حذف نسخه‌نویسی کاغذی از شهریورماه در همدان

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: از شهریور ماه با اجرای صد درصدی نسخه نویسی الکترونیکی هیچ مطبی نسخه نویسی کاغذی نخواهد داشت.

به گزارش فردای همدان، سعید فرجی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم جزو اولین استان‌ها باشیم که کاغذ کاربردی در نسخه نویسی نداشته باشد، اظهار کرد: به همکاری سایر بخش‌ها به ویژه دانشگاه علوم پزشکی نیاز داریم.
وی با بیان اینکه پرداخت مطالبات در این زمینه موثر بوده است، افزود: خدماتی نظیر کاردرمانی، گفتاردرمانی و درمان اعتیاد با همکاری بهزیستی مورد پوشش قرار گرفته تا به اقشار ضعیف جامعه به صورت ویژه خدماتی ارائه شود.

فرجی با اشاره به اینکه در ایام کرونا اطلاع‌رسانی از طریق سامانه ۱۶۶۶ نسبت به نحوه رفتار و رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام شد، بیان کرد: ادامه درمان در منزل با پرداخت ۹۰ درصد هزینه بستری بیماران مبتلا، نیز در ایام کرونا مورد توجه بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه هزینه آزمایش کرونا را نیز سازمان بیمه سلامت برای بیمه‌شدگان تعهد کرده است و بخشی از هزینه‌های جاری به سمت آزمایش «پی سی آر» و «سی تی اسکن» رفته است یادآورشد: ۴۰۴ میلیارد تومان به عنوان مطالبات سال گذشته مراکز طرف قرارداد پرداخت شده است.