قرآن نجات‌بخش از همه گرفتاری‌ها و بحران‌ها است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا همدان گفت: قرآن نجات‌بخش از همه گرفتاری‌ها و بحران‌ها است، کسی که با قرآن همراه باشند پایشان نخواهد لغزید.       به گزارش “فردای همدان”، حجت‌الاسلام و‌المسلمین مصطفی رستمی، در مراسم اختتامیه بیستمین دوره مسابقات قرآن کریم و نهج‌البلاغه ویژه فرزندان کارکنان شرکت ملی گاز […]

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا همدان گفت: قرآن نجات‌بخش از همه گرفتاری‌ها و بحران‌ها است، کسی که با قرآن همراه باشند پایشان نخواهد لغزید.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، حجت‌الاسلام و‌المسلمین مصطفی رستمی، در مراسم اختتامیه بیستمین دوره مسابقات قرآن کریم و نهج‌البلاغه ویژه فرزندان کارکنان شرکت ملی گاز ایران، گفت: امیدواریم که خداوند محصول این نشست و اجلاس را برای ما نزدیک‌تر شدن به خدا، قرآن و فرهنگ زیبای قرآنی قرار دهد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا همدان با بیان اینکه هر جمع یک ارزش و قیمتی دارد و ملاک ارزش‌گذاری هر تجمعی هدف آن تجمع است، اظهار کرد: اینکه هدف تجمع چه چیزی باشد، ارزش آن تجمع را مشخص می‌کند، بنابراین جمعی که خدایی‌تر باشد ارزشمندتر است.

حجت‌الاسلام رستمی ابراز کرد: ارزش تجمع ما به اندازه کاریست که در آن تجمع در حال انجام است، بر فرض مثال افراد برای تماشای مسابقات المپیک ریو گردهم آمده باشند ارزش تجمع آنها به اندازه آن مسابقه است.

وی با بیان اینکه قیمت هر جمع هدف تجمع آنهاست و تعیین می‌کند برای چه چیزی ارزش قائل است، ابراز کرد: چه ارزشی بالاتر از قرآن است، اینجاست که به حدیث امام علی(ع) می‌رسیم که می‌فرمایند: «قیمت هر انسان چیزی است که آن را تحسین می‌کند».

وی گفت: اگر مجموعه ارزش‌‌های عالم را در کنار هم بگذاریم و به دنبال ارزشمندترین آنها باشیم پیامبر اعظم(ص) را در می‌یابیم که خداوند تمام دنیا در مقابل او کوچک انگاشت، خود پیامبر(ص) فرموده‌اند:«انی تارکم فیکم کتاب الله و … و بعد فرمودند منظور از ثقل اکبر کتاب خدا است».

مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا اضافه کرد: آن وزنه ارزشمند و قیمتی‌ترین دارایی که پیامبر(ص)  به جای می‌گذارد «قرآن» است، قرآن محور گردهمایی این جلسات است بنابراین این جلسه ارزشمند و نورانی است و بهایی بی‌حساب باید برای آن در نظر گرفت.

حجت‌الاسلام رستمی با عنوان اینکه دومین ویژگی این جمع، قرآن‌ آموزان جوانی است که گردهم آمده و در این جا حضور دارند، خاطرنشان کرد: فردی که از سنین جوانی انس با قرآن پیدا کرده، قرآن با گوشت و خونش آمیخته و وجودش قرآنی می‌شود، این امر بسیار ارزشمند است که فرد در جوانی قرآن‌خوان باشد.

وی با تأکید بر اینکه خداوند روز قیامت وقتی جوانی مأنوس با قرآن را برای محاسبه می‌آورد، او از خداوند تقاضا می‌کند که خدایا خودت پاداش مرا بده، اذعان کرد: دوره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم دوران سختی است، واقعیت این است که کسانی که اهل مطالعه و تحلیل دوران‌های مختلف هستند؛ دوران کنونی را از نظر سرعت تحولات و بی‌شباهت بودن به دوره‌های قبل، بی‌نظیر می‌دانند.

وی ابراز کرد: امروز گرفتاری‌ها و نگرانی‌هایی که بشریت با آن مواجه است و فتنه‌هایی که از ابعاد درونی انسان از خانواده‌ها تا جوامع، ملت‌ها را دامن‌گیر خود کرده، بسیار سنگین است و نگرانی ما از آینده و آنچه رخ خواهد داد، باید افزون و بی‌حد باشد.

وی با بیان اینکه در روایت‌ها آمده که اگر فتنه‌ها همانند قطعه‌های تاریک شب به شما هجوم آوردند توجهتان به قرآن باد، ادامه داد: قرآن نجات‌بخش از همه گرفتاری‌ها و بحران‌ها است، کسی که با قرآن همراه باشند پایشان نخواهد لغزید.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه بوعلی اظهار کرد: کسی که به قرآن نه برای مزد و خودنمایی مراجعه کند و در حالیکه نیتش جلب رضایت خداوند است و به دنبال فقیه و عالم شدن در دین و فهم عمیق آن باشد، خداوند به او تمام آنچه به پیامبرانش و ملائکه‌اش عطا کرده، عنایت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام رستمی اضافه کرد: تعمق، تحلیل، تولید محتوا و توانایی ارائه در کنار کار حفظ انسان را از سطح‌های پایین‌تر به سطح‌های عمیق‌تر از فهم قرآن می‌کشاند، قرآن خواندن کار ارزشمندی است اما کار بزرگتر تعمق کردن در قرآن و ادامه دادن این راه است.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌ای هستیم که به تعبیر مقام معظم رهبری در گردنه‌های تاریخ قرار داریم، اگر انتخاب درست از این دوراهی‌ها و پیچ‌های تاریخی داشته باشیم شاهراه و جاده‌های فراخ آینده پیش روی جوانان ما گشوده می‌شود و امید ما به وعده‌های خداوند است.

یادآور می‌شود، در آغاز این مراسم محمد مهدی مهدوی، مدیر عامل شرکت گاز استان همدان ضمن خسته نباشید و خیر مقدم به متسابقین و عوامل اجرای مسابقات، از تمام کسانی که در این راه و برای برگزاری این برنامه خدمت کرده‌اند تقدیر و قدردانی کرد و آرزوی پایدار بودن در این مسیر را داشت.