هلال احمر یکی از ارکان تأثیرگذار در پاسخگویی به حوادث و سوانح

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان به مناسبت سالروز تاسیس سازمان جوانان این جمعیت با آیت الله موسوی اصفهانی عضو مجلس خبرگان، رئیس حوزه علمیه همدان دیدار نمودند.

به گزارش فردای همدان، در این دیدار آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به آیه ۳۲ سوره مائده، نجات جان یک نفر را نجات جان بشریت عنوان کرد و گفت: احیاء یک نفر و نجات وی از مرگ یعنی نجات همه مردم که در حوادث و سوانح و اجتماع ها با هم متفاوت است و هر انسانی در هر موقعیتی که قرار می‌گیرد باید در راستای نجات مردم گام بردارد.

وی هدایت را یکی از راه های نجات بشریت عنوان کرد و گفت: نجات جان مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و نیروهای هلال احمر گاهی در حوادث و سوانح گاهی با درمان وارائه خدمات فیزیکی جان مردم را نجات می دهند و گاهی با هدایت و ترغیب مردم به استفاده از ماسک و هوشیار نمودن افراد نسبت به خطرات احتمالی ویروس کرونا یا هر بیماری دیگر که با این کار، از آلوده شدن افراد و به خطر افتادن جان آنها پیشگیری می‌ نمایند.

آیت‌الله موسوی اصفهانی با اشاره به اینکه هلال احمر یکی از ارکان تأثیرگذار در پاسخگویی به حوادث و سوانح می باشد خاطرنشان کرد: طلبه‌های این حوزه در کانون طلاب جمعیت هلال احمر عضو می باشند و در طرح غربالگری و توزیع مواد ضدعفونی با این جمعیت همکاری داشته‌اند و اگر لازم باشد دوباره به میدان خواهند آمد و در طرح های مختلف، هلال احمر را یاری خواهند نمود.
رییس حوزه علمیه همدان با اشاره به این که روزانه بیش از ۴۰۰ نفر جان خود را از دست می دهند گفت: این نوعی از فاجعه انسانی محسوب می شود و مانند این می ماند که روزی یک هواپیمای بیش از چهارصد نفر مسافر به زمین بخورد و همه مسافران جان خود را از دست بدهند که بسیار حزن انگیز خواهد بود.

وی اضافه کرد: با اینکه جمعیت هلال احمر و دیگر ارگان‌های مربوطه به صورت شبانه‌روزی در راستای پیشگیری از آلودگی به ویروس منحوس کرونا فعالیت می کنند ولی باز هم کافی نیست و لازم است هرکس به نوبه خود به وظیفه خود که رعایت بهداشت فردی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماست می باشد عمل نماید تا سایه این ویروس منحوس از جامعه رخت بربندد.

موسوی اصفهانی با اشاره به اجرای طرح آمران سلامت در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق امر به معروف، تذکر لسانی و دعوت از مردم برای قدم برداشتن در راه خدمت به خلق می باشد که جمعیت هلال احمر با اجرای طرح آمران سلامت از مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسك دعوت می کند که این امر، خود مصداق امر به معروف است. لازم به ذکر است در این دیدار حجت الاسلام ثابتی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان، مریم پاک بین معاون جوانان و تعدادی از کارشناسان و مشاوران جوان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان را همراهی می نمودند.

در ادامه در این دیدار علی سنجربیگی مدیرعامل این جمعیت با اشاره به سالروز تاسیس و فعالیت ۷۳ ساله سازمان جوانان، این فعالیت ها برگ‌هاي زريني هستند كه مزين به عزم راسخ اعضاي نيك سيرت و جوانان پرتلاش می باشد كه شيرين ترين لحظات عمر خويش را در طبق اخلاص نهاده و با ارائه خدمات امدادي، و بشر دوستانه بدون هيچ چشم داشتی به همنوعان خويش خدمت مي‌كنند.

وی با تشریح اقدامات و فعالیت‌های این سازمان در سال جاری، انجام غربالگری در قالب طرح ملی خدمات بشردوستانه، طرح ملی غمگساران، طرح آمران سلامت و ترغیب مردم به استفاده از ماسک و توزیع ماسک بین مردم را از اقدامات این سازمان برشمرد.