موج جدید کرونا به استان همدان رسیده است

استاندار همدان با بیان اینکه موج جدید کرونا به استان همدان رسیده و همه باید مراقب باشیم، گفت: کرونای جدید جهش یافته تر و خطرناک تراز قبل است.

به گزارش فردای همدان، سعید شاهرخی در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، اظهار کرد: موج جدید کرونا که بخش عمده‌ای از کشور را در برگرفته به استان همدان نیز رسیده است.

استاندار همدان با بیان اینکه شهرستان‌های کبودرآهنگ، ملایر و نهاوند در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، افزود: وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های بهار و فامنین زرد و تویسرکان، همدان، درگزین، رزن، اسدآباد نیز نارنجی هستند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی برای پیشگیری از شیوع کرونا به همکاری مردم نیاز است، بیان کرد: موج جدید کرونا بسیار خطرناک است و مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت، از دور همی‌های خانوادگی پرهیز و از شرکت در اجتماعات دوری ‌کنند.

شاهرخی در ادامه گفت: محدودیت‌های کرونایی هر شهرستان متناسب با وضعیت رنگ‌بندی اعلام شده، اعمال شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه برای ارائه سرویس مناسب و تزریق واکسیناسیون به فضاهای مناسب نیاز است، عنوان کرد: بنابراین دستگاه‌های اجرایی در این زمینه با دانشگاه علوم‌پزشکی نهایت همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: ستاد استانی از کلیه امکانات و ظرفیت‌های لازم برای تسهیل در امر واکسیناسیون توسط دانشگاه علوم‌پزشکی استفاده ‌کنند.

شاهرخی اظهار کرد: با توجه به فرا‌رسیدن عید قربان و تعطیلات آخر هفته، مقررات مربوط به منع تردد و جلوگیری از خودروهایی که از شهرستان‌‌های با وضعیت قرمز به همدان سفر می‌کنند، اعمال شود.

استاندار همدان در پایان خاطرنشان کرد: از ورود شهروندانِ شهرستان‌های با وضعیت قرمز به همدان جلوگیری می‌شود.