فضاي صميميت در خانه احزاب حاکم است

رئيس خانه احزاب ايران با بيان اينکه در گذشته گفت وگوي بين احزاب در مواردي بسيار تند و تلخ مي شد، گفت: امروز در خانه احزاب وضعيت به طور کامل متفاوت است و جناح ها کنار هم نشسته و با صميميت کار را پيگيري کرده و با همدلي سعي بر سامان دادن به فضاي سياسي […]

رئيس خانه احزاب ايران با بيان اينکه در گذشته گفت وگوي بين احزاب در مواردي بسيار تند و تلخ مي شد، گفت: امروز در خانه احزاب وضعيت به طور کامل متفاوت است و جناح ها کنار هم نشسته و با صميميت کار را پيگيري کرده و با همدلي سعي بر سامان دادن به فضاي سياسي کشور دارند. به گزارش پابگاه خبری”فردای همدان” حسين کمالي روز چهارشنبه در آيين انتخابات خانه احزاب همدان به عنوان دوازدهمين خانه احزاب کشور، اظهار داشت: فرهنگ و روش حاکم بر احزاب کشور بايد به استان ها نيز منتقل شود.
وي اضافه کرد: امروز بايد در خانه احزاب استان ها، رويکرد با هم حرف زدن، کار کردن، توجه به مسايلي فراتر از منافع گروهي و پذيرفتن اينکه منافع ملي مهمتر است را تمرين کنيم.
رئيس خانه احزاب ايران افزود: پس از راه اندازي يازدهمين خانه احزاب در استان مرکزي، فردي اطلاعيه اي با مضمون پيروزي اصلاح طلبان در انتخابات خانه احزاب منتشر کرد در حاليکه اين انتخابات پيروز ندارد.
کمالي ادامه داد: خانه احزاب با هدف وحدت، دوستي، صميميت و همکاري شکل گرفت تا روال گفت و گويي که تاکنون بوده، را تغيير دهد.
وي افزود: خانه احزاب زمينه اي براي يادگيري و تمرين با يکديگر، درست و منطقي حرف زدن، شنيدن اظهارات طيف هاي مقابل و منطقي پاسخ دادن است.
کمالي اظهار داشت: اين خانه براي آن است که بپذيريم ديگران هم به جز ما حق اظهار نظر دارند و فکر نکنيم ما عقل مان کامل تر از ديگران است.
وي ادامه داد: بايد همه افراد و طيف ها در اداره امور کشور مشارکت داشته باشند و هيچ طيف و گروه اقليت و اکثريتي حق تلاش براي حذف ديگر گروه ها را ندارد.
رئيس خانه احزاب ايران تصريح کرد: حتي اگر گروهي اقليت است بايد حقوق آنها را به رسميت شناخت نه اينکه گروه هاي داراي اکثريت براي آنها تصميم بگيرند.
به گفته وي وضعيت فعلي احزاب کشور به گونه اي است که به دليل نقشي سياسي در ايجاد تغيير حکومت ها، به آنها به عنوان عامل اختلاف انداز و مشکل ساز نگاه مي شود.
به زعم کمالي، دولت ها با گرايش هاي مختلف، به نقش احزاب اعتقاد ندارند بنابراين با آنها همراهي نمي کنند و اين رويه در حال حاضر به يک فرهنگ عمومي تبديل شده است.
وي اضافه کرد: بخشي از اين نوع نگرش به نحوه عملکرد احزاب باز مي گردد چراکه در گذشته تاثير مثبتي از خود به جا نگذاشتند و نقش ايراد گير و تخريب گر را بازي کردند.
رئيس خانه احزاب ايران بيان کرد: اين نوع تعامل بين جريان هاي فکري به معناي بلوغ است؛ يعني در در مسري گام گذاشته ايم که براحتي مي توان با يکديگر صحبت کرد.
وي با بيان اينکه امروز احزاب با صميميت گفت وگو و مسايل را پيگيري مي کنند، افزود: احزاب کانون ها و گروه هاي همفکر، هم نظر با سياست هاي همسو هستند که خط مشي مشترک دارند و با گرد آمدن کنار هم، انديشه ها خود را بر روي کاغذ آورده و بعنوان نظريه ارايه مي دهند.
کمالي اضافه کرد: احزاب همچنين با برگزاري دوره هاي مختلف اقدام به کادر سازي کرده و در قسمت مختلف متخصصاني تربيت و آنها را به شبکه اجرايي کشور معرفي مي کنند.
وي گفت: اگر رقابت هاي بين احزاب به رقابت هاي مثبت تبدل شود و اساس را بر کار خير و مثبت بگذاريم، مي توان در کمک به کشور و سازندگي از هم سبقت بگيريم.
رئيس خانه احزاب ايران افزود: احزاب به جاي هتک حيثيت و آبرو با هدف حذف افراد، وارد فضاي مثبت، سازنده و تقوا محور شوند چراکه در غير اين صورت انسان عمله شيطان شده است.
وي تاکيد کرد: در جامعه گفت و گو بين پدر و فرزند، فاميل، همکاران، و 2 حزب کم است بنابراين بايد ياد بگيريم با هم گفت و گو کرده و در صورت وجود مشکل، رفع آن را به بزرگترها محول کنيم.
کمالي ادامه داد: البته در اين راستا نه بايد خود شيفته و نه خود باخته شويم و اظهار عجز و شعف و ناتواني هم نداشته باشيم و اين قاعده بايد در سياست داخلي و خارجي مورد توجه باشد.
وي توضيح داد: نبايد حرف هايي بزنيم که با واقعيات فاصله داشته باشد چراکه نه مي خواهيم زور بگوييم و نه زور بشنويم؛ مي خواهيم رفتار منطقي در جهان داشته باشيم.

در اين آيين خانه احزاب همدان به عنوان دوازدهمين خانه احزاب کشور گشايش يافت و انتخابات آن با حضور طيف هاي سياسي برگزار شد.

به نقل از ایرنا