افزایش مرگ‌ومیر به علت گازگرفتگی در همدان

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از افزایش مرگ‌ومیر به علت گازگرفتگی در همدان خبر داد. به گزارش “فردای همدان”، دکتر علی احسان صالح با بیان اینکه در 9ماهه امسال میزان گازگرفتگی‌ها در استان همدان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، اظهار کرد: در مدت یاد شده امسال در مجموع 9 نفر […]

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از افزایش مرگ‌ومیر به علت گازگرفتگی در همدان خبر داد.

به گزارش “فردای همدان”، دکتر علی احسان صالح با بیان اینکه در 9ماهه امسال میزان گازگرفتگی‌ها در استان همدان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، اظهار کرد: در مدت یاد شده امسال در مجموع 9 نفر بر اثر گازگرفتگی جان باختند که از این تعداد 2 نفر زن و مابقی مرد بودند این در حالیست که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته، 5 نفر بوده که از این تعداد 2 نفر زن و مابقی نیز مرد بودند.

وی تأکید کرد: با اطلاع‌رسانی به موقع و موثر که با همکاری اصحاب رسانه صورت گرفته در سال گذشته شاهد کاهش گازگرفتگی‌ها در استان بودیم که امید است این مهم درسالجاری نیز اتفاق بیفتد.

صالح مهمترین علت مسمومیت ناشی از گاز را بی‌توجهی به نکات هشداردهنده هنگام استفاده از وسایل گرمایشی دانست و خواستار رعایت مسائل ایمنی شد.

وی با اشاره به علائم گازگرفتگی و مسمومیت بیان کرد: سردرد همراه با احساس سنگینی، تهوع و استفراغ، حالت گیجی، احساس و درد شدید در قفسه سینه از مهمترین علایم مسمومیت و گازگرفتگی با گاز مونواکسید کربن است. ‎

انتهای پیام/