13 مورد حریق در مناطق تحت حفاظت استان با کمک جامعه محلی مهار شد/ متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 13 مورد حریق در مناطق  تحت مدیریت محیط زیست استان همدان شامل مناطق حفاظت شده لشگردر ملایر، ملوسان نهاوند، شرا همدان و منطقه شکار ممنوع تجرک فامنین رخ داده است.     به گزارش “فردای همدان”، محمدرضا محمدی اظهار داشت: در مهار این […]

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 13 مورد حریق در مناطق  تحت مدیریت محیط زیست استان همدان شامل مناطق حفاظت شده لشگردر ملایر، ملوسان نهاوند، شرا همدان و منطقه شکار ممنوع تجرک فامنین رخ داده است.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، محمدرضا محمدی اظهار داشت: در مهار این آتش سوزی ها مردم محلی، آتش نشانی و پرسنل حفاظت محیط زیست فعال بوده اند با این حال وسعت آتش سوزی ها در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان حدود 36 هکتار بوده است.

محمدی گفت: متخلفان ایجاد حریق در دو منطقه ملوسان نهاوند و تجرک فامنین شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی یادآور شد: مجازات ایجاد حریق در مناطق حفاظت شده حبس از 91 روز تا سه سال با جزای نقدی از یک میلیون و 800 هزار ریال تا بیست میلیون ریال است و بر اساس ماده 675 قانون مجازات اسلامی ایجاد آتش سوزی عمدی در پارک های ملی و آثار طبیعی ملی به مجازات حبس از دو تا 5 سال محکوم می شود که در صورتی که به مقصد مقابله با حکومت اسلامی باشد مجازات محارب را خواهد داشت.