هیچ بیمارستانی حق دریافت وجه بابت پارکینگ ندارد/ انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان پشت در‌های بسته

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان مرکز همدان عنوان کرد: طبق قانون هیچ بیمارستانی حق دریافت وجه بابت پارکینگ ندارند و هیچ دولتی نمی‌تواند برای پارکینگ‌ها نرخ تعیین کند.       به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، آرش طاووسی، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان مرکز همدان در جمع خبرنگاران بیان کرد: بر […]

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان مرکز همدان عنوان کرد: طبق قانون هیچ بیمارستانی حق دریافت وجه بابت پارکینگ ندارند و هیچ دولتی نمی‌تواند برای پارکینگ‌ها نرخ تعیین کند.

 

 

 

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، آرش طاووسی، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان مرکز همدان در جمع خبرنگاران بیان کرد: بر اساس فصل سوم قانون حمایت از مصرف کنندگان این انجمن تشکیل شد، وظایف اختیارات زیادی از جمله احقاق حقوق مصرف کنندگان در خصوص کالا، کمیت و کیفیت، قیمت، بهداشت و ایمنی آن بر عهده این نهاد قرار داده شده است.

وی ادامه داد: این نهاد بودجه خود مسئول تامین بودجه و مستقل است و بودجه دولتی ندارد و باید منابع مالی را در این زمینه فراهم کند امیدوارم در سال آینده به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان مرکز همدان با اشاره به اینکه این نهاد نوپا است و بر اساس قانون ایجاد شکل گرفته، ابراز کرد: به دستور وزیر صنعت به ما دفتر داده شده ولی هنوز کاری در همدان شکل نگرفته است و تا جایی که توانستیم از سرمایه شخصی خودمان هزینه کردیم.

طاووسی ادامه داد: در کمیته‌های مختلف تلاش کردیم حضور پیدا کنیم در بعضی جاها هم موفق عمل کردیم و رایزنی‌های برای قوانین و مقررات دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.

وی عنوان کرد: در کمیته نرخ‌گذاری کالا و خدمات از حقوق مردم دفاع کردیم و سعی کردیم قیمت‌های را پیشنهاد بدهیم که به نفع هر دو طرف یعنی مصرف کننده و عرضه کننده باشد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان مرکز همدان اضافه کرد: متاسفانه در حوزه مربوط تنظیم بازار استان همدان ناموفق عمل کردیم، با توجه به مشکلاتی که در طول سال با آن مواجه بودیم یعنی افزایش قیمت مرغ، گوشت قرمز و میوه حتما لازم است تا انجمن در این حوزه ورود پیدا کند و بتواند حرف مردم را منتقل کند.

قیمت گوشت در همدان غیر منطقی است

طاووسی خاطر نشان کرد: نیاز به واردات گوشت به همدان نیست و دام‌های داخل همدان نیاز گوشتی استان را تامین می‌کند ولی در کنار این مسئله غیر منطقی بودن قیمت گوشت در همدان نسبت به سایر استان‌های همجوار است باید در این زمینه نظارت و بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه پارکینگ پارک‌های سطح شهر یکی از مشکلات است که مردم با آن مواجه هستند، عنوان کرد: طبق گفت‌و‌گوها و جلساتی که با شهرداری انجام شد، شهرداری همدان متعهد شد تا 22 بهمن ماه سال جاری اقدام به مکانیزه کردن پارک‌ها کند در غیر این صورت از طریق ابزار‌های قانونی که در اختیار داریم حتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان مرکز همدان اذعان کرد:   روز گذشته در استانداری در جلسه شورای ترافیک که به پیشنهاد خود انجمن در نهاد‌های مختلف مطرح شده بود از انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان هیچ دعوتی انجام نشد و باز هم پشت درهای بسته قرار گرفتیم.

طاووسی گفت: طبق قانون هیچ بیمارستانی حق دریافت وجه بابت پارکینگ ندارند و هیچ دولتی نمی‌تواند برای پارکینگ‌ها نرخ تعیین کند؛ با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم که دیگر شاهد این مسئله نباشیم.

وی افزود: باید از افزایش قیمت های کالا اساسی مانند گوشت قرمز، مرغ و میوه در بازار شب عید جلوگیری کرد و توجه ویژه به آن داشت که نظارت بر این مسئله نیازمند است ارگان‌های مسئول روی کار بیایند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان مرکز همدان ادامه داد: متاسفانه قیمت میوه استان همدان نسبت به سایر استان‌های همجوار بسیار بالاتر است بایدبه گونه‌ای عمل کرد که قیمت میوه‌های استان نیز همانند استان‌های همسایه‌اش شود.

طاووسی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات و مسائلی که اکثر مردم از آن شکایت داشته‌اند بحث ارائه خدمات اینترنت مخابرات در سطح استان همدان است، توزیع اینترنت در سطح همدان به گونه‌ای است که تنها می‌توان از شرکت مخابرات « ای دی اس ال» دریافت کنند، اما مصرف کننده حق انتخاب دارد این مسئله را بارها به شرکت مخابرات اعلام کردیم ولی توجیه‌های این شرکت قابل قبول نیست و ما همچنان پیگیر این مسئله خواهیم بود.

از تبدیل واسطه‌ها به سوداگران اقتصادی جلوگیری شود

وی عنوان کرد: باید در سطح استان واسطه‌ها کنترل شوند و از تبدیل آنها به سوداگران اقتصادی جلوگیری شود متاسفانه این واسطه در مسائل اقتصادی بسیار تاثیرگذار هستند، بسیار تنگاتنگ و هماهنگ باهم می‌کنند برای جلوگیری از مشکلات این واسطه‌گران باید ساختاری ایجاد شود که امکان کنترل و نظارت بر آنها داشته باشد در این صورت باعث کنترل تخلفات می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان مرکز همدان در پایان اظهار کرد: باید در زمینه کالا ایرانی فرهنگ‌سازی شود در حال حاضر در بسیاری از تولیدی‌ها کالا ایرانی تولید می‌شود با اینکه کیفیت خیلی خوبی هم دارد ولی به با برند خارجی به فروش می‌رسد.

طاووسی اضافه کرد: با توجه به حادثه پلاسکو که وضعیت بازار را هم تحت تاثیر قرار داده، همدان پتانسیل خوبی دارد و می‌تواند اکثر نیاز‌های مصرف کننده ها را حتی در خارج استان هم تحت پوشش قرار دهد.