عملیات نجات در ارتفاعات یخچال

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان از عملیات هوایی امداد رسانی به مصدوم 34 ساله در ارتفاعات یخچال همدان خبر داد. مقصود شعبانی در گفتگو با “فردای همدان”، اظهار کرد: پس از تماس اورژانس با مرکز کنترل عملیات هلال احمر  در  ساعت 15:15 امروز مبنی بر درخواست کمک یک کوهپیما در منطقه یخچال همدان […]

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان از عملیات هوایی امداد رسانی به مصدوم 34 ساله در ارتفاعات یخچال همدان خبر داد.

مقصود شعبانی در گفتگو با “فردای همدان”، اظهار کرد: پس از تماس اورژانس با مرکز کنترل عملیات هلال احمر  در  ساعت 15:15 امروز مبنی بر درخواست کمک یک کوهپیما در منطقه یخچال همدان با مصدوم تماس گرفته شد.

وی با بیان اینکه مصدوم 34 ساله سابقه عمل جراحی قلب داشته است، افزود: مصدوم در زیر پناهگاه یخچال از حال رفته و دچار شکستگی از ناحیه انگشت شده و به خاطر پوشیدن کفش عادی از ناحیه دو پا دچار سرمازدگی شده بود. 

شعبانی با اشاره به اینکه تیم 4 نفره امداد کوهستان با تجهیزات مورد نیاز به پد هلیکوپتر به سمت محل حادثه پرواز کردند، بیان کرد: به علت نبودن محل مناسب برای فرود در اطراف پناهگاه، خلبان های هلی کوپتر پس از تلاش یک ساعته موفق به فرود با فاصله در سمت شرقی پناهگاه شدند .

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: تیم نجات پس از نیم ساعت کوهپیمایی به فرد مصدوم رسیدند و در فاصله مناسب تر درحالت هاور هلی کوپتر، مصدوم و تیم امداد به هلیکوپتر منتقل و مصدوم به بیمارستان بعثت رسانده شد.

وی زمان اتمام این عملیات را 18 اعلام و خاطرنشان کرد: فرماندهی این عملیات را هومن فرزانه کاری برعهده داشت و مجتبی جباری، نیما میرزایی و محمد رضا قاسمی اعضای تیم امداد کوهستان را تشکیل داده بودند.

انتهای پیام/