قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از اهداف مهم طرح ناظران سلامت

جلسه هماهنگی وبررسی روند اجرای طرح ناظران سلامت با حضور نمایندگان بسیج جامعه پزشکی در دفتر مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، علی سنجربگی با اشاره به اینکه قطع زنجیره انتقال وپیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، از اهداف مهم و کاملاً ضروری این طرح است، اظهار کرد: در عین حال حفظ سلامت اعضاء داوطلبان و مشارکت کنندگان در اجرای این طرح بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: با شروع اجرای طرح تعداد ٢٨٣نفر از جوانان داوطلب برادر وخواهر فراخوان و سازماندهی گردیدند و با گذراندن دوره آموزشی مربوطه، در قالب ۱۱۸تیم جهت همکاری دراجرا به دانشگاه علوم پزشکی معرفی شدند.

وی بیان کرد: رویکرد طرح، انجام خدمات داوطلبانه می باشد و اعضای داوطلب با تجهیزات و لباس فرم سازمان جوانان و کارت شناسایی معتبر در راستای نظارت بر اجرای پروتکلهای بهداشتی با گروه بهداشت محیط محلات همکاری می نمایند که تا امروز ۶۱۴ساعت کار فعالیتی و ۲۵ساعت کارحمایتی انجام گرفته و تعداد بهره وران این طرح نیز ۶۲۹۴نفر بوده است.

سنجربگی با اشاره به اینکه طرح از چهارم آذرماه شروع شده و کماکان ادامه دارد، گفت: اعضاء داوطلب هلال احمر ضمن بازدید از مراکز تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت، کار نظارت بر ۲۹۷۵مورد اماکن تهیه و توزیع واحدهای صنفی و مراکز ارائه خدمات مردمی را انجام داده و گزارشات را در قالب فرم های مربوط به صورت روزانه تکمیل کرده و به کارشناسان بهداشت محیط تحویل داده اند.

سرهنگ زارعی، معاون بهداشت ودرمان سپاه استان و دکتر بهرامی نماینده بسیج جامعه پزشکی استان در ادامه به صورت مجزا ضمن تقدیر از همکاری اعضاء داوطلب جمعیت هلال احمر در سراسر استان، روند کاهش ابتلا در روزهای اخیر را نتیجه اجرای محدودیت های موفق، نظارت دقیق و انجام اقدامات پیشگیرانه بیان کردند و به همکاری همه جانبه در اجرای طرح ناظران سلامت و طرح حاج قاسم سلیمانی تاکید نمودند.

لازم به ذکر است؛ طرح ناظران سلامت و طرح حاج قاسم سلیمانی از ابتدای آذرماه توسط وزارت بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با مشارکت اعضاء داوطلب جمعیت هلال احمر در حال اجرا است.