مشکل کمبود تخت‌های بیمارستانی در همدان پا برجاست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه 2500 تخت در بیمارستان‌های استان همدان وجود دارد، گفت: اما باز هم مشکل کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان پابرجا است.       به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، حبیب‌الله موسوی‌بهار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با اشاره به طرح نظام سلامت، اظهار کرد: این طرح تحولاتی […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه 2500 تخت در بیمارستان‌های استان همدان وجود دارد، گفت: اما باز هم مشکل کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان پابرجا است.

 

 

 

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، حبیب‌الله موسوی‌بهار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با اشاره به طرح نظام سلامت، اظهار کرد: این طرح تحولاتی از جمله هتلینگ شدن بیمارستان‌ها، بهبود زیرساخت‌ها و تاسیسات بیمارستان‌ها و … را به دنبال داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه 2500 تخت در بیمارستان‌های استان همدان وجود دارد، گفت: اما باز هم مشکل کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان پابرجا است.

وی با اشاره به کمبود پزشک در همدان، بیان کرد: کمبود پزشک در شهرستان‌ها به طور کامل حل نشده است اما از سال گذشته تاکنون تعداد زیادی پزشک و متخصص به برخی شهرستان‌ها مانند فامنین اعزام شده‌اند.

موسوی بهار با بیان اینکه برنامه اصلی دانشگاه مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر است، افزود: برنامه اصلی دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر مانند قلبی عروقی، تنفسی، سرطان‌ها و دیابت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: همچنین توانستیم بیماری‌های واگیر را به خوبی کنترل کنیم و امروز باید در کاهش مصرف سیگار و الکل گام‌های بزرگی برداریم.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت آرامش خوبی در استان برقرار است، خاطرنشان کرد: نباید حوزه سلامت را وارد هیچ حاشیه‌ای کنیم.

موسوی‌بهار با اشاره به اینکه پیشنهاد ادای احترام به مقام بوعلی‌سینا در روز یکم شهریورماه را داده‌ایم، عنوان کرد: چهارسال متوالی است که در مقبره بوعلی‌سینا حاضر و به آن ادای احترام می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه امسال می‌خواهیم در روز تولد بوعلی سینا  برنامه‌های جامع و کامل‌تری اجرا کنیم، افزود: قصد داریم به سمتی حرکت کنیم که تا چند سال آینده با همین اجرا بتوانیم تعداد زیادی توریست و میهمان در این برنامه داشته باشیم و همچنین از این برنامه به عنوان برندسازی استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شورای ویژه‌ای به نام اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه تشکیل شده است، گفت: با توجه به اینکه پزشکی حرفه‌ای مقدس است، کوچکترین خطا هم برای مردم بزرگ جلوه می‌کند.