شهرداري همدان در توليد محتواي «رویداد 2018 گردشگری» صاحب‌نظر باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه رویداد 2018 گردشگری یکی از ارکان رشد و توسعه در همدان است، گفت: شهرداری یکی از ارکان مهم در این رویداد است و باید در تولید محتوا و ارائه برنامه نیز صاحب‌نظر باشد. به گزارش “فردای همدان”، رضوان سلماسی در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا […]

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه رویداد 2018 گردشگری یکی از ارکان رشد و توسعه در همدان است، گفت: شهرداری یکی از ارکان مهم در این رویداد است و باید در تولید محتوا و ارائه برنامه نیز صاحب‌نظر باشد.

به گزارش “فردای همدان”، رضوان سلماسی در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا ، اظهار کرد: رویداد 2018 در همدان در حوزه گردشگری بسیار تأثیرگذار است چراکه همدان یکی از پنج شهر پایلوت گردشگری است.

وی گردشگری را یکی از ارکان رشد و توسعه در همدان دانست و گفت: با برنامه‌ریزی خوب و منسجم در برگزاری رویداد 2018 می‌توانیم در شهرنشینی، تولید ثروت و بحث گردشگری کار کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان بیان کرد: هرچه جذب توریست و گردشگر بیشتری به همدان داشته باشیم به توسعه اقتصادی کمک می‌کند.

سلماسی با اشاره به لزوم برگزاری جلسه با فعالان گردشگری در استان و کشور در خصوص برنامه های همدان 2018، افزود: این جلسه به منظور ارائه برنامه برای معرفی شهر همدان در سطح ملی و بین المللی است.

وی به برگزاری جلسات هفته گذشته در استانداری و شهرداری در خصوص رویداد 2018 اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری رسماً به عنوان کمیته تبلیغات این رویداد معرفی شده و جلسه‌ای در شهرداری برای تبادل نظر با سازمان‌های مرتبط برگزار شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان با بیان اینکه ریاست کمیته تبلیغات رویداد 2018 گردشگری همدان به حسن محمدی در شهرداری واگذار شده است، یادآور شد: قرار بر تشکیل کارگروهی برای برنامه‌ریزی در این خصوص شد؛ در راستای کمک به این مجموعه باید شهرداری و شورا ورود کنند.

سلماسی با تأکید بر اینکه برای ورود به این رویداد باید در شهرداری نگاهی به زیرساخت‌‌ها شود، اظهار کرد: ساماندهی ورودی‌های شهر و بحث تبلیغات محیطی و مجازی باید در نظر گرفته شود؛ شهردار قویاً در خصوص همراهی در برگزاری این رویداد اعلام آمادگی کرد که بتوانیم در بازه یک ساله برای معرفی همدان کنار مجموعه قرار گیرند.

60 درصد کار رویداد «گردشگري 2018» به عهده شهرداری است

رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم گفت: درست است که تنها کمیته تبلیغات رویداد “همدان پایتخت، گردشگري 2018 آسیا” به شهرداری واگذار شده اما بیش از 60 درصد کار به عهده شهرداری است و اقداماتی از قبیل تنظیف شهر، حمل و نقل، زیباسازی و ساماندهی ورودی شهر و… را شهرداری انجام می دهد.

ابراهیم مولوی با اشاره اینکه تیرماه، اجلاس پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی با حضور 30 کشور را در پیش داریم اضافه کرد: برگزاری اجلاس تیرماه یک تمرین برای برگزاری اجلاس مهم در آبان ماه است چرا که در اجلاس آبان ماه نمایندگان 180 کشور جهان حضور خواهند داشت.

مولوی با اشاره به سفر ریاست جمهوری و هیأت دولت به همدان  افزود: شهرداری همدان در این زمان به لحاظ افتتاح چند پروژه و وضعیت سطح شهر آبروداری کرد .

وی اضافه کرد: اینکه فکر کنیم در برگزاری رویداد 2018 در حاشیه هستیم و میراث فرهنگی و استانداری مرکز کار هستند، درست نیست،بلکه شهرداری حدود 60 درصد کارها را برعهده دارد و باید برای این موضوع برنامه داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه از امروز حتی جا ماندن از یک روز هم آسیب بوده و در کیفیت برگزاری این دو اجلاس تأثیرگذار است، ادامه داد: مردم بهترین قاضی در خصوص عملکردها هستند و باید به برنامه کارها را پیش برد.

ابراهیم مولوی ایجاد چندین هتل و زیرساخت‌ها در دوره چهارم شورا را از مسائل مهم در جذب گردشگر دانست و اظهار کرد: شرایط در خصوص جذب گردشگر تقریباً آماده است؛ بنا بر برنامه‌هاست که چقدر بتوانیم از رویداد 2018 بهره‌برداری کرده و پتانسیل‌ها و قابلیت‌های همدان را در جهان بشناسانیم.

مولوی با بیان اینکه از تمام نظرات برای توسعه گردشگری استفاده می‌کنیم، در ادامه بیان کرد: روزشمار اجلاس اول و دوم باید در شورا، شهرداری و یا یکی از میادین شهر نصب و جلوی چشم باشد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه باید در همدان محورهای گردشگری تعریف کنیم، گفت: محورهای فرهنگی و گردشگری در همدان بسیار متفاوت است.

ظرفيت سمن‌ها در حوزه «همدان پایتخت، گردشگري 2018 آسیا» به كار گرفته شود

در ادامه جلسه نماینده استان در شورای عالی استان‌ها و عضو شورای شهر همدان گفت: در همدان سمن ها و تشکل های مردمی خوبی در حوزه گردشگری داریم و باید از ظرفیت موجود برای رویداد همدان 2018 از تبلیغات تا موارد دیگر برای ارائه خدمات استفاده شود.

حمید بادامی‌نجات با اشاره به برگزاری دو اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی و اجلاس دوره‌ای مجموعه‌های گردشگری سازمان‌های جهانی در همدان در سال 97، اظهار کرد: این اجلاس‌ها باید از هم اکنون به مردم اطلاع رسانی شود.

وی با تأکید بر اینکه قرار است دو رویداد  2018 برای تبلیغ شهر و استان همدان استفاده شود، گفت: اگر نتوانیم استان همدان را طی یک سال با این دو اجلاس به دنیا معرفی کنیم ضرر کرده‌ایم و اتفاق خاصی در توسعه گردشگری در همدان نیفتاده است.

نماینده استان همدان در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم از فرصت پیش آمده در رویدادهای 2018 به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم افزود: ضروری است در رویداد 2018 سوغات و جاذبه‌های گردشگری همدان شناسانده شود، از یک‌هزار و 800 جاذبه گردشگری حتی اگر حداقل 10 درصد را  معرفی کنیم اقدام خوبی است؛ باید منفعتی از این اجلاس‌ها ببریم.

اکبر کاووسی‌امید عضو شورای شهر و رئس شورای اسلامی شهرستان همدان نیز خواستار حل معضل کارتون به دستان در همدان شد و افزود: باید جلسه‌ای به منظور بررسی و رفع این موضوع برگزار شود چرا که حضور این کارتن به دستان در بازتاب چهره همدان در نظر گردشگران تاثیر منفی دارد.

ضرورت تعیین بودجه برگزاری رویداد همدان 2018

رئیس کمیته رویداد همدان پایتخت گردشگری2018  آسیا نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به واگذاری کمیته تبلیغات این رویداد به شهرداری، مدیریت شهری می‌تواند به عنوان کلیددار موثر واقع شود و در بحث ورودی‌های ، زیبا نگهداشتن و حفظ شهر برای برگزاری رویداد باید با ایده‌های جدید و نو ورود کند.

حسن محمدی با بیان اینکه در برگزاری برخی رویدادها عناوین مختلفی برای شهر به دست آمد و بدون آورده‌ای از دست رفت، اضافه کرد: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند از عهده این کار برآید البته قلب این کار کمیته تبلیغات است که به شهرداری واگذار شد.

محمدی تعیین بودجه را در برگزاری رویداد همدان 2018 خیلی مهم دانست و ادامه داد: با تعیین بودجه رویداد 2018 می‌توان برنامه مناسبی اجرا کرد.

وی همچنین با اشاره به اعلام آمادگی برای میزبانی اجلاس جاده ابریشم در همدان، اظهار کرد: در صورت موافقت با میزبانی همدان، میزبان این رویداد نیز خواهیم بود؛ با پایان سال 2018 همه چیز تمام نمی‌شود بلکه امیدواریم آغاز یک مسیر برای توسعه گردشگری همدان باشد..

مدیر منطقه یک شهرداری همدان هم با بیان اینکه اولویت اصلی کشور در شرایط کنونی اقتصاد است، اظهار کرد: برای گشایش روزنه اقتصادی باید به سمت گردشگری برویم و مهمترین وظیفه ما در شهر توسعه گردشگری برای رونق اقتصادی است.

امیر فتحیان‌نسب با بیان اینکه در شهرداری منطقه یک سعی کردیم هر سال یک پتانسیل جدید گردشگری برای شهر معرفی کنیم، تصریح کرد: این امر به ویژه طی دو سال اخیر دنبال شد و سال آینده نیز پروژه بسیار بزرگ‌تر با حمایت شهردار در بحث گردشگری تدوین می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه پروژه سال آینده شهرداری منطقه یک در بحث گردشگری تحول در گردشگری شهر همدان ایجاد خواهد کرد، ادامه داد: با نهایی شدن تصمیمات در خصوص این پروژه طی روزهای آینده این پروژه را  اعلام عمومی می‌کنیم.

رونمایی از نماد و المان همدان 2018

مدیر گردشگری معاونت فرهنگی شهرداری همدان نیز اظهار کرد: باید در برگزاری رویدادهایی همچون رویداد 2018 به منظور توسعه خدمات عمرانی و اجرایی در شهر به این بهانه اعتباراتی جذب کرده و زمینه توسعه شهری را سرعت دهیم.

علی‌اصغر شیری با اشاره به تهیه مستندها خواستار تهیه مستندهای مرتبط با همدان با توجه به برگزاری رویداد 2018 شد و بیان کرد:  اولویت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان همدان که در بحث گردشگری نیز تعریف شده مشخص شود.

وی افزود: همدان دارای برندهای مختلف و بسیاری است، پیش‌بینی برنامه‌های برندسازی را داریم و نظرات کارشناسان در این خصوص بسیار مهم است؛ باید یک برند برای برندسازی تعیین شود.

وی رونمایی از نماد و المان همدان 2018 را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: در صوت نیاز به منظور تهیه نماد و المان همدان 2018 باید فراخوان صورت گیرد.

انتهای پیام/