاه بايد 10 ميليون متر مکعب آب مصرف مي کرديم که در سال جاري 6ميليون متر مکعب آن از پساب فاضلاب و 2 و نيم ميليون از طريق برج خشک صرفه جويي شدو يک و نيم ميليون متر مکعب نيز براي تهيه آب مقطر مصرف شده است.

وي تصريح کرد: با بهره برداري از برج خشک دوم برنامه ريزي براي صرفه جويي همين مقدار براي کشاورزان و صنايع استان قرار مي گيرد.

وي افزود: برج خشک دوم در 30 ماه بهره برداري مي رسد که يک هزار و 20 ميليارد ريال سرمايه گذاري لازم دارد و موجب صرفه جويي 85 درصدي آب مي شود.

در سفر يک روزه وزير نيرو به استان همدان چند طرح عمراني از جمله نيروگاه خورشيدي ، تصفيه خانه رزن و مجتمع آبرساني روستاي چايان در رزن بهره برداري و عمليات اجرايي سه نيروگاه خورشيدي آغاز شد.