شاخص بهسازي مسکن روستايي همدان بايد به 70 درصد برسد

معاون برنامه‌ريزي و عمراني فرماندار همدان گفت: در افق 1404 شاخص بهسازي روستايي در همدان بايد به نرم 70 درصد برسيم.     به گزارش “فردای همدان”، حسين افشاري ظهر امروز در کارگروه امور زيربنايي و تامين مسکن شهرستان همدان اظهار کرد: شهرستان همدان رتبه اول و استان همدان رتبه دوم جمعيت زير پوشش بيمه […]

معاون برنامه‌ريزي و عمراني فرماندار همدان گفت: در افق 1404 شاخص بهسازي روستايي در همدان بايد به نرم 70 درصد برسيم.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، حسين افشاري ظهر امروز در کارگروه امور زيربنايي و تامين مسکن شهرستان همدان اظهار کرد: شهرستان همدان رتبه اول و استان همدان رتبه دوم جمعيت زير پوشش بيمه عشاير و روستائيان را در کشور کسب کرده است.

وي در ادامه در خصوص موضوع آتش‌سوزي‌ها در برخي مراتع شهرستان ادامه داد: برخي افراد پسماند زراعت را آتش مي‎زنند، زيرا فکر مي‌کنند اگر پسماند زراعت آتش زده شود براي زمين مفيد است در حالي که با اين کار مواد مغذي خاک از بين مي‌رود و از طرفي آتش نيز قابل کنترل نيست.

معاون برنامه‌ريزي و عمراني فرماندار همدان افزود: اگر فردي عمدي يا سهوي در آتش‌سوزي زمين‌هاي کشاورزي دخالتي داشته باشد، به مراجع قضايي معرفي مي‎شود.

وي با بيان اينکه در افق 1404 در خصوص بهسازي و نوسازي مساکن روستايي همدان بايد به نرم 70 درصد برسيم، ادامه داد: زلزله‌اي که در بم و رودبار اتفاق افتاد صدمه‌اي به کشور وارد کرد به شکلي که هنوز نيز جبران نشده است در نتيجه دولت‌ها اهداف نوسازي و مقاوم‎سازي را تدوين کردند.

افشاري با اشاره به اينکه انسان سالم در خانواده سالم و جامعه سالم رشد مي‌کند و يکي از ارکان خانواده سالم خانه مستحکم است، افزود: پرداختن به مشکلات روستا مثل پرداختن به مريض هدف رسيدن براي سلامتي آن مريض است تا بتواند کارکرد واقعي و شايسته خود را به منصه ظهور برساند.

وي با بيان اينکه مشکلات هر روستا با روستاي ديگر متفاوت است، ادامه داد: فرمانداري نيز به مانند جهاد کشاورزي، اجازه استفاده غير قانوني از اراضي را به کسي نمي‌دهد.

معاون برنامه‎ريزي و عمراني فرماندار همدان با بيان اينکه يکي از امتيازات مهم شهرستان همدان فضاي سبز موجود است، افزود: مزيت شهر و روستا بايد در توسعه لحاظ شود و هر روستايي وظيفه دارد در زمينه کار خود فعاليت کند.

وي پذيرش سفته به عنوان تضمين را در مورد تسهيلات نوسازي و مقاوم‎سازي روستايي يک نقطه درخشان دانست و اضافه کرد: با توجه به موضوع استفاده از سفته به جاي تضامين استقبال از وام بيشتر خواهد شد.