برای سلامتی بیمار پروانه‌ای همدان دست به دعا شویم

به گزارش فردای همدان، علی یکی از 32 بیمار پروانه ای استان همدان است، که مدت هاست با بیماری ای بی دست و پنجه نزم می کند و در طول 34 سال عمرش با این بیماری زندگی کرده است. متاسفانه علی همان بیمار ای بی است که از چندین سال قبل به دلیل تنگدستی خانواده […]

به گزارش فردای همدان، علی یکی از 32 بیمار پروانه ای استان همدان است، که مدت هاست با بیماری ای بی دست و پنجه نزم می کند و در طول 34 سال عمرش با این بیماری زندگی کرده است.

متاسفانه علی همان بیمار ای بی است که از چندین سال قبل به دلیل تنگدستی خانواده اش و نبود پانسمان خود را با کاغذ پانسمان می کرد و شاید همین موضوع باعث پیشرفت بیماری اش شد.

او هم اکنون بعد از گذشت یک هفته بعد از بستری شدنش در بیمارستان به کما رفته و تنها باید معجزه ای شود تا بهبود یابد.

 

پرشکان معتقدند برای بیماری ای بی درمانی نیست اما به گفته خانواده های پروانه ای ها با تامین دارو و پانسمان می توان از پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد.بیماران پروانه ای و خانواده های آنان به حمایت همه جانبه مسئولین کشوری و استانی نیازمندند. و چه خوب می شود اگر این بیماری جزو بیماری های خاص محسوب شود.

 

امید می رود با مساعدت مسئولین مرهمی بر زخم های پروانه ای ها گذاشته شود تا دیگر شاهد آن نباشیم که در ایران عزیزمان، بیمار “ای بی” به دلیل تنگدستی زخم های خود را به جای پانسمان با کاغذ بپوشاند.

 

مواظب پروانه ای هایی همچون علی باشیم.

 

نویسنده: مهری درویش قنبر