از شهروندان عذرخواهی می‌کنیم

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به وضعیت خدمات موتوری و تیغه های برف روب، گفت: متاسفانه دو روز پیش از بارش برف تمام خودروهای سازمان خدمات موتوری برای معاینه فنی فرستاده شده بودند و تیغه های خودروهای برف‌روب آماده نشده بود که علت کندی کار در ۳ تا ۴ ساعت اولیه بارش برف، همین موضوع بود.

به گزارش فردای همدان، علی فتحی با تأکید بر اینکه آماده نبودن تیغه ها موجب شد در ساعت‌های اولیه بارش زمین گیر شویم؛ اعلام کرد: به خاطر وقفه ایجاد شده در ارائه خدمات به شهروندان از آنها عذرخواهی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در نخستین بارش برف امسال شهر همدان به نسبت سالهای گذشته در مدت ۲ ساعت به اندازه ۲۴ ساعت بارش برف صورت گرفت؛ ادامه داد: شهرداری تلاش خود را برای مدیریت شرایط به کار گرفت؛ اما متاسفانه دیر وارد عمل شد و این مهم، انتقادات مردم را برانگیخت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه به هر حال در این اتفاق شهروندان هم تا حدودی مقصر بودند، گفت: نامناسب بودن لاستیک‌های اکثر خودروهای حاضر در خیابان‌ها و از طرفی حضور بالای خودروهای تک‌نشین‌ موجب راهبندان شده بود.

فتحی با بیان اینکه ما همواره از حقوق تاکسی‌داران حمایت می‌کنیم، اظهار کرد: تاکسی ها متاسفانه در ۲ تا ۳ ساعت اولیه بارش برف در شهر همدان حضور نداشتند، هرچند به تاکسی‌دارها هم حق می‌دهیم؛ زیرا کوچکترین تصادف، هزینه مالی بسیاری روی دست رانندگان می‌گذاشت.

وی با بیان اینکه در روز پنجشنبه وضعیت آب‌وهوایی شهر همدان به اشتباه گزارش شده بود، گفت: عملکرد هواشناسی همیشه نسبت به وضعیت آب و هوا، صحیح بوده است؛ اما روز پنجشنبه وضعیت همدان بارانی اعلام شد؛ در حالی که برف بارید.

* همه در مواقع بحران کنار هم باشیم

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان هم با بیان اینکه یکی از دلایل کُندی خدمات‌رسانی در حادثه پلاسکو ازدحام شهروندان بود؛ گفت: نوع برخورد و نگرش مردمی در این مواقع ضروری است.

رضوان سلماسی با بیان اینکه در همان زمان در سطح شهر تردد می‌کردم، افزود: در کنار ارائه خدمات که وظیفه شهرداری است، همکاری و همیاری شهروندان به تسریع روند خدمات‌رسانی کمک شایانی خواهد کرد.

وی عنوان کرد: در مواقع بحران همه باید کنار هم باشیم، نه روبروی هم؛ زیرا در صورت اتحاد و همبستگی، موفق خواهیم بود.

* شهرداری باید سریعتر وارد عمل می‌شد

در ادامه سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان با بیان اینکه در این اتفاق حقی از مردم ضایع شده است، گفت: شهرداری باید پیش از اتفاق، تمهیداتی را در این زمینه می‌اندیشید و سریعتر وارد عمل میشد.

جواد گیاه‌شناس با بیان اینکه در زمان بارش به هر حال تردد در شهر وجود داشت، افزود: خوشبختانه هوا گرم شد و بخش زیادی از مسائل را حل کرد.

وی با بیان اینکه باید با طرح کردن مسائل، تمهیداتی برای آن اندیشیده شود، اعلام کرد: از جانب خودم از شهروندان عذرخواهی می‌کنم.

* ضرورت حضور شهردار و معاونانش برای پاسخگویی در صحن

مریم روانبخش، رئیس کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی شورای شهر همدان با بیان اینکه آماده نبودن ماشین‌آلات برفروبی قابل توجیه نیست، گفت: می‌بایست شهردار و معاونانش در جلسه صحن شورا برای پاسخگویی حاضر می‌شدند.

* تجلیل از پژوهشگران برتر مدیریت شهری

در ادامه نشست صحن شورا، به مناسبت هفته پژوهش از پژوهشگران برتر شهرداری و مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر همدان تجلیل شد و همچنین شاهد رونمایی از سایت جدید مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا و فراخوان «محورهای پژوهشی و پایان‌نامه‌های دانشجویی» این مرکز علمی بودیم.

سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان در این زمینه گفت: رویکرد پژوهشی باید سرفصل برنامه و فعالیتهای مجموعه مدیریت شهری قرار گیرد، زیرا موفقیت و توسعه کشور در همه ابعاد نیازمند نگاه علمی- پژوهشی است.

گیاه شناس ابراز امیدواری کرد: در این مرکز پژوهشی با تعریف اولویت‌های جدید، بسترهای مناسب‌تری را در زمینه مطالعات علمی و کاربردی ایجاد کنیم.