70 درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با بیان اینکه امروز افتخار می‌کنیم ۷۰ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای جذب بازار کار می‌شوند، گفت: همچنین قصد داریم این رقم را تا سال آینده به 72% برسانیم.       به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، مسعود شفیعی در دومین همایش استانی و هشتمین سمینار از سلسله سمینارهای […]

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با بیان اینکه امروز افتخار می‌کنیم ۷۰ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای جذب بازار کار می‌شوند، گفت: همچنین قصد داریم این رقم را تا سال آینده به 72% برسانیم.

 

 

 

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، مسعود شفیعی در دومین همایش استانی و هشتمین سمینار از سلسله سمینارهای ارتباط صنعت با دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در استان همدان اظهار داشت: سمینارهایی که در سطح کشور برگزار می شود مانند شمشیر دو لبه است که هم می‌تواند مفید و هم مضر باشد.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای افزود: امروز افتخار می کنیم که ۷۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای جذب بازار کار می‌شوند، افزود: همچنین قصد داریم این رقم را تا سال آینده به 72% برسانیم.

وی در انتقاد به مدرک گرایی، بیان کرد: ما برای آینده کشور به تکنسین نیاز داریم بدین مععنا که کشور در سال های آینده به متخصص نیاز مبرمی پیدا و مدرک در کنار تخصص  معنا  پیدا می کند.

شفیعی ادامه داد: ما فوق لیسانس را بیش از دکتری ارج می نهیم زیرا ما به متخصصانی نیاز داریم که از پوشیدن لباس سفیدآزمایشگاه ابایی نداشته باشند که این در دانشجویان دکتری رعایت نمی شود.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با بیان اینکه تربیت افراد تکنسین جزو برنامه‌های چهارم توسعه بود، عنوان کرد: با روند مدرک‌گرایی نمی‌توان تکنسین تربیت کرد.

وی با اشاره به اینکه با روند پیش‌رو به جایی نمی‌رسیم، ابراز کرد: باید فلسفه تکنسین ‌پروری را همگانی کنیم و همچنین به دنبال پیاده کردن و تلفیق سیستم آموزش فنی ‌و حرفه ‌ای آلمان و چین با کشور خود هستیم.

شفیعی با بیان اینکه امروز شاهد خالی شدن صندلی‌های دانشگاه‌های بزرگ هستیم، خاطرنشان کرد: افتخار ما این است که صندلی خالی نداریم اما باید مواطب باشیم ما نیز دچار این مشکل نشویم.

خبرنگار: احسان اسدی