دورهمی‌های خانوادگی ۵۳درصد علت ابتلا به کرونا در همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: متاسفانه تماس های درون خانوادگی بعنوان ۵۳درصد علت ابتلا به کرونا به یک خطر اساسی تبدیل شده است که خانواده ها باید رعایت کنند.

به گزارش “فردای همدان”، رشید حیدری مقدم در جلسه ستاد استانی کرونا به رعایت پروتکل ها توسط مردم جهت کاهش ابتلا به کرونا در استان تاکید و اظهار کرد: هم اکنون ۱۱۰۰بیمار در بیمارستانهای استان همدان بعلت بیماری کرونا بستری است که این نشانه حجم بالای بیماری های کرونا در استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: متاسفانه تماس های درون خانوادگی به عنوان ۵۳درصد علت ابتلا به کرونا به یک خطر اساسی تبدیل شده است که خانواده ها باید رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل ها در استان همدان از ۵۴ به ۷۰درصد رسیده است، بیان کرد: اما متاسفانه علیرغم این رعایت ، آمارها روز به روز در حال افزایش است.

حیدری مقدم در ادامه گفت: ابتلای کارمندان به ادارات در استان افزایش پیدا کرده است و باید مراقبت بیشتری صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در پایان با بیان اینکه تجمعات در سطح شهر همدان باید کاهش پیدا کند و به حداقل برسد تا از این شرایط بتوانیم عبور کنیم، خاطرنشان کرد: شرایط استان قرمز است و رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی مورد تاکید است.