مشکل تأمین انسولین برای بیماران دیابتی همدان مدیریت شده است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در موارد کمبود کشوری داروهایی مانند انسولین، سیاست توزیع در استان با تخصیص سهمیه بیشتر به داروخانه‌های پرمصرف، موجب دسترسی بیشتر بیماران به دارو را فراهم می‌آورد.

به گزارش فردای همدان، دکتر قدرت الله رستمی اظهار کرد: متأسفانه سبک زندگی امروزی که بخش اعظم آن وابسته به بی‌تحرکی، رژیم غذای پرکالری و نامناسب امروزی آحاد جامعه است موجب گسترش روزافزون بیماری دیابت در سطح وسیعی از جمعیت کشور و استان گردیده است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی نامناسب باعث شده است که علاوه بر مبتلایان به دیابت نوع ۱، عده‌ای از مبتلایان به دیابت نوع ۲ نیز مصرف‌کننده انسولین گردند، خاطرنشان کرد: متأسفانه روز تعداد افرادی که انسولین استفاده می‌کنند روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن اشاره به انسولین نوومیکس گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری ۴۷۰۰۰ عدد، قلم انسولین نوومیکس در استان همدان توزیع شده است.

دکتر رستمی عنوان کرد: در موارد کمبود کشوری داروهایی مانند انسولین، سیاست توزیع در استان با تخصیص سهمیه بیشتر به داروخانه‌های پرمصرف، موجب دسترسی بیشتر بیماران به دارو را فراهم می‌آورد.

وی افزود: خوشبختانه داروی انسولین اشکال و اقلام مختلفی دارد که در شرایط بحرانی، انسولین‌ها با نظر پزشک معالج قابل‌تغییر به انواع مشابه هستند و از این طریق می‌توان مشکل را مدیریت نمود

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه کمبود برخی داروها مانند انسولین و یا وارفارین کشوری بوده و مختص استان همدان نیست، ابراز کرد: به‌منظور تسهیل دسترسی بیماران عزیز به داروهای کمیاب، کارشناسان سامانه ۱۹۰ به‌صورت ۱۲ ساعته (از ۸ صبح تا ۸ شب) در حال راهنمایی بیماران جهت دریافت داروهای کمیاب می‌باشند.