امسال 112 پروژه در هفته دولت افتتاح می شود

فرماندار همدان گفت: 112 پروژه با 37 میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت امسال افتتاح و 23 پروژه با بیش از 8 میلیارد اعتبار کلنگ‌زنی می‌شود.     به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، علی تعالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از حقوق‌های اساسی جامعه و مردم اطلاع از مباحث مختلف سیاسی، اقتصادی و […]

فرماندار همدان گفت: 112 پروژه با 37 میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت امسال افتتاح و 23 پروژه با بیش از 8 میلیارد اعتبار کلنگ‌زنی می‌شود.

 

 

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، علی تعالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از حقوق‌های اساسی جامعه و مردم اطلاع از مباحث مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است، اظهار کرد: باید در این راستا برای آگاهی‌بخشی مردم از ظرفیت خوب رسانه‌ها استفاده کرد.

فرماندار همدان افزود: دولت تدبیر و امید از نقد و انتقاد سازنده استفاده می‌کند و امروز احساس می‌شود که در سال آخر کار دولت یک خیز جدید از جریان‌های منتقد ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه دولت در شرایطی سکان اجرایی را برعهده گرفت که کشور از لحاظ سیاسی و اقتصادی در موقعیت بحران به سر می‌برد، بیان کرد: باید توجه داشت که اقدامات خوب و سازنده‌ای در عرصه اقتصادی و سیاسی در دولت یازدهم انجام شده است.

تعالی با اشاره به سفر رئیس جمهور به همدان در سال گذشته، عنوان کرد: همزمان با سفر هیئت دولت به استان با در نظر گرفتن پروژه‌های قابل اجرا توانستیم از برکت این سفر 550 میلیارد تومان تخصیص اعتبار را به این امر اختصاص دهیم.

فرماندار همدان در ادامه گفت: هیئت های مختلفی از روسیه، کره جنوبی و دیگر کشورها به استان سفر کرده اند و همدان یکی از چهار استانی است که در حوزه اشتغال قدم های خوبی را برداشته است.

وی با اشاره به اینکه امید می رود با تلاش های صورت گرفته وضعیت اقتصادی استان بهبود یابد و شرایط بهتری ایجاد شود، ابراز کرد: همچنین وضعیت اشتغال و بیکاری در استان اثرات بسیار ناگواری را در بخش فرهنگی و اجتماعی داشته است.

تعالی ادامه داد: نظام برای برپایی حکومت شیعی هزینه های بسیاری را صرف کرده است و همچنین جوانان ما برای برپایی ارزش های اسلامی در هشت سال دفاع مقدس در جبهه ها شهید شدند تا نظام ارزشی در کشور حاکم شود.

فرماندار همدان با اشاره به هجمه فرهنگی موجود از سوی دشمن، تصریح کرد: اگر ملتی هویت خود را از دست دهد در عرصه اقتصادی نیز نمی تواند هویت خود را حفظ کند.

وی با بیان اینکه بیکاری و اعتیاد دو موضوع اثرگذار بر یکدیگر هستند و متأسفانه وضعیت در بخش اعتیاد مطلوب نیست و روند صعودی را در این بخش شاهد هستیم، اظهار کرد: همچنین نباید در خصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی سیاه نمایی کرد البته باید گفت همدان در زمینه فرهنگی و اجتماعی وضعیت خوبی دارد و در مراسمات مختلف جوانان حضور فعال دارند.

تعالی با بیان اینکه نمی توان گفت نواقصی وجود ندارد اما وضعیت مطلوب است، افزود: به لحاظ ایجاد نشاط اجتماعی، برنامه های فرهنگی خوبی برگزار شده و این موضوع نشان دهنده پویا بودن جامعه است.

فرماندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه جلساتی با نهادهای مختلف برای حاشیه شهر برگزار شد، بیان کرد: 15 میلیارد تومان برای رفع مشکلات حاشیه شهر همدان اختصاص داده شد که پنج میلیارد تومان از سوی استانداری و فرمانداری، پنج میلیارد تومان از سوی شهرداری و پنج میلیارد تومان نیز از سوی بنیاد مسکن بوده است و این اعتبار در حوزه های مختلف توزیع و متناسب با نیازهای هر منطقه هزینه خواهد شد.

وی همچنین به معضل خدمات زیربنایی در مساکن مهر اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه دستگاه ها، اعتباری در اختیار نداشتند در خصوص اختصاص خدمات زیربنایی به مساکن مهر وارد عمل شدند و 10 درصد از واحدهای مسکن مهر تا سال 96 آماده خواهد شد و از لحاظ تامین زیرساخت ها جزء بهترین مساکن مهر در کشور به شمار می رود هرچند جانمایی در برخی موارد به سختی انجام شده است.

تعالی عنوان کرد: همچنین مشکلاتی در خصوص وجود مراکز بهداشت، نیروی انتظامی و مدارس در این مناطق وجود دارد و امید می رود که با مذاکرات صورت گرفته، دولت در این زمینه ورود پیدا کرده و نیازها را تأمین کند.

فرماندار همدان با بیان اینکه در آسفالت معابر مساکن مهر اقداماتی صورت گرفته است، ابراز کرد: علاوه بر آسفالت معابر، دسترسی به وسایل نقلیه عمومی نیز در این مساکن در نظر گرفته شده است؛ همچنین در بررسی های صورت گرفته اماکنی برای تفریح مردم در نظر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات ترافیکی در جاده های منتهی به گنج نامه و سد اکباتان گفت: در روزهای تعطیل مسیر منتهی به این دو محل، با ترافیک سنگینی روبه رو است و این نشان می دهد که مسیرهای مورد نظر ظرفیت تعداد بالای گردشگران را ندارد.

تعالی با بیان اینکه سه فرضیه برای روان سازی ترافیک در مسیر گنجنامه در نظر گرفته شده، اظهار داشت: بر اساس پیشنهادات صورت گرفته فرضیه اول این است که پارکینگی در ورودی مسیرگنجنامه احداث و مسافران با تاکسی و ون به گنجنامه منتقل شوند.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه دسترسی های عمودی نیز برای تردد آمبولانس ها در مسیر گنجنامه در نظر گرفته خواهد شد، افزود: در محور امامزاده محسن نیز مشکلات ترافیکی وجود دارد و در این راستا بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته اقداماتی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همچنین یک مرکز گردشگری در بالادست سد جانمایی و طرح مطالعاتی این منطقه تدوین شده است که علاوه بر ایجاد مرکز گردشگری، تعریض جاده انجام خواهد شد.

تعالی در ادامه با اشاره به تشکیل مجمع خیرین ازدواج در همدان، اظهار کرد: این مجمع تشکلی نوپاست و امید می رود با کمک مردم بتواند بیش از پیش در زمینه ازدواج کمک کند.

فرماندار همدان افزود: همچنین امسال به دلیل نزول برکات آسمانی بیش از 50 تا 60 درصد تولید گندم در استان افزایش یافته است؛ پارسال 38 هزار تن گندم و در سال جاری 62 هزار  تن گندم خریداری شده و امید می رود که به 70 هزار تن افزایش یابد و مشکل مطالبات گندم کاران تا چند روز آینده برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: تعداد واحدهای تولیدی تعطیل همدان در سال گذشته 52 واحد بود که 14 واحد در سال قبل به چرخه تولید بازگشتند و در سال جاری نیز به نوبت واحدهای تعطیل در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مشکلات خود را مطرح و تسهیلات و سرمایه در گردش مورد نیاز این واحدها مورد بررسی قرار می گیرد.

تعالی با بیان اینکه همدان به سمتی می رود که 90 درصد از واحدهای تعطیلی شهرستان احیا شوند، خاطرنشان کرد: همچنین 10 درصد باقی مانده نیز مربوط به واحدهایی است که مالکان آنها تمایلی به فعالیت ندارند.

فرماندار همدان همچنین در خصوص پروژه‌های مورد تاکید در سفر ریاست جمهوری به استان همدان، گفت: احداث گذرگاه‌های همدان با 90 میلیارد تومان، تکمیل راه‌آهن همدان تهران، تکمیل بیمارستان اکباتان و بخش سوختگی بیمارستان بعثت، احداث دانشکده شیمی و فنی، تکمیل فاضلاب همدان و اختصاص 4 میلیارد برای تکمیل ساختمان بازرسی و پارک علم و فناوری در همدان از جمله طرح‌های مهم بود که در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: 112 پروژه با 37 میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت امسال افتتاح و 23 پروژه با بیش از 8 میلیارد اعتبار کلنگ‌زنی می‌شود.