برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی و خانواده

کارگاه آموزشی مهارت های زندگی و خانواده باموضوع بلوغ و مسایل مرتبط با آن ویژه والدین در فامنین برگزار شد.

به گزارش فردای همدان، باهمکاری اداره ورزش و جوانان و کتابخانه های عمومی شهرستان فامنین کارگاه آموزشی مهارت های زندگی و خانواده باموضوع بلوغ و مسایل مرتبط با آن ویژه والدین درسالن اجتماعات شهدای گمنام فامنین برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی استاد حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام سید مجتبی حسینی یمین،در خصوص مباحثی چون برزخ، دوره بحران ،بحران هویت،بحران بلوغ ، بحران شخصیت، نوجوانی دوره بحران گفتگو کرد و در مورد مسائلی همچون، بحران هویت، چیستی خود، چرایی رفتارها و .. به بحث و گفتگو پرداخت.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه از انسان بی هویت هر کاری سر خواهد زد، عنوان کرد: شناخت صحیح دوران نوجوانی و بلوغ، پذیرش عوارض این دوران، و … از جمله نکاتی است که باید بدان توجه کرد.

حجت الاسلام حسینی یمین با تاکید بر تشکیل جلسات خانوادگی پرسش و پاسخ و در ادامه در خصوص موارد مختلفی چون معرفی منابع،پرسش و پاسخ های دینی، بحران بلوغ، گروه گرایی و گاهی طرد خانواده ، رفتار صحیح با نوجوان، بحران استقلال و شخصیت، به ارائه مطالبی پرداخت.

این استاد حوزه و دانشگاه به احادیثی از ائمه (ع) پرداخت، و با با تبیین آسیب‌ها و معضلات پیش روی خانواده‌ها به اهمیت رعایت نکات اخلاقی و رفتاری در زندگی اشاره کرد و افزود: باید با بالا بردن سطح آگاهی و کسب توانمندی‌های لازم در برخورد با مسائل مختلف همواره اقدام به اخذ تصمیم‌های مفید و اثربخش در زندگی کرد.