طرح آمران سلامت به پایان رسید

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: در راستای فرهنگ سازی استفاده از ماسک در طرح آمران سلامت در استان همدان بیش از ۲۵هزار عدد ماسک در بین مردم توزیع شد.

به گزارش فردای همدان، علی سنجربگی با تشریح اقدامات انجام شده در طرح امران سلامت، اظهار کرد: از ۵ تا ۱۵ آبان، ۱۸۸۴ نفر روز از اعضاء در ۶۲۸ پایگاه ثابت و سیار استان در راستای هوشیار سازی مردم جهت استفاده از ماسک و ترغیب آنها به حفظ فاصله گذاری اجتماعی فعالیت داشتند.

وی افزود: در همین راستا تعداد ۲۵هزارو۴۱۶ عدد ماسک و مقدار ۱۴۸ لیتر مایع ضدعفونی کننده جهت ترغیب مردم به استفاده از ماسک در بین هم استانیها توزیع گردید.

سنجربگی بیان کرد: در این طرح اعضاء جوان و داوطلب در قالب ۶۲۸ تیم با حضور در میادین اصلی شهر و مراکز پرتردد، ترمینال، پاساژها، بازارهای هفتگی و کسبه های محلی و خانه های هلال تاسیس شده در روستاهای اطراف شهرستان ها، آنها را به رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ترغیب و در صورت نیاز به آنها ماسک رایگان می‌دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان ادامه داد: در حاشیه برگزاری این طرح مبلغ ۹۶میلیون و ۷۲۰ هزار ریال در قالب کمکهای مردمی جهت خرید ماسک و لوازم بهداشتی جمع آوری شد که در همین راستا هزینه و مواد ضدعفونی و ماسک های خریداری شده در بین مردم توزیع شد.
سنجربگی با تاکید براینکه افراد زیادی از مزایای مادی و معنوی این طرح بهره مند شدند، خاطرنشان کرد: هرچند تعداد بهره وران قابل شمارش نبودند ولی اگر اجرای این طرح توانسته باشد تعداد محدودی از مردم را هوشیار نموده و از ابتلا آنها به ویروس منحوس کرونا پیشگیری کرده باشد بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است چون سلامتی انسان ها با اهمیت و قابل ارزش‌گذاری نیست.